Wie is er ook rond de 35 en in ronde 6+?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wishmommy84, 3 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Met onze dochter gaat het goed gelukkig. Ze is aanvalsvrij en medicatievrij dus dat gaf ons genoeg vertrouwen om voor een 2e te gaan. Of het erfelijk is weten we nooit helemaal zeker maar de kans lijkt klein. Fijn om te lezen dat de cystes vanzelf weg kunnen gaan, dat heb ik vandaag gelukkig van meer mensen gehoord en gelezen dus ik duim maar dat dat bij mij ook zo is. Maandag moet ik weer terug.
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  2. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat het met je dochtertje goed gaat en dat de kans dat het erfelijk is klein blijft! Dus as maandag heb je weer een echo? Succes! Ik hoop date de cyste dan kleiner is geworden. Ben je deze ronde wel bezig met zwanger raken? Heb je hiervoor de echo's?
     
    kippie35 vindt dit leuk.
  3. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Maandag weer een echo inderdaad. Mijn andere eierstok zag er wel goed uit maar het gaat daar allemaal heel langzaam. Dat was andere rondes niet zo (op 1 keer na). Ze kijken dan ook meteen of de cyste kleiner is geworden. Ik hoop heel erg dat deze ronde niet verkeken is.
     
  4. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Kijken ze dan elke maand om je cyclus in de gaten te houden?
     
    kippie35 vindt dit leuk.
  5. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is vrij lang, maar net binnen de marges. Eerste fase duurt vrij lang, eisprong meestal pas rond dag 22 en dan een vrij korte LF, van 10/11 dagen. Maar allemaal net binnen de marges. Dus daar wordt verder niets aan gedaan.
    Afgelopen maand ben ik begonnen met het slikken van teunisbloemolie tot aan de eisprong en dat heeft toch wel een paar dagen gescheeld, want had voor het eerste een cyclus van onder de 30 dagen.

    Mbt ziekenhuis, gewoon zelf gaan bellen. Ik heb afgelopen week toen ik weer ongesteld was naar het ziekenhuis gebeld dat ik weer ongesteld geworden was en gevraagd wanneer planning was om IUI weer op te starten. Als alles goed blijft gaan beginnen ze hier in juni weer mee. En vervolgens gewoon gevraagd of de afspraken met gyn en prikinstructie dan alvast ingepland konden worden omdat ik vreesde voor overvolle agenda's. Ik plan liever nu iets in voor eind juni bijvoorbeeld. Dan weet ik waar ik aan toe ben. Assistente zou even gaan overleggen en belde mij later op de dag terug.
    Ik mag nu volgende week al naar gyn voor uitleg over IUI en een week later prikinstructie. Als inderdaad alles in juni wordt opgestart kan ik bij mijn volgende cyclus bellen om te starten met IUI. Wel erg fijn om beetje te weten waar we aan toe zijn :).
    En ik denk dat als ik had moeten wachten op telefoontje van het ziekenhuis dat het nog wel een tijdje geduurd zou hebben.
     
    Wishmommy84 vindt dit leuk.
  6. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Van het leeftijdsverschil is herkenbaar. Vorig jaar dacht ik nog iedere maand, als ik nu zwanger wordt dan is leeftijdsverschil nog geen 4 jaar en dan zitten ze nog even samen op kdv. M'n zoontje wordt in augustus 4, dus leeftijdsverschil zal minimaal 4,5 jaar zijn en waarschijnlijk meer. Ik heb het inmiddels allemaal maar losgelaten, als er inderdaad ooit maar een broertje of zusje komt.
     
  7. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Welkom! Leuk dat je mee schrijft!
    Heftig verhaal en goed om te lezen dat het nu goed gaat met jullie dochter.
    Ovulatie inductie is dat IUI, of is dat een andere vruchtbaarheidsbehandeling?
    Alvast heel veel succes met echo maandag! Hopelijk goed nieuws dat de poging deze maand door kan gaan.
     
    kippie35 vindt dit leuk.
  8. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    #28 Wishmommy84, 16 mei 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2020
    Hi tabbey!

    vervelend dat je cyclus zo lang is, bij mij vrij vergelijkbaar. En wat fijn dat teunisbloem olie helpt. Ik heb zelf een tijdje tarwekiem olie geslikt maar dat leek niet veel te doen. Vaak op dag 19 eisprong en dan maar 11/12 dagen LF. In het ziekenhuis precies hetzelfde gehoord dat dat in principe allemaal prima is.

