Wie is er ook rond de 40 en heeft nog een kinderwens?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bee80, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Spannend! Dat je je vandaag kunt inhouden..... tuurlijk duurt het even om goed hcg op te bouwen, maar als er gisteren al een streepje stond! Ik duim voor je! Hoe lang zijn jullie bezig voor een tweede nu?
     
  2. faith81

    faith81 Actief lid

    29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    Nou streepje is een groot woord voor gister hoor. En met mijn zoontje testte ik eerst ook heel vaag, vandaar dat ik bewust vandaag niet getest heb. Liever morgen een duidelijker streepje
    We zijn zeker anderhalf jaar bezig, als het geen twee is. Maar heeft ook wel een paar maanden stil gelegen door allemaal omstandigheden. We zijn al in overleg met het ziekenhuis en proberen het nog tot het najaar zo en anders gaan we een traject in. Alle onderzoeken waren positief, dus zou in principe gewoon zo moeten kunnen.
     
    Bee80 en Visje79 vinden dit leuk.
  3. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat het heel spannend is met zo'n geschiedenis. Fijn dat nu alles goed gaat!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Hey, leuk dat je hier mee wil schrijven!
    Wat spannend zeg!
    Ik had afgelopen weekend ook vage streepjes, maar helaas niet goed. Nu alweer ongesteld, dus we gaan 'vrolijk' door naar de volgende ronde.
    Hopelijk loopt het bij jou mooi op.:thumup:
     
  5. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    O trouwens, wat heb je allemaal moeten doen of laten om zwanger te worden en blijven? Omdat je het hebt over 3 mogeljjke oorzaken? Heb je verder misschien nog tips of magische wondermiddeltjes om zwanger te worden (en te blijven):D
    Of alleen medische middelen genomen?
     
  6. faith81

    faith81 Actief lid

    29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    helaas een negatieve test. wordt gek van die onzekerheid. wil graag of een positieve test of ongesteld worden
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Tja het zwanger worden ging sowieso heel snel ondanks dat ik nu zelfs al 40 was en laag AMH heb (0.64), persoonlijk denk ik dat het met genetische aanleg ofzo heeft te maken en de match met je partner (en zijn zaad). Heb daar ook een keer een artikel over gelezen dat je kansen tot 40 eigenlijk niet zoveel afnemen (mk kans neemt wel erg toe) maar pas daarna drastisch verminderen.
    Maar leef wel al jaren erg gezond, veel superfoods, biologisch, geen alcohol/roken, bmi 20 en sinds de miskramen allerlei supplementen waarvoor ik wel wat onderzoek heb gedaan want kost bakken met geld dus moest wel iets van bewezen effect aan zitten. Via HA veel bloedonderzoek ook. Het boek It starts with the egg bijv wat geschreven is door wetenschapper en wat studies online.
    Schrik niet:

    DHEA (mijn bloedwaarde was laag, dit mag je niet zomaar nemen)
    NAC (n acetyl cysteine)
    R alfa liponzuur
    Omega 3
    Vitamine E liquid
    Ubiquinol 200mg
    Extra vit D liquid en actieve b12 (ivm tekort)
    Vitex agnus/monnikspeper en DIM om hormonen in balans te brengen na de mks
    En een goede multi zoals Vitals of vitakruid of orthica.
    Ik ben na mk 4 ook regelmatig naar de ostheopaat geweest ivm verkleefde eierstok en was na de nasleep vd mk direct weer zwanger van deze buikbaby.
    Geen idee wat er geholpen heeft.

    Mijn partner heeft ook 6mnd een heel scala aan suppl genomen omdat hij hoog dna fragmentatie % in zaad bleek te hebben (terwijl zaaduitslag goed was wat wel uitzonderlijk is). Meeste mannen krijgen dit probleem in meer of mindere mate vanaf 40jr waardoor je minder snel zwanger raakt en meer kans hebt op mk en aandoeningen bij kind.
    Belangrijkste zijn zink, selenium, folaat, ubiquinol, vit E en C (anti oxidanten). Niet roken, drinken, sauna. Zijn dna fragmentatie was gehalveerd!
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar ..genoeg vrouwen met een bmi van 30, die roken en drinken en ook gewpon zwanger raken dus tjao_O soms is het ook gewoon mazzel hebben.
     
  9. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    'It starts with the egg' heb ik! Goed boek.
    Ik gebruik zelf multi met folaat van supple, omega 3, vitamine D (hoge dosis), vitamine C en Ubiquinol. Dus volgens mij doe ik het al redelijk.:D
    Maar er valt ergens nog wel winst te halen. Ik eet bv wel al jaren biologisch en gezond, maar mijn bmi is iets te hoog (je kan wel gezond eten maar als je teveel eet en niet sport helpt het nog niet veel :D).
    Ik ben op mijn bijna 38e ook heel vlot zwanger geworden, maar vtv wel veel biochemische zwangerschappen en vmk. Daar is verder geen oorzaak voor gevonden, dus zal de ouderdom wel zijn.
     
  10. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    He wat balen en frustrerend! :(
    Snap dat je duidelijkheid wil.
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh super. Ja het kan dus ook aan de man liggen he.. vooral de hele vroege mk/biochemische zouden door zaad veroorzaakt worden...
     
  12. faith81

    faith81 Actief lid

    29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    De duidelijkheid is er inmiddels, helaas rood
     
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    He balen, maar nu weet je in elk geval waar je aan toe bent :(
     
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Balen, op naar de volgende ronde!
     
  15. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ja dat is waar. Zal mijn vriend ook nog eens wat meer supplementen aan gaan smeren. ;)
    En hij moet zijn dagelijkse biertje voortaan laten staan!
     
  16. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    @vlinderCN ik zal hem trouwens jouw post wel laten lezen. Ik wed dat ie meteen naar de winkel rent om vanalles in te slaan :roflmao:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Op zich kan 1 biertje per dag geen kwaad hoor (in gent zeiden ze ook max 7 pw ofzo) en je weet natuurlijk niet wat zijn zaadkwaliteit is maar als hij ook 40+ plus vermindert dat sowieso van nature al dus ook die suppl kunnen geen kwaad.
    Hoop dat je snel zwanger b ent!
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen op 15 dpo ook mijn menstruatie gekregen helaas. Meteen met Gent gebeld, maar ze mogen helaas niet starten met butenlandse patienten. Dus komende maand geen cryo tp, dus weer een natuurlijke poging. Mag bij de volgende menstruatie wel meteen weer bellen.
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat onwijs balen :cry: weer een hele maand wachten..je zou denken alleen cryo tp moet toch kunnen. Hoe was laatste staal van je man? Wel eens een positieve test gehad op natuurlijke wijze?
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Ze starten per vandaag in Gent ook weer met IUI, cryo tp, invriezen eicellen vrouwen met medische reden en opstart IVF ICSI voor vrouwen met lage amh & 40+. Dus ik zou mogen starten, wil het dat ik in Nederland woon en niet in Belgie en ze voorlopig alleen Belgische patienten mogen behandelen (is opgelegd vanuit de directie UZ Gent vertelde de assistente mij).

    Oei dat durf ik niet te zeggen, dat is alweer een jaar geleden. Volgens mij kwam hij na opwerking uit op 500.000 zaadjes. Maar afgelopen ICSI in maart had hij er 1.350.000. Aanzienlijk meer dus (hij slikt ook zink & selenium, foliumzuur en Ubiquinol). Aangezien ik te veel eicellen had, moesten ze ICSI doen en konden ze geen IVF doen.

    Ja de allereerste zwangerschap (biochemisch) is op natuurlijke wijze tot stand gekomen (onze 1e keer seks :eek: hahahaha), dus zo'n 3,5 jaar geleden. Wij zijn vrij snel daarna met ICSI gestart en hebben dus niet bewust een natuurlijke poging tussendoor gedaan (omdat al bekend was dat we ICSI zouden moeten doen. Mijn man heeft namelijk al een ICSI zoon). Na de 1e miskraam vorig jaar mei hebben we wel 2 ronden natuurlijk geprobeerd (ovulatietesten en temp methode) en afgelopen maand was een natuurlijke ronde.

    Slik nu zelf voor de 1e keer monnikspeper en ben sinds vandaag weer gestart met Ubiquinol (stop daar mee vanaf de eisprong).
     

Deel Deze Pagina