Wie is er ook rond de 40 en heeft nog een kinderwens?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bee80, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    Geen test nodig helaas, ik was twee dagen eerder dan verwacht ongesteld.
    Moet er bij zeggen dat ik niet zo van het testen voor de NOD ben, en gelukkig was mijn menstruatie twee dagen eerder (dat scheelt weer een paar dagen stress denk ik dan maar).

Ben van plan om morgen mijn huisarts bellen want ik wil weten waar ik aan toe ben.
    Tegelijkertijd ben ik ook een beetje bang voor de reactie die ik misschien krijg, dat weerhoudt me nogal.

Maar zo aan blijven modderen is ook geen doen, en er niet teveel mee bezig zijn lijkt onmogelijk voor mij.

2. wbee

wbee Lid

6 jul 2014
    67
    9
    8
    Vrouw
    @faith81 kan me voorstellen dat de punctie en de hormonen erg vermoeiend zijn. Hopelijk krijg je een mooi resultaat over twee weken.

@Visje79 ik hoop dat we met de afspraak in het ziekenhuis ook helemaal doorgelicht worden. Zodat je een beter beeld krijgt wat de kans nog is op een zwangerschap

@Lana7 jammer dat je ongesteld bent geworden, erg balen. Wat wil je aan de huisarts gaan vragen?

3. wbee

wbee Lid

6 jul 2014
    67
    9
    8
    Vrouw
    Ik merk trouwens ook dat mijn leven op het moment een beetje stil staat in afwachting van een zwangerschap. Je bent er toch elke keer mee bezig.

4. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    @Lana7 jammer dat je ongesteld bent geworden, erg balen. Wat wil je aan de huisarts gaan vragen?[/QUOTE]

Waarom het nu zo lang duurt, en of er misschien iets mis is in mijn lijf (behalve mijn leeftijd).
    Mijn vorige zwangerschap was ik meteen de eerste ronde zwanger en ondanks dat het misging had ik verwacht dat het nu ook snel zou gaan.

Met mijn huidige partner lukt het maar niet, dus misschien ben ik wel in vervroegde overgang of is er iets anders wat verholpen kan worden.
    Ik ben benieuwd naar ervaringen met naar de huisarts gaan, welke onderzoeken je krijgt en of je meteen doorverwezen word naar een gyno.

De ups en downs van de cyclus helpen ook niet echt, dus ken het gevoel.
    Waarbij de weken voor de eisprong vaak nog leuk en spannend zijn, gaat dat de derde week naar van alles voelen aan symptomen. En daarna gaat alles alle kanten op tot de rode monsters aan toe.
    Het valt allemaal niet mee

5. wbee

wbee Lid

6 jul 2014
    67
    9
    8
    Vrouw
    Je zou altijd een gesprek met de huisarts aan kunnen gaan om je twijfels uit te spreken. Soms duurt het langer voordat je zwanger wordt, zonder dat er een reden voor is. Of heb je aanwijzingen dat je vervroegd in de overgang zou kunnen zijn?
    Volgens mij kan een huisarts je na een half jaar een verwijzing naar het ziekenhuis geven als je boven de 38 bent. Of en wat het ziekenhuis dan wat gaat doen is de vraag. Bij het ene ziekenhuis wilde ze een jaar naar de miskraam aanhouden. Ik heb eind april een afspraak bij een ander ziekenhuis. Ik ga er dan vanuit dat er eindelijk iets onderzocht gaat worden.

Ik vond het het eerst half jaar nog leuk om proberen zwanger te worden. Na 15 rondes met twee miskramen vind ik er helemaal geen ruk meer aan. Het is moeilijk om er in te blijven geloven. Ik heb nu ook weer zo'n rare opstartende menstruatie. Het zet niet door en daar word ik ook helemaal gek door gemaakt. Normaal gesproken ben ik allang ongesteld.

6. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    Mijn algehele vruchtbaarheid, hormonen eierstokken etc. Liever nu dan over een jaar.

Begrijp dat de moed je soms in de schoenen zinkt, twee miskramen en 15 maanden proberen gaan je niet in de koude kleren zitten.
    Lichamelijk ga je op zoveel dingen letten, dat je elke maand wel een paar symptomen hebt.
    Heb er helaas geen antwoorden voor hoe je er beter mee om kan gaan behalve goed voor jezelf blijven zorgen.

7. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Hi dames,

Ik raad jullie echt aan in iedergeval geval naar de huisarts te gaan om te horen wat de mogelijkheden zijn. Misschien is er nu al wel wat mogelijk. Wij waren toen bijna 1,5 jaar bezig voor een derde, ik was 36 en werd meteen doorverwezen. In het ziekenhuis was het beleid dat we pas na 2 jaar in aanmerking kwamen voor hulp omdat we 2 kinderen op de natuurlijke manier hadden gekregen. Maar ze dachten heel lief mee en we hebben wel alle onderzoeken toen al gekregen zodat de behandeling meteen kon starten toen we 2 jaar bezig waren. Uiteindelijk niet gelukt, maar ik weet voor mezelf nu wel dat we het in ieder geval geprobeerd hebben. Ik vond de extra druk vanwege mijn leeftijd ook heel pittig, en dat heeft die hele periode wel extra verdrietig gemaakt. Ik heb uiteindelijk met maatschappelijk werk in het ziekenhuis gepraat om er beter mee om te kunnen gaan. Het is ook niet niks allemaal.

8. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    Het is zeker niet niks, en erg jammer dat het niet gelukt met hulp.
    Misschien een rare vraag van mij maar is er niet een klein kansje dat het alsnog via de natuurlijke weg lukt? De wonderen zijn de wereld nog niet uit?

Mijn traject is zojuist gestart, mijn huisarts belde net en gelukkig neemt hij me serieus en kan ik naar een fertiliteitskliniek.
    Ik ben dankbaar dat het zo makkelijk gaat en dat we nu hulp krijgen.

9. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Ah wat fijn dat je doorgestuurd wordt. Dat geeft toch weer wat, ondanks dat het superspannend is, weer goede energie.

Bij ons is de kans er niet meer denk ik. Vanaf april 2016 bezig voor een derde. De mmm in geweest met iui, wat 1 keer een miskraam met 4,3 gaf en paar maanden daarna nog een keer net na positieve test. April 2021 kwam ik met 8 weken erachter dat ik zwanger was, maar rond 9 weken misgegaan. Heel verdrietig. Ik ben inmiddels 41, mijn kinderen zijn 10 en 8, en ben steeds meer bezig om mijn leven zonder meer kinderen te accepteren.

10. wbee

wbee Lid

6 jul 2014
    67
    9
    8
    Vrouw
    @Lana7 wat fijn dat de huisarts er meteen werk van maakt en je meteen heeft doorverwezen. Hopelijk heb je snel een afspraak bij de fertiliteitskliniek.

@Sjanani wat verdrietig dat je een derde kindje voor jezelf aan het afsluiten bent. Ben je na IUI verder gegaan voor IVF? Ik hoop voor je dat je tegen je verwachting in, toch ineens (blijvend) zwanger blijkt te zijn.
    Ik heb in april een afspraak bij het ziekenhuis bij de afdeling fertiliteit. Hopelijk wordt dan in ieder geval het een en ander onderzocht.

11. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    @Sjanani, soms zit er niks anders op maar makkelijk lijkt het me niet. Een kinderwens zit zo diep, en om dat verlangen aan de kant te schuiven is een zware dobber denk ik zo.
    Maar keer op keer je wens en verlangen mis zien gaan en leven van hoop naar vrees is ook niet niks.
    Die medische trajecten zijn ook zwaar.

Ik ben blij dat ik de stap heb genomen om hulp te vragen, maar deze stap er heen is al best zwaar. Aan de ene kant zit ik vol hoop maar uiteindelijk weet je niet wat het leven je gaat brengen.

12. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    sjanini wat lijkt me dat zwaar, veel sterkte daarmee en mooi dat je daar via maatschappelijke werkster hulp bij krijgt. ik ben afgelopen week ook bij een maatschappelijk werkster geweest, kan wel opluchten.

Lana hopelijk kun je snel terecht

13. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    hoe gaat het met jullie dames?

hier is het weer de spannendste week. ik had vanavond regelmatig steken rechts in mijn buik. iemand dat al eens gehad?
    woensdag is de punctie twee weken geleden. en zaterdag 14 dagen na de terugplaatsing mag ik testen

baalde vrijdag wel, zou testen halen bij de action, maar niks en kaartje was omgedraaid ☹️

14. mom2be2

mom2be2 Actief lid

3 mrt 2009
    146
    36
    28
    Hey allemaal...hier ook 40 en zou graag nog n kindje willen. Ben overtijd, eergisteren de laatste test gedaan zag iets heeeeeeeel lichts. Morgen nog maar ns testen. Ik lees even mee hier;).

15. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    oh spannend, hoop het voor je, laat je het hier weten als je getest hebt?

16. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Wat spannend weer @faith81! Ik heb inmiddels al van alles wel en niet gevoeld in de wachtweken:roflmao:, maar hoop voor jou dat dit een goed teken is!!
    Wacht je ook echt tot zaterdag met testen?

Welkom @mom2be2. Knap dat je nog niet weer getest hebt. Ik duim voor je.

Thanx voor de lieve woorden meiden. @wbee, wij zijn toen niet verder gegaan met ivf. Dat was in 2018 en we moesten eigenlijk de keus maken om ons bedrijf internationaal uit te breiden of voor ivf gaan. Kans was vrij groot dat ons bedrijf precies op dat moment een succes zou worden en ivf was de kans ook nog niet heel groot dat het daarmee wel zou lukken. Toen hebben we voor ons bedrijf gekozen (daarbij speelde ook mee dat mijn man andere stellen zonder kinderen ons plekje voor ivf meer gunde en ik had toen nog wel het idee dat als we maar bleven proberen het alsnog wel zou lukken, hoe groot is nou de kans dat je na 2 spontane zwangerschappen niet meer zwanger wordt, ik was toen rond de 36). Of het achteraf de juiste keuze is geweest, weet ik niet. Ik heb nu een aantal zware jaren gehad waarin de kinderwens iedere dag aanwezig is. Als ik het wel had geprobeerd en het was niet gelukt hadden we het misschien beter kunnen afsluiten. Aan de andere kant, ivf lijkt me echt een heel zwaar traject, als dat niet was gelukt en we hadden ons bedrijf niet kunnen maken tot wat het nu is, waren we misschien ook niet blij geweest. Enigste wat ik eigenlijk nog hoop is dat ik een keer tevrede ben met wat we hebben (klinkt zo ondankbaar:oops:).

17. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    ik probeer wel tot zaterdag te wachten. mijn man is ook heel erg van dan mag het pas, omdat ik bij mijn zoontje vage streepjes had

18. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    oh sorry voor mijn gezeur, maar moet het even kwijt.
    met het inbrengen van de utrogestan allemaal slijm aan mijn vingers en in ben erg moe. hopelijk positieve tekens. deze week gaat nog lang duren ben ik bang

we hebben besloten vrijdag te gaan testen, want zaterdag is mijn man om half 8 al weg.

nog iemand tips voor welke test te kopen? nu action ze niet heeft

19. wbee

wbee Lid

6 jul 2014
    67
    9
    8
    Vrouw
    @Sjanani snap de keuze heel goed. IVF is ook heel zwaar en je hebt inderdaad de ervaring met twee keer (blijvend) zwanger raken dus waarom zou het een derde keer niet meer lukken na lang proberen. De onzekerheid en keuzes blijven moeilijk. Zat straks te denken als je zeker weet dat het niet gaat lukken, kun je je daar uiteindelijk misschien neer bij leggen. Of dat je de zekerheid krijgt dat het uiteindelijk wel gaat lukken na lang proberen. Helaas kan niemand je die zekerheid geven.
    Ik weet zelf ook niet meer zo goed hoe ver ik ervoor wil gaan. Eerst het eerste gesprek maar eens afwachten wat ze gaan zeggen en wat er uit de onderzoeken komt. Ik weet wel dat m'n leven voor mijn gevoel momenteel stil staat. Heb een baan aangeboden gekregen maar durf er gewoon niet voor te gaan omdat ik dan niet meer flexibel ben (met het oog op nog een eventuele zwangerschap en kind). Nu ben ik namelijk heel flexibel met m'n werk. Ook met een eventuele verbouwing in een huis, die wel handig zal zijn als er een derde komt, maar weinig zin heeft als er geen derde komt. Ik word er in ieder geval momenteel gek van.

@mom2be2 spannend zeg, heb je nog getest? Hoeveel dpo zit je?

@faith81 op hoeveel dpo zit je de vrijdag? Klinkt goed, erg spannend zeg. Ik hoop dat je vrijdag een knal positieve test hebt! Ik zou de kruidvat 2v5 halen. Deze zijn niet meer zo goed als dat ze vroeger waren, maar ik heb er nog altijd positieve ervaringen mee. Als er niks is blijven ze wit bij mij.

20. faith81

faith81 Actief lid

29 aug 2017
    423
    240
    43
    Vrouw
    als ik de punctie als 0 tel 16dpo

Deel Deze Pagina