    Heb toevallig gisteren gebeld en er stond een bandje op. Bleek dat we vanaf maandag weer mogen bellen voor een afspraak En dat ze sinds 11 mei weer aan het opbouwen zijn maar alleen voor ovulatie inductie. Voorlopig denk ik dus geen IUI maar wie weet. Vind het wel raar want sta op de bel / wacht lijst dat ze me zouden bellen als ze weer starten. Nu moet ik zelf bellen met waarschijnlijk 100 anderen met alle gevolgen van dien. Maar goed we proberen positief te blijven en hopelijk kan ik weer snel terecht. ben blij dat ik af en toe nog belde naar ze terwijl dat eigenlijk niet mocht. Ben alleen net een week te ver in mijn cyclus om nog met de hormonen te beginnen ben ik bang (maandag is dag 11). Helaas dus nog een cyclus “verloren” . Ik laat het wel even weten als ik ze gesproken heb met de uitkomst
    Wel super fijn dat je nu terecht kan voor prik instructie. De eerste keer is beetje raar maar het naaldje is zo dun, het valt echt heel erg mee. en mijn ervaring is inderdaad ook dat er zelf bovenop zitten helpt.
     
  9. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Oooh ik ga mee helpen hopen, dat gevoel is zo vervelend dat je misschien weer een maand kwijt bent.... knuffel!
     
    kippie35 vindt dit leuk.
  10. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Ovulatie inductie is in principe het helpen van het hebben van een goede cyclus . Daar dienen de medicijnen toe die je natuurlijke eisprong ondersteunen en beter maken. IUI kan geloof ik plaatsvinden in een cyclus zonder hormonale ondersteuning of met. Mijn hormoon balans lijkt niet goed te zijn dus vandaar dat ze me gaan helpen met het spuiten van hormonen om de cyclus en eisprong beter te maken
     
  11. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Sorry voor de late reactie. Uitleg over ovulatie inductie heb je inmiddels gehad. Dank voor de succeswens
     
  12. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Ik spuit elke maand hormonen om de eitjes te laten groeien en daarnaast op het juiste moment een spuit voor een eisprong. Dus elke cyclus kijken ze mee inderdaad.
     
  13. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Dat is fijn! Succes morgen! :thumup:
     
    kippie35 vindt dit leuk.
  14. Wishmommy84

    Wishmommy84 Niet meer actief

    Ik mag ook weer starten! Morgen afspraak voor echo. Helaas een week te laat in cyclus om nog te mogen beginnen met stimuleren denk ik. Maar in elk geval starten ze weer :)
     
  15. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Wat goed! Succes de volgende ronde dan! :thumup:
     
  16. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Fijn dat je weer mag starten...hopen op een wondertje waarbij je deze ronde toch nog mee kan pakken!
     
  17. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hoe was je echo @kippie35 ? Is de cycte kleiner geworden?
     
  18. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Helaas groeit de cyste door en de eitjes gewoon niet....snap er niks van. In alle rondes nog niet gehad dat ik niet reageerde op de Gonal-F. Vrijdag weer terug en de dosering is nu omhoog....
     
  19. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hallo dames, mag ik ook mee schrijven?
    Bijna 34 hier en een dochter van ruim 2,5. Dit was een normale zwangerschap en zwanger in ronde 4.
    Nu inmiddels in ronde 13 met twee vroege miskramen achter de kiezen.

    Jullie hebben ook allemaal al een hoop te verduren gehad :( Hopelijk is het snel blijvend raak!
     
  20. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    :( Hopelijk gaat de hogere dosering zijn werk doen! Ik ga duimen!
     
    kippie35 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina