Wie is er ook zwanger van een 2e/3e/4e/etc?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Ingeltje, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Ook namens mij iedereen een gelukkig en gezond 2010!
    We zijn vanmorgen teruggekomen van landal. Waren daar vanaf oudjaarsdag. Heerlijke dagen gehad. Lekker gezwommen met de kleine man. En snachts nog samen vuurwerk gekeken. Hij werd er wakker van, dus snel naar hem toe, gordijntjes open en hij maar wijzen naar alle kleurtjes. Zo lief!
    Ga straks even bijlezen.

Liefs Milo

2. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Mama/ Uitgerekende datum/ Je krijgt een / Je hebt al (+leeftijd bij geboorte)

S1980/ 27 januari 2010/ ?/ Een dochter
    Snoopy1979/ 19 maart 2010 / Meisje / Eva
    Milo/ 28 maart 2010/ Verrassing!/ Een zoon (28 mnd)
    Mmeke/ 29 april 2010/ Verrassing! / Een zoon
    Ingeltje/ 30 mei 2010/ ?/ Julian (19 mnd)
    Danoontje/ 15 mei 2010/ Meisje/ Milan (3 jaar) en Robin (1,5 jaar)
    Moesje83/ ?/ ?/
    Priscilla R/ 21 juni 2010/ ?/ Kailey Madison (18 mnd)
    Cossy/29 augustus 2010/ ?/ Vince (23 mnd) en *Sem (2009)
    Tamar/ 28 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Mila2008/ 24 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Hokiepokie/ 23 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Linda221/ 23 augustus 2010/ ?/ Noa(2 jaar 3mnd)
    Sanne1234/ 22 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Sandra82/ 12 augustus 2010/ ?/ Een zoon

Afspraken

Januari
    04: Sandra82 1e echo
    05: Sanne1234 1e echo
    08: Milo 3D echo
    14: Cossy 1e echo
    14: Milo groeiecho + gyn
    20: Danoontje echo + gyn
    21: Cossy intake vk
    22: Ingeltje 20w-echo
    26: linda221 1e echo

3. 4days

4days Niet meer actief

Milo, klinkt goed! Lijkt me best leuk om met oud op nieuw naar een vakantiepark te gaan, is eens wat anders. Leuk dat je zoontje het vuurwerk kon waarderen! Maarja hij is ook al een jaar ouder dan die van ons, misschien wil die volgend jaar ook wel. :)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,238
    6,112
    113
    Mama/ Uitgerekende datum/ Je krijgt een / Je hebt al (+leeftijd bij geboorte)

S1980/ 27 januari 2010/ ?/ Een dochter

Snoopy1979/ 19 maart 2010 / Meisje / Eva
    Milo/ 28 maart 2010/ Verrassing!/ Een zoon (28 mnd)
    Mmeke/ 29 april 2010/ Verrassing! / Een zoon (2 jaar)
    Ingeltje/ 30 mei 2010/ ?/ Julian (19 mnd)
    Danoontje/ 15 mei 2010/ Meisje/ Milan (3 jaar) en Robin (1,5 jaar)
    Moesje83/ ?/ ?/
    Priscilla R/ 21 juni 2010/ ?/ Kailey Madison (18 mnd)
    Cossy/29 augustus 2010/ ?/ Vince (23 mnd) en *Sem (2009)
    Tamar/ 28 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Mila2008/ 24 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Hokiepokie/ 23 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Linda221/ 23 augustus 2010/ ?/ Noa(2 jaar 3mnd)
    Sanne1234/ 22 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Sandra82/ 12 augustus 2010/ ?/ Een zoon

Afspraken

Januari
    04: Sandra82 1e echo
    05: Sanne1234 1e echo
    08: Milo 3D echo
    14: Cossy 1e echo
    14: Milo groeiecho + gyn
    20: Danoontje echo + gyn
    21: Cossy intake vk
    22: Ingeltje 20w-echo
    23: mmeke pretecho 3D/4D
    26: linda221 1e echo

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,238
    6,112
    113
    Een gelukkig nieuwjaar en dat we allemaal maar gezonde kindjes mogen krijgen!

Danoontje, spannend! Ik hoop dat het positief is en dat je het huis krijgt.

Sandra82 gefeliciteerd met je echo, super dat alles goed is!

Milo, lekker even weggeweest! wat leuk dat je zoontje het vuurwerk mooi vond. De mijne sliep door van 6 uur s avonds tot de volgende ochtend half 9 :$.. doet ie normaal nooit. Misschien kon ie fijn dromen op al dat lawaai haha.

Hier gaat alles goed, merk wel dat het de tweede is, dus alles is wat zwaarder en ik heb natuurlijk ook minder rust. Maar mag eigenlijk helemaal niet klagen.
    De 23e laat ik een pretecho maken, want hoewel ik het geslacht niet wil weten, ben ik erg nieuwsgierig naar hoe het kindje eruit ziet. De vorige keer ook gedaan en ik herkende mijn zoontje wel uit de echo, dus zo leer ik toch een beetje mijn kindje kennen.

6. 4days

4days Niet meer actief

mmeke -> leuk! Een 3D echo laat je maken neem ik aan? Ik ben nu al aan het sparen zodat ik 2 keer een 3D echo kan laten maken, met 16 en met 26 weken. Heb ik de vorige keer ook gedaan, en ik vond het echt geweldig! Het is een duur grapje (160 euro) maar ik vind het wel ook echt iets bijzonders en unieks.

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    160 euro samen neem ik aan? is idd een hoop geld..
    ik laat met 17 weken alleen een geslachtsbepalingsecho doen denk ik...bij noa lukte 3d toen niet met 17 weken en het kindje is dan nog erg botterig zit nog niet echt vetje aan dus is ook een beetje een raar gezicht in 3d vind ik zelf...ik laat wel weer met 28 weken een 3d echo doen..dan zie je het echt perfect en is je kindje ook al een beetje chubby;)

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

Nov 16, 2007
    20,510
    2,427
    113
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wij vinden een 3Decho echt te duur... het is natuurlijk leuk om te zien wie er binnen in je leeft, maar uiteindelijk zie je het over een aantal weken ook ;)
    We doen ook alleen een geslachtsbepaling als ze het niet zouden kunnen zien met de 20w echo. Hoewel dat dan misschien niet eens meer kan daarna?? :$ Bedenk ik me net... we hebben de echo zo laat, ben dan al bijna 22 w.

9. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Hallo,

Een 3D/4D echo is inderdaad prijzig! Wij hebben er 110€ voor betaald. We mogen dan nu dus wel gratis een tweede keer terug omdat de kleine niet helemaal goed lag. Maar dat is bij de meeste wel zo geloof ik.
    Omdat ik zo ongeduldig was hebben we met een kleine 17 wk ook een geslachtsbepaling laten doen. Omdat de kleine toen met het kontje tussen de navelstrang lag (en niet van plan was te draaien:D) , mochten we ook daar weer een keertje terug komen.
    Dus veel geld, maar toevallig steeds 2 maal terug geweest!
    @cossy: ik zat in dubio of ik de kleine man wakker ging maken voor het vuurwerk. Toch besloten maar niet te doen en toen werd hij dus zelf wakker. Maar wel vanuit de slaapkamer vuurwerk gekeken, was bang dat hij anders niet meer ging slapen!
    @mmeke: knap dat je het geslacht niet laat bekijken. Mijn nieuwsgierigheid kan ik dan niet bedwingen tijdens zo een echo. Hihi. Hopelijk krijg je mooie plaatjes van je kindje!
    @ingeltje: bij ons echoburo zit volgens mij geen maximum aantal weken aan een geslachtsbepaling. Alleen dat je minimaal 17 wk moet zijn. Maar wie weet ligt de uk zo goed in beeld dat het goed zichtbaar is! :) heb je een voorgevoel?
    @all: fijne dag!

liefs Milo

10. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

Nov 9, 2007
    2,055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Ben zo blij dat ik de 3D echo heb laten doen van me dochter. Het is inderdaad wel even een dure uitgave maar die foto's zijn onbetaalbaar hoe dat frummeltje er in me buik uitzag en zo lief op haar handje lag te slapen. :)

11. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Haaai meiden,

Mijn dag kan niet meer stuk vandaag :D
    Vanmorgen kregen we de uitnodiging om langs te komen met alle papierrommel voor dat huis. We hebben het dus aangeboden gekregen dus nu alleen de formaliteiten nog en dan krijgen we de sleutel.

Nou is het dus t geval dat we morgen op vakantie gaan ... en daar heb ik nu dus ff helemaal geen zin meer in, ik wil aan de slag in t huis en als we daar klaar zijn lekker met zn allen richting Tsjechie vertrekken om dan bij te komen van alle verhuis toestanden :D:D

De dag begon goed en hij werd alleen maar beter, Robin heeft vandaag voor het eerst z'n eerste stapjes gezet en hij heeft de smaak te pakken, hij staat steeds weer op en probeert verder te lopen :D:D:D

Al met al en super dag dus :D

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @danoontje dat klinkt idd een mooie dag!!! en wat goed van je zoontje!!! kan me voorstellen dat je apetrots bent! en dat scheelt straks weer sjouwen met n dikke buik;) ik kan me ook voorstellen dat je nu geen zin heb in die vakantie en dat je in je huis aan de slag wilt...gaan jullie nog wel? of heb je het geannuleerd? moet er veel aan het huis gebeuren? lijkt me wel pittig als je zwanger bent...klussen enzo..

