Wie is er ook zo bang voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Slimpie, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, het doet me goed jullie peptalk... alleen ja ik denk inderdaad ook dat het een beetje onzekerheid is.... het is mn eerste kindje en weet niet zo goed wat ik moet verwachten aan pijn.... ik hoor verhalen met uitscheuren, inknippen etc en vrouwen die 36 uur weeen hebben etc... daar wordt ik gewoon heel bang en onzeker van...maar ja goed ik moet het maar gewoon op me af laten komen heh...

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ben ingeknipt en uitgescheurd, beide NIET gevoeld... En so what, je krijgt een kind, weet je HOE MOOI!!!! Heb je ooit in je leven wel eens ZOOOOO iets moois op je buik gehad :p alsof inknippen en inscheuren dan nog uitmaakt op dat moment!!! Ik zou mijn bevalling zo nog een keer over doen hoor ;)

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik was eerder veel angstiger dan nu..
    Ik lees er veel over zodat ik weet wat mij te wachten staat.. ik praat erover met mensen en nja.. je kind blijft echt niet zitten en komt er toch wel uit..

Klinkt niet heel bemoedigend.. maar op dat moment zal je beschikken over oerkrachten.. zeggen ze.

4. Slimpie

Slimpie Actief lid

26 okt 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee zoietz moois heb ik dus nog nooit meegemaakt daarom is het voor mij een grote shock als ik hoor over uitscheuren en inknippen:(

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben ook geknipt en ik voelde het wel, maar die pijn duurde een seconde ofzo en daarna had ik de kleine op mijn arm. Toen was ik wel afgeleid zeg maar ;).

6. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik was vooral bang voor die verhalen waarbij het zo ontzettend lang duurde. bijv 24 uur enz het heeft al met al 11 uurtjes geduurd en dat lijkt achteraf een half uur. Er gebeurd zoveel met je dat je het gewoon niet door hebt en ik zat heel erg in mijn eigen wereldje. En echt tegen het einde van je zwangerschap heb je je er zolang op verheugd en ben je zo klaar met zwanger zijn dat je wil bevallen, echt waar.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    meid het komt echt goed. Zoals al eerder gezegd, op het eind ben je echt klaar voor de bevalling! Dan ben je die bolle buik echt wel beu.
    Je kan informeren of ze bij jou in het ziekenhuis ook pethidine prikken doen bij de bevalling. Dit heb ik gehad. als je op de link klikt vind je mijn bevallingsverhaal.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/230075-plaats-hier-bevallingsverhaal-20.html

Ik vond de bevalling echt 100% meevallen. De dag erna zat ik al weer beneden en stond ik al weer eten te koken. Voelde me kiplekker. Had maar 1 kleine hechting waar ik helemaal geen last van heb gehad.

8. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik was echt als de dood voor scheuren en knippen, niet eens zozeer voor de pijn van weeen. Ik ben helaas ook behoorlijk uitgescheurd, maar kan je echt verzekeren dat je daar op dat moment amper wat van voelt. Maarja, snap ook wel als je daar nu geen boodschap aan hebt.
    Maar je kan je allerlei voorstellingen maken van bevallen, maar helaas weet je toch nooit hoe het zal lopen en moet die kleine er toch uit, dus meid, ga echt genieten van je zwangerschap, bespreek je angst met je VK ( ik had bijvoorbeeld heel veel angst voor knippen en we hadden afgesproken dat ze ''stiekem'' (indien mogelijk) zou knippen als dat nodig moest zijn en stond ook in koeienletters op mijn kaart. haha! Dat gaf me al gerust gevoel.
    En echt, volg een zwangerschapscursus, ik voelde me daardoor veel relaxter!

9. SekrTak

SekrTak Lid

12 feb 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er juist super veel zin in.

Hypnobirthing ftw

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    De angst die je hebt is vooral angst voor het onbekende denk ik, dat is heel menselijk, je weet gewoon niet wat je te wachten staat en probeert je een voorstelling te maken wat gewoonweg niet kan tot je het meegemaakt hebt. Ten minste zo ervoer ik het voor ik bevallen was. Ik was niet super angstig maar af en toe bekroop een beetje angst me wel.

Inknippen of scheuren klinkt gruwelijk, maar ik ben ingeknipt en kan me niet eens meer herinneren dat ik het gevoeld hebt. De weeen en de uitdrijving doen pijn ja, maar je zit in je eigen wereldje en je hebt oerkrachten. En als je buik aan het eind zo dik is en je hebt allerlei kwaaltjes en je kunt niet meer slapen dan heb je niets liever dan dat kleintje eruit. Ook ben je dan gewoon super nieuwsgierig hoe je kleine eruit ziet.

Mijn bevalling was geen droombevalling en het deed echt pijn, maar ik zou er alles voor over hebben om het nog eens mee te mogen maken echt! Dat glibberige mensje op je buik, zo.n wonder.

En o ja ik heb tussendoor een ruggeprik gehad, maar die heeft 3 uurtjes geholpen en wordt tijdens het persen uitgezet, dus denk daar goed over na. Ik moet wel zeggen dat ik het heerlijk vond even 3 uurtjes geen pijn.

Probeer lekker van je zwangerschap te genieten, die bevalling komt wel, en achteraf zul je waarschijnlijk net als zo veel vrouwen zeggen dat het het allemaal waard was en je het zo weer zou doen.

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het enige dat ik kan zeggen is, laat het op je afkomen en onthoud dat jij de baas bent over je eigen lichaam.

Deel Deze Pagina