Wie is er ook rond de 40 en heeft nog een kinderwens?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bee80, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    He super balen zeg. Ook dat je nog niet naar Gent kan.:(
     
  2. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ik heb echt totaaaal geen verstand van alle trajecten die er bestaan (gelukkig eigenlijk). Maar ik hoop voor je dat je snel terecht kan. Of dat het toch via de natuurlijke weg lukt:)
    Waarom stop je met Ubiquinol na je eisprong? Ik had gelezen dat je het kon gebruiken totdat je een positieve test hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de zwangerschap van mijn dochter heb doorgeslikt tot 12 weken.:o: Heel stom misschien, maar ik durfde niet te stoppen of ook maar iets te veranderen uit angst voor een miskraam.o_O:oops:
     
  3. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Mijn vriend is trouwens acuut gestopt met bier drinken toen ik vertelde wat voor invloed dat op zijn zaad kan hebben:D :roflmao:
    En ik voer hem nu ook ubiquinol, vitamine c en een multi (naast vitamine d en omega 3 wat hij al slikte):roflmao::roflmao:
     
    Kramertje en Visje79 vinden dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik stop ermee, omdat ik ergens gelezen heb (vraag me niet meer waar) dat het na je eispong geen toegevoegde waarde meer heeft om te slikken. Het zou de eicelkwaliteit mogelijk kunnen verbeteren, maar als deze gespongen is en verloren gaat of bevrucht wordt doet de Ubiquinol niets meer. Of het waar is weet ik niet, maar dat is de reden waarom ik er dan mee stop.
     
  5. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg. Nou hopelijk dan een natuurlijke poging! Fingers crossed
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Het heeft pas goed effect na 3 volle maanden slikken dus zou zeker niet stoppen na eisprong, geldt ook voor granaatappel en eigenlijk alles voor eicelkwaliteit..een eitje heeft een cyclus van dik 3 maanden, net als een zaadcel.

    Maar dus wel een mogelijkheid lees ik, dat is wel fijn om toch iets van hoop te kunnen hebben elke maand. Hoor je toch vaak dat het na een traject ineens wel natuurlijk lukt. Duim voor je, zou fantastisch zijn.

    @Bee80 ligt aan de hoeveelheid ubiquinol, 50 tot max 100mg zou in principe geen kwaad kunnen bij zwangerschap maar ik slikte 200-300 en dat is echt teveel, ik stopte bij positieve test. Met alles, behalve multi, omega 3, extra D en b12.
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  7. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ja klopt heb ik ook gelezen, dus inderdaad doorslikken tot positieve test
    Alleen durfde ik toen niet meer te stoppen omdat ik alleen maar kon denken 'als ik iets verander, gaat het mis' (vraag me niet waarom ik dat dacht:rolleyes:) en 'als het misgaat dan moet ik eerst weer minstens 3 maanden ubiquinol gebruiken en zoveel tijd heb ik niet'.
    Zoals je ziet was ik heel de zwangerschap nogal panisch :confused:
    Ik durfde gewoon niet te geloven dat het goed zat.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor..helaas. Na je 35e is t sowieso wat spannender allemaal omdat er meer risico's zijn en minder kansen.
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw

    Oke, dus tijdens je luteala fase kan je het gewoon doorslikken? Ik slik het vanaf vorig jaar juni ubiquinol 100mg (mijn man overigens ook). Hij slikt het dus aan een stuk door al vanaf juni en ik stop dus na de eisprong. Granaatappalsap drink ik eigenlijk altijd, maar ook gewoon omdat ik het lekker vindt (100% sap van de natuurwinkel). Tarwekiemolie neem ik vanaf de eisprong en nu dan voor het eerst begonnen met monnikspeper vanaf de menstruatie (deze toch tot aan de eisprong)? En verder slik ik locovitaal mama & baby magnesium multi.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee de monnikspeper is helemaal van bekend dat dat pas na 3 volle mnd gebruik werkt. Ik zou alles gewoon altijd doorslikken tot een positieve zwangerschapstest. Ik weet trouwens niet wat monnikspeper icm ivf medicatie doet, dat zou je nog wel even moeten nazoeken tegen de tijd dat je weer zou spuiten, maar hopelijk is dat niet nodig en duurt sowieso nog maanden aangezi ern je cryos hebt!

    Persoonlijk ben ik geen fan van lucovitaal e.d. (de multis die je bij drogist kunt kopen) omdat deze nooit de actieve vitamines bevatten, zijn altijd de synthetische. Als je niet weet of je MTHFR genmutatie hebt (en die kans is 40%, dit werd overigens tot januari 2019 ook getest in gent bij het herhaalde miskramen onderzoek) of je vitamine waardes weet zou ik geen risico lopen en er 1 kiezen met actieve b vitamines.
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Tijdens IVF ICSI pogingen monnikspeper slikken wordt afgeraden omdat het de werking van de hormoonpreperaten kan beïnvloeden. Echter wilde ik het eens proberen omdat ik las dat het symptomen als buik, rug en hoofdpijn tijdens de menstruatie zou kunnen verminderen. Het is nu toch een natuurlijke poging, dus baat het niet schaad het niet, dacht ik.

    Gent vroeg of ik multi vitamine slikte bij de afspraak in januari en heb aangegeven deze van Lucovitaal te slikken. Volgens mijn arts was dit prima. Wat houdt MTHFR in? Heb even op mijn bloedonderzoek formulieren gekeken, maar zoiets zie ik er niet bij staan. Welke multi vitamine zou jij aanraden dan bijvoorbeeld?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja dacht al dat ik zoiets gelezen had over monnikspeper.
    Nee ze zijn daar in gent in jan 2019 mee gestopt omdat ze niet genoeg bewijs vonden em de oplossing niet gewenste effect heeft (wat heel logisch is wamt zij schreven hoge dosering synthetische foliumzuur voor maar dat moet dus actieve folaat, b12 en b6 zijn). Als het goed is is je homocysteine wel geprikt, dat is de belangrijkste, liefst onder 10.
    Rika heeft er goed stuk over geschteven maar de website doet het nu niet...? Deze is wat summier https://fitforfertility.nl/herhaalde-miskramen/

    Vitals elke dag mama, prena fem orthica, vitakruid dag en nacht, vitortho meer in 2 en physalis happy mama
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ik heb die van Supple (die verkoopt Rika zelf in de webshop dus ook een goede)
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik weet in iedergeval van wat ze getest hebben (zie foto's) dat dat allemaal goed is. Enkel de trage schildklier. Ik ga de link eens lezen en de vitamine opzoeken!

    IMG_1436.jpg IMG_1437.jpg IMG_1438.jpg
     
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat gek, die homocysteine staat er niet bij. Terwijl dat zelfs in NL bij het standaard summiere herhaalde mk onderzoek gedaan wordt.
    Mocht je de kans hebben bij je HA in NL zou ik het hier nog even laten prikken.
     
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Is dat niet die: Homocysteyne??? 5e van onder op de 1e foto?
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh sorry :oops: zag in de vluchtigheid alleen D staan, dat is idd homocysteine . Weet je je waarde nog? In NL houden ze bijv 15 aan terwijl 10 eigenlijk echt de max zou moeten zijn. Denk dat ze in gent wel wat strenger zijn net als met je schildklier.
     
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hij heeft heel veel opgenoemd maar ik zou het zo niet durven zeggen (was medio januari). Enkel de waarde schildklier is blijven hangen omdat deze niet goed was. Verder gaf hij overal bij aan dat de waardes goed waren, dus van deze dan ook neem ik aan. Hij gaf bij iets (maar wat weet ik ook niet meer) aan dat de waarde goed was, maar als kanttekening dat mijn bloed eerder aan de dunne kant was dan stroperig. Waar deze uitslag nou bij hoorde... weet ik niet meer..
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb je de uitslagen niet mee gekregen? Zou ik volgende x wel even om vragen, gewoon voor je eigen dossier ;).
    Dat dunne bloed heb ik ook idd, is 1 van die uitslagen van je 2e pagina. Desondanks haddem ze me toch de medicatiecocktail met fraxiparine (bloedverdunner) meegegeven..doodeng vond ik dat om te gebruiken. Ze zei er ook echt bij dat ik zeker geen ongeluk moest krijgen :|
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Heb al zitten denken om vanaf de eispong kinderaspirine te slikken, maar mijn man vindt dat weer eng omdat die arts dus iets over "je bloed is eerder aan de dunne kant" maar de waarde is goed heeft gezegd.
     

Deel Deze Pagina