Hoi meiden! Op advies van Ingeltje kom ik hier eens spieken! Vind het super om met een groepje zwangere dames te kunnen kletsen, maar het augustus 2010-topic gaat zoooo snel... Ik hou het niet echt bij, tenzij ik de hele dag alleen achter de laptop zit... Dus vandaar dat ik hier eens kom kijken, lijkt me wat relaxeder. Groetjes!!
Wat leuk trouwens, dat hier hartstikke veel meiden zijn die net als ik in augustus 2010 zijn uitgerekend! Sandra -> Wat vreselijk, een vroeggeboorte bij 21 weken zwangerschap... Ik ben zelf een zoontje verloren na 16 weken. Maar met 21 weken ik het kindje al bijna levensvatbaar! Dat is gewoon echt afschuwelijk. Ik zal nog even kort iets over mezelf vertellen, voor de dames die me nog niet kennen... Ik ben dus Cossy en ik ben 22. Ik heb een zoontje van 15 maanden, en ons tweede zoontje is, zoals ik al zei, helaas overleden na een zwangerschap van 16 weken. En nu dus opnieuw zwanger van een brusje! Groetjes!! xxx
Welkom Cossy! Het is hier inderdaad een stuk rustiger Overigens is iedereen, zwanger van de 3e of 4e of zelfs meer ook welkom hoor! Was ik nog vergeten bij te zetten
Ik kom hier ook schrijven (bedankt Ingeltje!)! Ik vind het wel leuk om in een 'zwanger clubje' mee te kletsen, maar in die maand-topics wordt veel te veel geschreven! Ik ben dus Snoopy, zwanger van de 2e. Eva wordt volgende week woensdag 2 en haar zusje wordt 19 maart verwacht. Bij Eva duurde het even voordat ik zwanger was, daarna 2x in de 3e (lange) cyclus raak. Heb voor deze zwangerschap dus een miskraam gehad met 6 weken. Ik vind het inderdaad een groot verschil, een eerste of een tweede. Toen ik zwanger was van Eva moest er ook wel heel veel aan huis gebeuren, dus ik had al heel snel nesteldrang, want alles moest af! Nu moeten er wat kleine dingen gebeuren en mijn vriend is daar van het weekend mee begonnen (en meteen een heel eind mee gekomen, gelukkig!). En ik.... ik heb vanaf 12 weken wat dingetjes gedaan, maar hou me er verder eigenlijk niet zo mee bezig. Ik geniet van de kleine meid in mijn buik, maar ik geniet nu ook van Eva, ben mede door Eva ook sneller moe en beleef het gewoon heel anders. Misschien speelt ook wel mee dat het echt een wonder was dat ik zwanger raakte van Eva, zeker omdat het al een tijdje niet lukte met gedokter enzo. En nu zomaar spontaan raak en dat 2 keer... het blijft een wonder, en heel bijzonder. Maar ik sta daar nu gewoon veel minder bij stil. Aan de ene kant vind ik dat heel jammer, aan de andere kant, het zij nou eenmaal zo en genieten doe ik toch wel. Ik hoop dat alle zwangerschappen hier goed zullen gaan! Vooral spannend voor degenen die al miskramen/vroeggeboortes hebben meegemaakt... lijkt me zenuwslopend. Maar garanties heb je helaas nooit... we moeten maar gewoon hopen dat alles goed gaat en we gezonde kindjes krijgen! Liefs, Snoopy
Tnx Inge! Snoopy, welkom hier! Ik denk inderdaad ook dat je bij een eerste zwangerschap bij heel andere dingen stil staat als bij een tweede... Je hebt het immers allemaal al eens meegemaakt, het is niet meer nieuw. Nou is het bij mij nog een verschil dat ons zoontje een grote verrassing was. (hij kwam dwars door de pil heen, was toen al stijfkoppig ) Dus de eerste weken van die zwangerschap heb ik heel anders ervaren dan de eerste weken nu. En het klopt wat je zegt, garanties dat het goed zal gaan hebben we nooit... Maar ik heb er alle vertrouwen in. Het voelt goed, dus het zal ook wel goed komen. Over 3 weken en 3 dagen heb ik de eerste echo, dus dat wordt een belangrijke dag! Groetjes xxx
Heey gezellig! Ja, het is écht anders... een 1e of een 2e/3e/ etc zwangerschap. Het is niet meer zo nieuw, je bent met hele andere dingen bezig dan de 1e! Het is ook inderdaad de bedoeling dat het hier niet zo vreselijk druk wordt als in de maand-topics... want dat is niet bij te houden als je al een kleintje hebt! Hoop dat het hier gezellig wordt
Spannend Cossy! Fijn dat je weer zwanger bent... jij had toch ook een lange cyclus of vergis ik me nu? Ik vind het ook een heel verschil dat ik nu een kindje heb die het ook erg bewust meemaakt. Ik leg Eva soms wat dingen uit, leg er meestal niet de nadruk op, omdat het wel leuk moet blijven voor haar en niet geforceerd. Maar ze vindt het geweldig om te knuffelen met haar zusje (mijn buik dus ) of om geluidjes te maken op mijn buik (met haar mond). En vanochtend kwam ik na het douchen naakt haar kamer binnen. Zei ze: Mama blote buik! Zusje groeien mama buik.... Dit heb je bij een eerste dus niet, dat maakt het nu wel heel bijzonder! Al geldt dat niet voor iedereen hier, want ik zie dat er bij sommigen van jullie wat minder leeftijdsverschil tussen zit en dan snappen ze het meestal toch wat minder. En Eva heeft het allemaal zo goed door, het viel de verloskundige ook al op dat ze het echt goed begrijpt. Er stond de laatste keer bij de vk een foto van een echo op de vensterbank en Eva zei heel spontaan vanuit het niets: baby! Mama ook baby buik! Zusje... Hoeveel schelen jullie kindjes straks ongeveer? Eva en haar zusje zullen straks zo'n 2 jaar en 2,5 maand schelen. Ik ga nu lekker naar bed... was een vermoeiende dag aangezien ik vandaag heb gewerkt en dus met de auto door de sneeuw moest... gelukkig morgen vrij! En Eva slaapt meestal lekker uit en ik morgen dan dus ook! (zal je zien dat ze opeens om 7:30 wakker wordt )
Hmmmm lekker! Uitslapen! Ik ga ook naar bed. Er trommelt een klein beebje tegen mijn buik. Die wil ook slapen denk ik Het scheelt hier straks een jaar, dus Julian is 1 jaar en 9 maanden als zijn broertje of zusje komt!
hallo ik ben ook zwanger van de 2e! we zijn als alles goed is/gaat 23 augustus uitgerekend....vind het erg spannend weer allemaal! hoe voelen jullie je?? Ik voel me bij vlagen misselijk maar verder nog niets aan de hand (klop klop) bij noa was ik vreselijk moe...dat valt nu nog mee...misschien dat dat nog komt...hoop t niet eigenlijk mar ja
@snoopy schattige filmpjes zeg van je dochter!!! erg leuk dat je een eigen cluppie ben gestart ingeltje! ik zit ook wel soms bij de augustus mama's mee te lezen maar ik kan t zowat niet bijhouden..hopelijk is t hier beter bij te houden..
Snoopy -> Je klopt, ik had deze maand mijn eisprong op dag 30... Maarja dat maakt niks uit, als het maar raak is! Vince en zijn brusje zullen, op een klein maandje na, 2 jaar schelen. Dus nu begrijpt hij nog echt helemaal niets ervan, maar misschien dat hij het een klein beetje begrijpt tegen de tijd dat ik ben uitgeteld. Linda -> Welkom! Je bent 6 dagen voor mij uitgerekend. Groetjes!
