Toch weg morgenavond?

Discussion in 'De lounge' started by NooNoo, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Waarschuwing: vanavond heb ik nogal moeite met dingen kort te brengen, het verhaal is dus wat langer dan nodig was geweest ;)

Het zoveelste berichtje over oud en nieuw en wat gaan we doen of juist niet...
    In eerste instantie zouden wij niks gaan doen. Ja, gourmetten met z'n 2en, beetje vuurwerk kijken en daarna in de slaapkamer vuurwerk afsteken, ofzoiets :D

Eigenlijk vond ik het eerst maar helemaal niks, ik moet nog een beetje afkicken van het niet meer feesten met oud en nieuw. Deed ik voorheen altijd en dan 's ochtends rond 8 uur ofzo weer thuis komen, daar keek ik altijd weken naar uit en ik zou het zo weer willen maar ja... ik ben hartstikke zwanger momenteel :p en daarbij zijn dat soort feesten een beetje 'uit' en kreeg ik ook niet meer zoveel mensen mee (een clubje is toch het leukste).

Anyway, dit jaar dus voor het eerst samen. Maar, prima! Ik had me er op ingesteld, het wordt toch allemaal anders dus waarom niet nu al. Lekker thuis, tv aan, gourmetten en bij onze lieve kattenkinders. Voorgaande jaren zijn ze altijd alleen thuis geweest en daar voelde ik me altijd best lullig over. (overigens werd dat gevoel na een fles champagne en wat wijntjes vaak wel minder :))
    Maar nu, extra emotionele miep die ik momenteel ben was ik wel blij dat ik bij ze kon zijn en zien hoe ze zouden reageren.

Krijgt m'n man net een sms van een goede vriend van ons, waarvan we wisten dat zij het ook samen vieren maar waar we gewoon niets mee hebben gedaan omdat we het allemaal prima zo vonden.
    We mogen het jaar ook daar uitborrelen (en daar is omdat ze net een kleine hebben en ik kan me zo indenken dat je die niet 's nachts mee neemt).

En nu twijfel ik... Man niet, die is er al wel uit. Die werd vanmiddag al onrustig, dat ie tóch wel graag weg wilde.
    Alleen ik twijfel dus vanwege de katten, en dat heb ik nog niet eerder zo erg gehad :(

Ik heb met het beetje vuurwerk dat is afgestoken hier nog geen extreme reacties gezien, behalve dan dat ene rotje wat in de achtertuin terecht kwam, dat was iets te dichtbij.
    Verder kijken ze er wel van op maar vluchten ze niet, wel op hun hoede maar niet bang.

Voorgaande jaren kregen ze de hele bovenverdieping ter beschikking, want de grootste bangert heeft een schuilplek op zolder en de rest kan dan ook mooi rond lopen. Zelfs de badkamer was vorig jaar open omdat we daar vloerverwarming hebben en dat vind de andere kat zo lekker... (ben ik heel erg? :))
    Alle gordijnen gingen dicht, lampen bleven aan (zodat het ergste geflits hopelijk wat minder werd) en we deden een radio aan met suffe zender waar geen vuurwerk op wordt afgespeeld.
    Brokjes en water overal en tot morgen!
    Altijd als we terug kwamen zagen we niks geks, gewoon een paar katten die weer nieuwsgierig kwamen kijken.

Waarom twijfel ik dan nu zo? Hoort dat bij zwanger zijn? Dat je moederhart ineens gaat spreken ofzo?
    Wie trekt me over de streep, of juist niet? Ik heb best wel zin in wat gezelligheid, maar het idee van 3 katten alleen laten zint me nog niet.
    Trouwens, niet dat ik er wat aan kan veranderen als ze heel bang zijn, ik zou ze dan toch zoveel mogelijk met rust laten, alleen af en toe een keertje kijken ofzo.
    Pilletjes of wat ook ben ik geen voorstander van en ook omdat ik niet zeker weet of ze heel bang zijn.

Jemig, wat kan een mens het zich zelf moeilijk maken he? :$

2. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    goh wat herken ik me in jouw verhaal...incl. het minder schuldig voelen na wat champagne en wijn :D
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik morgen ook liever thuis blijf :)
    en morgen gaat je schuldgevoel ook niet weg....sinas helpt daar niet voor :D

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik herken het wel hoor..
    Wij hebben morgen allebei een late dienst (ik ben om 22.30 thuis en hij om 23.30) en daarna gaan we naar een feestje bij vrienden thuis. Ik vind het normaal al zielig als de katten uren alleen zijn maar nu met oud & nieuw voel ik me ook echt schuldig.
    Ze zijn nog maar 6 maanden,hebben nog nooit vuurwerk gezien en gehoord en jawel: het zijn gewoon mijn "kinderen".
    Ik heb zelfs al bedacht dat ik tegen 00.00 uur naar huis ga zodat ze niet alleen zitten met het vuurwerk,erg he:)

Maar goed,voor mijn katjes is dit de eerste keer en ik lees dat jouw katten het al vaker meegemaakt hebben en er geen last van hebben gehad. Dan zou ik zeggen: ga lekker naar jullie vrienden,die katten redden zich vast wel! Succes!:)

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Hahaha, ligt echt aan je hormonen denk ik!;) Ik vind het wel heel lief trouwens.
    Ze hebben zich de afgelopen jaren ook gered, zal nu ook wel weer lukken.
    Als ze nu al niet extreem reageren, zal het morgen ook wel meevallen. En helemaal als ze de bovenverdieping tot hun beschikking hebben zal het wel goed gaan.

Ga lekker weg, geniet ervan! :D
    Volgend jaar gaat het toch allemaal weer anders als je een kleine hebt.
    Veel plezier morgen!

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ga lekker weg! Nu kan het nog. Als de baby geboren is, is dat niet allemaal zo vanzelfsprekend. En de katten, die overleven het wel. DIe trekken zich het liefst terug en zitten dan niet te wachten op een bazinnetje, die steeds komt kijken hoe het gaat. Veel plezier!

6. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Precies.
    Onze katers trekken zich niks aan van vuurwerk, maar om 00.00 uur schieten ze naar de zolder waar ze zitten tot het weer rustig is ;) zou niet weten wat ik dan moet doen behalve ze met rust laten. Uurtje later zijn ze het weer vergeten :)

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Aah dank voor jullie reacties al, doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben :)

Eigenlijk vind ik ook dat ik me niet zo moet 'aanstellen'.
    Inderdaad, een kat zit echt niet op mijn gevang te wachten. Ik kan toch niks doen aan die herrie buiten, het is gewoon een kwestie van uitzitten.

En dat ik nu even heel boos ben op eentje helpt opzich ook wel mee in m'n besluit. Iemand een goede tip tegen kattenpis op een stoffen bank? Dat ettertje zet zo z'n kont naast me neer (doet ie wel vaker, het ging zó goed de laatste maanden).
    We hebben het gelijk droog gewreven en er met vlekkenspray van HG over gegaan maar is dat genoeg omdat enzym ofzo af te breken?
    Want ik weet dat ze dat blijven ruiken en het dus altijd blijven doen zolang die geur er in zit.
    Is er misschien ander spul waarmee je dat kan afbreken, iemand ervaring?
    (sorry, even een beetje offtopic)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hg geur verwijderaar werkt als aan trein!;)

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Thanx!!

Ik zei het tegen m'n man en hij zei dat we het zelfs eens hebben gehad maar dat het op is. Ik ga morgen gelijk een nieuwe fles halen!

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dettol werkt ook,die geur vinden ze vreselijk en daar komen ze niet meer plassen en krabben! Succes!

11. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik las een keer ergens (op een kattenforum geloof ik) dat je dettol niet moet gebruiken omdat het giftig zou zijn voor katten?

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ecodor uf 2000 (www.ecodor.nl)
    Dit werkt perfect tegen kattenpis.

Maar wij zijn ook bijna nooit thuis met oud en nieuw. Maar een kat kan je maar beter met rust laten als hij bang is. Die van ons gaat bij harde knallen achter de bank of onder het bed zitten. Zodra de kust weer veilig is komt hij vanzelf weer tevoorschijn.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    wij zijn ook niet thuis vanavond.. en mijn ene kat is behoorlijk bang.. Verstopt zich onder de stoel of in de reismand...
    ik laat altijd muziek aan staan en een paar lampen aan ...

14. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Net alsof ik mijn eigen verhaal lees!!!
    Vind het ook zo sneu voor onze 3 katten om ze voor het eerst alleen te laten!
    Laatste jaren waren wij thuis en kwam visite naar ons toe, nu wij weg en vind het toch zielig (ineens).
    Terwijl ze toch hun eigen gang gaan als ze iets eng vinden...pfff

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    pfffffffffff geniet van dat laatste jaar......
    ik ga vanavond naar mijn beste vriendin en amy-lynn net 2 gaat ook mee.
    kan me ook al schuldig voelen of ze het wel naar haar zin heeft wel gaat slapen enz enz
    we zien het wel komt uiteindelijk altijd wel goed
    en ik ben van mening in uitjes waar je tegenop ziet zijn achteraf vaak het leukste uitje

prettige jaarwisseling

en die kat red zich dit jaar ook wel hoor!

Share This Page