Hoi, je hoort geregeld dames die al weken met een centimetertje ontsluiting rondlopen. Ze zeggen ook wel eens dat dat een voorwaarde is om strippen door de vk laten slagen. Maar kun je dat zelf merken, die ontsluiting? Is het te voelen ofzo, of te zien (met een spiegeltje)?
ik had ook zonder dat ik het wist 3 cm ontsluiting... ik kwam erachter doordat we een laatste echo kregen om te kijken of onze kleine echt zo groot was.. en hij wou ook even voelen. en die ontsluitng zelf heb ik cadeau gekregen niks van gemerkt.. ook ben ik op een donderdag gestript heeft heleaas bij mij niks geholpen kleine kwam 4 dagen later maar over dat kijken dat weet ik niet sorry
Ik kon het in elk geval niet merken... Met de eerste (ik was 42 weken toen) heb ik een halve dag thuis een beetje weeën gehad, maar dat was niet echt veel. Dus maar 'even' naar het ziekenhuis om te kijken hoe het met de baby stond. Bleek daar dat ik al 7 cm ontsluiting had en toen mocht ik niet meer naar huis, en moest daar dus onbedoeld in het ziekenhuis bevallen. Maar ik had dus écht niet in de gaten dat ik ontsluiting had, anders was ik mooi thuisgebleven. Met de tweede (thuis) hebben we een beetje laat de verloskundige gebeld... toen ze kwam had ik al 10 cm ontsluiting en binnen de paar minuten was de baby er. Oók niet in de gaten gehad.