Linda -> Fijn dat alles goed was! Nu zitten we nog dichter bij elkaar. Nog maar 2 daagjes verschil! Lvdb -> Welkom! Ik vind het inderdaad ook zo druk op de bevallingslijsten, zeker als het niet je 1e kindjes is... Silvia -> Hihi ja dat lijkt me ook echt heerlijk! Vince is daar nog te klein voor. Maar hij geeft sinds kort wel kusjes. Hij snapt alleen nog niet dat je daar je mond voor dicht houdt, dus hij doet: AAAAAAAAAAH! Maar wel aandoenlijk, hahaha. Hier eigenlijk geen speciale voorkeur voor een jongen of meid. Jongen zou leuk zijn voor Vince, meid leuk omdat het wat anders is. Maar nadat het de vorige keer mis ging vind ik het nu echt zoooooo onbelangrijk, als het kindje maar gezond is.
Clubjesvorming: ben er zelf ook schuldig aan bij de Septembemama's 2008 klets ik nu meer dan 2 jaar mee en we zijn een hele hechte club geworden. Als er nieuwe mama's komen, zijn ze heel erg welkom ook! Ze vinden het zelf vaak moeilijk, maar wij vinden het altijd gezellig!
Inge -> Ohwja, de septembermama's, vrees dat ik me daar ook een beetje schuldig aan maak. Hoewel ik het de laatste tijd niet meer red om alles te lezen. Maar dat is dan voor mijn gevoel weer heel anders... Omdat we elkaar allemaal al meer dan 2 jaar kennen, en elkaar al een aantal keer hebben ontmoet enzo.
zelf schrijf ik mee op de dusselbeebs topics en klingel babyrinth schrijf op meerdere maar op die twee reageer ik altijd ook al schrijf ik daar nog niet al te lang mee toch voel ik me daar heel erg thuis en voel je je ook heel erg welkom ook als je nieuw daar binnen komt maar dat is voornamelijk te wijten aan het feit dat je allemal hetzelfde daar meegemaakt hebt wat betrft behandelingen en dezelfe kliniek etc...
Ja dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Ik schrijf overigens ook nog mee bij 'vooruit kijken na een miskraam', merk dat ik het zelf ook fijn vind om met vrouwen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt, die begrijpen tenminste precies waar je het over hebt en kennen dezelfde angsten enzo. En daarnaast schrijf ik nog mee bij een 'jonge 20ers die zwanger willen worden' topic, dat spreek voor zich denk ik.
Deze wilde ik even delen, vond hem wel grappig, hij klopt bij mij! "Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt." Helen: Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen. Bijvoorbeeld: 49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3. Het wordt dus een jongen! Bij mij is het: 49 + 8 = 57 - 29 = 28 -1 = 27 -2 = 25 - 3 = 22 - 4 = 18 - 5 = 13 - 6 = 7! Een jongetje dus
Nou dit is die van mij: 49 + 11 = 60 - 22 = 38 - 1 = 37 - 2 = 35 - 3 = 32 - 4 = 28 - 5 = 23 - 6 = 17 - 7 = 10 - 8 = 2.... Een meisje dus! Ben benieuwd, hahaha.
Ik had hem fout gedaan, je moet leeftijd nemen op moment van verwekking, ik kom dan op 1 uit! Een jongen dus
over clubjes ik zit ook al heel lang bij de juni-mama's en daar is nu nog een vast cluppie over...ik probeer altijd op iedereen te reageren... maar zoals nu bij de augustusmama's heb vanmorgen geplaatst dat ik gister een goede echo had en daar heeft nog niemand op gereageerd...ik denk dat ik daar niet meer mee ga kletsen ik vind het te druk en voel me een beetje een indringer op de een of andere manier...
Haha nou ik heb t gelezen! Maarja ik had hier al gereageerd. Maar je hebt gelijk, beetje onpersoonlijk nog daar.
Er mag geen 0 uitkomen, dan heb je eentje teveel eraf getrokken. 0 is geen even of oneven getal, nul is gewoon niets.
Hihi wie weet! Trouwens bij de augustusmama's had een gyn al aan de echo gezien dat het waarschijnlijk een meid was, dat kunnen ze blijkbaar zien aan de plaats waar het geslacht zit. (bij jongen meer naar voren zeg maar)Maarja, de meesten doen er echt geen uitspraak over...
ik had het idd gelezen,..misschien kunnen ze dr wel iets aan zien de vormen enzo maar vind t raar dat een gyn daar uitspraken over doet...t kan nog veranderen...met 16-17 weken is het geslacht pas bepaald..
heey dat gevoel heb ik nu bij de juli mama's! Leg soms me ziel en zaligheid bloot,reageerd en niemand en begint er 1 over een luiertas
Oef, dan hebben wij toch geluk bij de septembermama's. Hoewel daar ook wel eens gebeurde dat mensen het idee hadden dat er over ze heen gelezen werd. Maar dit werd dan zonder verwijten uitgesproken en we probeerden dan samen er meer om te denken.
Hahahhaa! Nee hoor, gebeurde bij ons in het begin net zo hard. later niet meer nee. Maar ik weet nog goed dat ik in het begin hartstikke kwaad werd. Ik had toen bloedverlies gehad en was doodongerust, en NIEMAND reageerde, maar iemand die een verkoudheidje had kreeg wel 50 berichtjes van beterschap. Ik was woest toen.