Goedemorgen, ik zal me voorstellen! Ik ben Tamar, 31 Voor de rest zie mijn banner! Ben nu waarschijnlijk op 28 aug uitgerekend! Heb 12 jan de eerste echo+gyn bezoek!
Hallo allemaal, Bedankt voor je uitnodiging Ingeltje, vind het wel leuk om mee te kletsen in een topic dat nog niet zo ver is. Ik ben namelijk 29 april uitgerekend en eer dat ik dat wist, waren er al meer dan 100 pagina's getypt bij de aprilmama's. Dan is het niet zo leuk binnenvallen. Ik zal me verder evn voorstellen: Ik ben mmeke, 27 jaar en in verwachting van de 2e spruit. Mijn zoontje is van 16 april, dus ze zullen iets meer als 2 jaar schelen straks. Mijn zoontje kwam 2 weken te laat, dus ik verwacht stiekem wel dat dit een mei-kindje wordt, maar wie weet en word ik verrast.. De bekende zwangerschapskwaaltjes van het begin heb ik gelukkig weer gehad en nu mijn buik begint te groeien en die kleine lekker schopt kan ik er echt van genieten. Maar wat gaat het snel! Zoals iedereen al zegt, met een tweede zwangerschap ben je veel minder bezig. Mijn zoontje krijgt er nog niet veel van mee, maar laatst wees hij op zn eigen buik en zei 'baby'. Dus misschien is hij er toch meer mee bezig dan ik dacht, hihi. Ik hoop hier gezellig mee te kunnen kletsen en dat we straks een heleboel mooie babietjes kunnen showen!
mmeke, welkom hier! Leuk dat jouw kindjes straks ook 2 jaar gaan schelen. Ik had op het augustus-topic inderdaad hetzelfde, ben 29 augustus uitgerekend... En van mijn zoontje was ik op 29 september uitgerekend, ik heb wat met die 29, hihi! Groetjes!
@cossy, grappig he! @mmeke, kinderen snappen soms meer dan je denkt! Ik weet dat mijn zus haar oudste zoon een pop gaf om al vast een soort van te oefenenen. Ik moet wel zeggen dat die nog kleiner was en 1,5 jaar schelen! Ik vind het wel herkenbaar hoor dat die "mamamaanden" zo snel gaan.......Dat is niet bij te houden als je een baan en en kind en een huishouden hebt!
Hihi ja inderdaad, je ligt 1 dagje voor! Ik merk dat ik mezelf al een klein beetje gek begin te maken, hihi... Zo van: huh?! vandaag voel ik me helemáál niet zwanger! En even later: ohwja, toch wel. Bandenijn en een beetje misselijk... Nou ik hoop in ieder geval dat ik niet zo gestresst ga raken als bij Vince, want toen was ik aan het einde van het eerste trimester een zenuwinzinking nabij, hihi. Gelukkig had ik toen een angel sounds, die heeft mij erg geholpen. Was de enige manier waarop ik mezelf weer rustig kon krijgen als ik me helemaal gek had gemaakt...
ja hea? nou dat zwembadje is ondertussen lek...erg jammer...de bbq stond er niet heel dichtbij maar waarschijnlijk een paar vonkjes tegen het badje aangekomen...(noa zat er toen al niet meer in hoor hahaha) noa en deze uk schelen straks 2 jaar en 3 maanden ook wel mooi vind ik @cossy heb dat ook hoor! voel me het ene moment erg zwanger en dan weer helemaa niet...had van het weekend ook wel bandenpijn of in ieder geval pijn in mijn baarmoeder t gevoel dat ie opgerekt wordt ofzo...en vlagen van misselijkheid... zal echt pas kunnen gaan genieten denk ik als ik een kloppend hartje op de echo zie...maak me nu bij vlagen best zorgen zal het allemaal wel goed gaan...dat had ik bij noa ook...zit in mijn aard...denk ik..