hoi meiden ik ben weleens benieuwd of er hier meer meiden zijn die dogfrisbee doen met hun hond. en dan bedoel ik eigenlijk ook echt als sport en niet soms zomaar op een grasveldje buiten wij frisbeeën nu al 3 jaar met onze golden retriever en hij vind het helemaal geweldig! het lijkt me erg leuk om eens met meiden te kletsen die ook deze sport beoefenen, misschien kunnen we wel trucjes of tips uitwisselen! liefs naomi
Ik heb gefrisbeed met de border collie van mijn ouders maar das tien jaar geleden. Met onze eigen hond (labrador) geprobeerd maar das zo'n sul die snapt er geen hol van.. Vind het nog steeds geweldig om naar te kijken!
mag ik weten waar je getraind hebt? ik zie dat je ook uit noord brabant komt bij mijn hond duurde het ook heeeel lang voordat hij het snapte, hij vond het leuker om lekker los over het grasveld te rennen en moest er altijd achteraan om hem op gang te brengen... leuk gezicht hoor baas achter hond aan het hele veld door hihi. na 1 jaar begon hij het dan toch beter te doen en nu vind hij het erg leuk! al heeft hij soms nog wel zijn nukken en gaat dan lekker snuffelen en rollen op het veld en heeft even geen oog voor de frisbee! tenzij hij over ons heen mag springen dat vind hij het leukste wat er is!
In oosterhout, weet alleen zo even de naam niet meer van de hondenschool, wij deden ook schapen drijven.. Tis wel heel leuk, border collie is makkelijker te trainen als een golden retriever denk ik..
oww nee dan zitten we niet bij dezelfde, wij zitten in fijnaart! ja border collie is wat makkelijker, maar kan ook moeilijk zijn ivm drijven... onze hond is stront eigenwijs haha dat maakt het ook niet makkelijker
Hier 2 fanatieke dogfrisbeeliefhebbers! Ik beoefen de sport nu ruim 2jaar en mijn man 1jaar. Wij trainen met onze 2 border collie's Wedstrijden staan nu even op een laag pitje wegens mijn zwangerschap en bevalling en een enkelblessuere van mijn man vorig jaar ( hij brak zijn enkel tijdens een wedstrijd ) Ik kan wel zeggen dat een border collie trainen in de dogfrisbee echt niet altijd makkelijk is hoor! Onze 2 zijn super fanatiek en gedreven maar soms te.. En om ze dan rustig te krijgen dat ze tijdens de mini distance echt de frisbee helemaal terug brengen gaat heel veel tijd in zitten. Of om de rust erin te krijgen om er een showtje van te kunnen maken en niet alweer wegracen voor de volgende frisbee. Wij trainen bij de frisbee fun.dogs.
Mij lijkt het erg leuk om te gaan doen, maar helaas kan het hier niet in de buurt. (en ik heb zelf geen auto, dus ik kan niet erg ver weg trainen)
ja dat klopt helemaal, meestal moeten degene met een BC de rust erin trainen. terwijl wij de drift juist flink moeten verhogen. het is sowieso geen makkelijke sport zoals veel mensen denken probeer zo een frisbee maar eens goed en verantwoord weg te gooien! vergt toch wel wat training...