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik vind het het geld ook dubbel en dwars waard geweest..hoe leuk is het voor je kind om zichzelf later in 3d te zien hoe hij/zij eruit zag in jouw buik...
    je kan volgends mij tot 32 weken kijken wat het geslacht is..daarna kan ook wel maar je baby wordt steeds groter en de ruimte in je baarmoeder steeds kleiner dus is de kans dat het na 32 weken nog te zien is is klein...

14. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven

Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren in t huis, beetje verven enzo en wat nieuws op de vloeren. Verder is het nieuwe meubels bestellen dus dat scheelt ook een hoop meenemen.
    Er is nog niets geannuleerd want ik moet het er vanavond nog even met me vriend over hebben, althans me tante gaat er vanavond over beginnen daar neemt ie altijd veel van aan. Als ik er nu over begin denkt ie meteen dat ik er geen zin in heb en dit als excuus gebruik. En het hoeft niet helemaal afgezegd te worden maar gewoon even uitstellen .. eerst klussen en verhuizen en dan lekker tot rust komen tussen de bergen en in de sneeuw :D:D

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @danoontje meubels hebben wel vaak lange levertijd he, tenzij je bij ikea je meubels haalt maar over het algemeen duurt het altijd wel n paar maanden..(dat was bij ons in ieder geval wel zo..)
    hoop voor je dat je man/vriend het eens is met de vakantie uitstelling..:p

16. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven

Ja heb ik rekening gehouden met de levertijd. Afgelopen weekend was alles wat we wilde hebben nog op voorraad en is dat als wij gaan bestellen niet meer zo dan gaat alles wat we nu hebben gewoon nog eventjes mee totdat het nieuwe er is. Dus zal niet zonder zitten ;)

Ik ben ook benieuwd hoe hij het op gaat pakken, ik verwacht hem zo thuis dus zit eigenlijk te duimen dat hij het wel eens is met het idee van me tante :D:D
    Tis een scheet hoor maar in dit soort dingen een geval apart, als hij eenmaal iets in zn hoofd heeft en hij heeft er zin in dan krijg je hem er bijna niet vanaf.

Maar hij wil al zolang terug naar Eindhoven en dat kan nu dus tja moet je er wel iets voor over hebben he hahahaha :D

17. 4days

4days Niet meer actief

Linda221 -> Hihi ja 160 euro samen, al geld genoeg toch. ;) En ik vond het 'alien-achtige' met 16 weken eigenlijk nog heel erg meevallen, tussen 19 en 22 weken is het het ergste, dan is het echt net zo'n doodshoofd... Vince kregen ze trouwens perfect in beeld met 16 weken.

Ingeltje -> Dan kunnen ze erna echt nog zin hoor, bij mijn 3D echo met 27 weken zagen ze het geslacht het duidelijkste van alle echo's...

Milo -> Wat heb je voor de geslachtsbepaling betaald dan? Want met 110 euro en nog een bedrag erbij zit je toch al bijna op 160... Maarja ik moet er wel bij zeggen dat het ons helemaal niet zozeer om het geslacht gaat, ik wil gewoon graag het kindje zien. Als ik zeker wist dat ze geen geslacht zouden zien zou ik het nog doen.

*tiep-pauze, desperate housewives!!!*

Danoontje -> Nou, dat is nog eens een dag zeg! :D Geweldig! Gefeliciteerd alvast met de woning, en natuurlijk met de eerste stapjes!!

18. Milo

Milo Actief lid

Dec 21, 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    @danoontje: klinkt leuk jullie huis! Ben benieuwd of je nog op vakantie gaat nu of dat je het gaat verschuiven. Maar in ieder geval allemaal leuke dingen in het vooruitzicht!
    @cossy: wij hebben ook nog 35€ voor de geslachtsbepaling betaald. Dus komen aardig richting jullie bedrag hoor. Maar vindt het erg fijn dat er rustig de tijd genomen wordt om naar de baby te kijken. Heb nu alweer zin in vrijdag.

Ga lekker slapen nu. Morgenochtend weer werken. En moet ons zoontje dan eerst op het dagverblijf afzetten.

Groetjes Milo

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @danoontje hij lijkt wel n btje op mijn vriend hahahaha;)

20. 4days

4days Niet meer actief

Milo -> Ja zo'n 3D echo is ook standaard 50 minuten geloof ik. Nouja eigenlijk een uurtje in totaal, maar voordat je goed en wel ligt en de echo aan is heb je nog 50 minuten. Maar als je graag het geslacht wilt weten kun je beter voor de geslachtsbepaling gaan idd. Met 16 weken is sowieso nog vrij vroeg.

Share This Page