donor zijn en nodig hebben, beginnen met IVF in Oktober

Discussion in 'MMM clubs' started by oogje, Sep 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogje

oogje Lid

Sep 25, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Geachte lezers, ik zal me even voorstellen,
    Ik noem mezelf hier oogje en ben 23 jaar, en getrouwd met een hele lieve man die is 32.
    Vanaf mijn 15de weet ik al dat ik onvruchtbaar ben, dit heb ik altijd in een hokje gestopt. Ik heb namelijk geen eierstokken. Niemand heeft dit ooit geweten alllen mijn moeder.op 19 jarige leeftijd ontmoete ik de man waar ik nu mee getrouwd ben, wat moest ik doen, moest ik het hem vertellen, zodat ik hem kon kwijtraken?? of moest ik het verborgen houden?? het was geen makkelijke keuse, en ik heb het hem verteld in de hoop dat hij zoveel van mij hield dat hij bij mij bleef.
    Gelukkig hij bleef zonder blikken of bloozen. na alles uit te leggen hadden we elkaar beloofd om het nooit aan iemand te vertellen tot we ooit een trouwdag deden. 3 en half jaar later waren er vele gesprekken tussen ons geweest en eigenlijk wouden we wel met onze kinderwend beginnen. Maar ja Wie word je donor?? En moeten we het nu gaan vertellen?? we vertelden het aan mijn vader broer en zusje. En aan het gezin van mijn man. Dit was even slikken, en ze konden het net begrijpen dat ik het zolang voor me hield. Mijn zusje bood gelijk aan om donor voor mij te zijn! Wij dachten we ijn eruit!! We maakten een afspraak in Nijmegen. We hoorden dat dit een goed ziekenhuis was en erg mensvriendelijk, helaas liep het anders. mijn zusje raakte onverwacht maar zeer welkom zwanger.. Geweldig nieuws voor haar! Maar helaas wat minder voor ons. 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren. Dat betekent voorlopig geen donor. Toch maar de afspraken in het ziekenhuis nakomen en kijken of we nog een donor konden vinden. Ondertussen kwamen we er achter dat mijn broer en schoonzus ook aan het zieken huis liepen voor hun kinderwens. En dit liep ook niet allemaal volgens het boekje. Mijn broer zijn zaad was niet volmaakt en er was niet 1 levend zaadje te vinden. Ondertussen brak onze trouwdag aan (we hebben een geweldige dag gehad) en we jhadden besloten om na onze trouwdag het de vriendegroep te vertellen. Dit viel best zwaar, Maar gelukkig wel mesen waar je mee kan praten. Op een gegeven moment hoorde ik van vrienden van mijn man, dat er in leiderdorp een top kliniek zit, en daar vroeg ik informatie op en we maakten een afspraak en kwamen op intake, terwijl we ook nog aan Nijmegen liepen. Op een dag belde mijn schoonzusje of ik even langs wou komen met mijn man. dit gebeurde en de vraag was, of we niet aan donorruil konden doen, Hun krijgen zaad van mijn man en wij krijgen eitjes van hun.. Wat een top oplossing!! we kregen weer een beetje hoop. Ik belde het ziekenhuis in Nijmegen, maar zij wilden hier helaas niet aan mee werken. wat ik erg Jammer vond. Ik belde leiderdorp En hun vonden het goed! iedereen moest langs komen en we kregen gesprekken met de psycholoog om te kijken of we het allemaal aan kunnen. Nog als we intresse hebben in een geprek kunnen we rustig langs komen. Er staat een heel team met dokters achter ons, en na elk gesprek gaan we eerst weer door de teamvergadering. nu 4 maanden verder na gesprekken en testen mogen we vrijdag 28 september 2012 langskomen, om een schema te maken wanneer we wat ghaan doen zodat we ong. eind oktober onze eerste poging hebben. we kijken hier erg naar uit.

Als er meer mensen zijn met deze ervaring of andere ervaringen jullie mogen allemaal reageren,

Vr Gr oogje:)

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Wat een bijzonder verhaal om te lezen...
    Zo mooi hoe mensen elkaar kunnen helpen!
    Ik duim voor jullie allen een mooi wonder!

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Wauw ik las dit en werd meteen enthousiast! Wat mooi dat jullie dit voor elkaar kunnen doen.. Heel veel geluk in de toekomst!

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Oogje wat een verhaal zeg.
    Wel week mooi dat jullie elkaar zo kunnen helpen.
    Ik vraag me af, als er ze maar 1 goede embryo is, wie krijgt dan de tp? Jij of he schoonzus.
    Ik wil je wel veel succes wensen. Zal een zware tijd worden.
    Wij beginnen zelf ook eind oktober weer.

5. oogje

oogje Lid

Sep 25, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond!

Wat leuk en wat een bemoediging om jullie reacties te lezen.. Gister zijn we in het ziekenhuis geweest, en de gesprekken waren erg positief.. Als er maar 1 bevrucht ei is, is die voor mij en krijgt mijn schoonzusje nog een punctie, wat ook voor mij wordt.. Om een vooraadje te maken om het zomaar even te zeggen.. Ook krijg ik geen IVF maar ICSI omdat het al een zwaar traject op zich is.. Mijn schoonzusje kan gewoon zwanger worden door IUI, omdat ze verder gezond is.. Zij mag half oktober begijnen met spuiten.. En ik begin maandag met de hormonen in tablet vorm.. Eerst 6 per dag, daarna 12.. Er breekt een spannende tijd aan.. En ik hoop dat alles goed mag gaan.

Liefs oogje

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet! Zet 'm op meis, ik hoop dat jullie snel in verwachting mogen zijn van een mooi wonder..

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat ontzettend bijzonder dat jullie dit voor elkaar doen! Veel succes en ik hoop voor jullie beiden dat het snel mag lukken :)

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Oogje spannend zeg. En je gaat dus ook al van start. Heel veel succes!
    Ok voor jou dus icsi en voor je sz iui. Ik hoop dat het voor jullie allebei snel mag gaan lukken!

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    ik krijg helemaal kippenvel van je verhaal, wat ontzettend bijzonder dat jullie dit voor elkaar willen gaan doen.
    Ik wil jullie heel veel succes wensen en ga je zeker volgen.

10. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Wat een bijzonder verhaal.
    Heel veel succes!

11. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat bijzonder en geweldig dat jullie op deze manier jullie beider wens in vervulling kunt laten gaan.
    Hopelijk kunnen jullie er wel mee om gaan als het bij de ene wel lukt en bij de andere niet.
    Succes en veel geluk.

Share This Page