als ik denk aan de bevalling ben ik heel erg bang dat ik het ziekenhuis niet ga halen. dat is een gevoel wat mij al maanden bekruipt. ik moet vanwege medische indicatie naar het ziekenhuis en dat vind ik echt heerlijk hoor. nu is het zo dat fynn er lang over heeft gedaan maar de laatste 6 cm in 1,5 uur heeft gedaan en na 18 min persen was hij er. daarvoor waren de weeën erg onregelmatig. nu heeft de gynn al gezegd dat ik moet uitkijken dat het niet te snel gaat en als ik weer in een storm terecht kom ik absoluut niet naar het ziekenhuis moet komen maar de vk moet bellen en die mij moet begeleiden. want de kans is groot dat ik dan het ziekenhuis niet haal. nu zou ik dus ingeleid worden maar dit gaat niet door omdat ons meisje het toch weer goed doet!maar nu komt dit gevoel mega sterk terug. wie herkend dit en heeft ervaring mee.
Ja, dit gevoel heb ik ook de hele zwangerschap gehad... Uiteindelijk ben ik in minder dan een uur bevallen en was ik dolblij dat ik al in het ziekenhuis was... Had het anders volgens mij echt niet gehaald!
Laatste weken heb ik dat gevoel ook wel eens. Nu heb ik (nog geen, moet zo voor CTG etc dus dan weten we meer) medische indicatie. Dus ik heb in het geboorteplan aangegeven dat als het te ver is we thuis blijven. In jou geval zou het me wel een beetje benauwen. Kun je niet gewoon al eerder bellen. Of een VK thuis laten komen kijken zodra je de eerste wee hebt. Weet ook niet hoe ver je van het ziekenhuis woont. Hier is dat in het gunstigste geval maar 6 minuten met de auto.....
ik moet een 15 min met de auto naar het ziekenhuis. maar ja als ik persweeën krijg dan ben ik telaat hahaha. eerder bellen kan wel dat hebben ze ook in mijn dossier gezet maar wel pas als de weeën regelmatig zijn en dan was de vorige keer dus zoo extreem snel.
Ik ben daar dus ook wel bang voor, hoewel er voor mij geen reden is: ik ben nog niet eerder bevallen en het ziekenhuis is 10min rijden als we alle stoplichten tegen hebben. Toch vind ik het eng omdat we pas mogen bellen als ik een uur lang elke 5minuten weeen heb.
Ik zou je gevoel toch nog een keer met de verloskundige bespreken, zodat als zij je bevalling gaat begeleiden ze weet hoe jij erover denkt. Misschien kun je toch gewoon bellen zodra de weeen komen, al zijn ze dan wat onregelmatig en op het moment dat er ontsluiting is gewoon erop staan dat je naar het ziekenhuis wil!
de vk belt mij geregeld hoe het is kan ik goed mee op schieten dus mocht het zover komen moet ik haar gelijk bellen dan komt ze gelijk. ik mag van haar ook niet in de auto stappen als ik het idee heb dat er persweeën aan komen.
Toevallig heb ik het er vanochtend met de vk over gehad. Mijn vorige bevalling duurde vanaf de 1e wee totdat ze geboren was maar 4 uurtjes.... Volgens de vk moest ik er rekening mee houden dat het deze keer nog sneller zou kunnen gaan $) Ik zie wel hoe het loopt, beslis pas op het moment zelf of ik naar het zh wil of thuis blijf. Ik moest wel gelijk bellen zodra ik ook maar iets voel
ja heb ik ook, na het breken van de vliezen kreeg ik in 1,5 uur er 5 cm bij. Ik heb maar 2x hoeven persen, de verwachting is nu dat persen helemaal niet meer hoeft. ik ben er niet bang voor maar realiseer me wel dat de kans bestaat dat ik het zkh niet haal. De vlos heeft wel toegezegd dat ze de vliezen nu pas heel laat gaan breken, zo laat mogelijk en ik mag bij de allereerste wee bellen. Dat is het, maak me er niet zo druk om want dat haalt ook niets uit
Ik ben ook bang het ziekenhuis straks niet te halen. Met mijn dochter* heb ik niet eens gevoeld dat ik ontsluiting had, ik ben toch wel bang dat ik straks weer op die manier ontsluiting krijg.
nee is ook zo. maarja blijkbaar is het bij mij deze zwangerschap nodig om mij zorgen te blijven maken over van alles. mischien ook wel omdat ik dan alsnog naar het ziekenhuis moet met die kleine
Ik had op onregelmatige harde buiken 5 cm ontsluiting bij mijn oudste. Ik ben ook bang dat ik het niet doorheb dat het alweer goed bezig is, omdat het allemaal zo onregelmatig is en dat klopt ook, want inmiddels is het ook al verweekt en heb ik 1 cm ontsluiting weer op alleen harde buiken. Dus ik heb gewoon afgesproken dat als ik het zelf niet vetrouw dat ze komen kijken, en dat ik al met 3 a 4 cm naar het zh ga. Als het dan niet vlot gaat zullen ze er wel een infuus inknallen, maar van mij mag dat, ik vind dat niet zo erg... Liever vandaag nog dan morgen, ik heb al vanaf 26 wkn veel harde buiken en de laatste dagen voel ik ze ook in mijn rug... T mag van mij wel komen nu...
Ohja hier nog eentje! Heb al gezegd tegen mijn vriend dat het thuis in de badkuip gaat gebeuren. Vanaf wee 1 had ik een weeënstorm en binnen 2,5 volledige ontsluiting. Hier heeft de vk wel gezegd dat ik bij de 1e wee al moet bellen als ik naar het ziekenhuis wil. (ging thuis weg met 2 en kwam in zh aan met 10)
hi... De vk wilde mij met de tweede al niet meer naar het ziekenhuis laten gaan..... ik had 6 cm na uurtje weeen....(ofja.. vanaf het eerste rommeltje) toen ze kwam checken... bij derde had ik een invalster en heb gelijk gebeld toen de weeen begonnen (bij de eerste wee dus..) ze was net op tijd... had haar al gewaarschuwd dat ze gelijk moest komen.... dussuhhh zelf gelijk aan de bel trekken.... als je weet dat het begonnen is... je hebt ervaring zat.... en niet de "richtlijnen" volgen... als ik dat had gedaan, had ik het alleen moeten doen....
en de laatste zat ik gewoon te kletsen... hahahahaha..... alleen wat ongipijn.... en toen had ik 9 cm.... De vk, nam me niet eens serieus dat ik bezig was... tis dat mn vliezen gebroken waren......
Ook ik ben hier bang voor. Onze dochter is binnen 4 en half uur geboren. De vk verwacht dat het nu sneller zal gaan. Maar het ziekenhuis is zeker 45 min rijden...en dan moet je nog vanaf de parkeergarage naar de kraamafdeling. Dus ik ben zeker 1 uur kwijt voordat ik er echt ben. En ik wil echt niet in de auto bevallen!