Wie is er ook zwanger van een 2e/3e/4e/etc?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ingeltje, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

wat een onzin dat familie zo stom reageerd!!! Van je fanilie moet je het hebben en wat ik dan weer raar vindt dat ze doen alsof hun er iets over te zeggen hebben?!

2. 4days

4days Niet meer actief

Pfff ja irritant is dat he! Mijn ouders reageerden gelukkig niet afwijzend, maar wel ontzettend koel. (mijn vader GLIMLACHTE!!! geen gefeliciteerd, geen omhelzing, zelfs geen hand... alleen een glimlach...) :) Mijn schoonouders reageerden echt ontzettend debiel. dat ze het niet slim (lees: erg stom) vonden, en dat ze zich afvroegen hoe we dat in godsnaam financieel gingen doen. ('moet die arme Luc zeker NOG meer werken?!') Schoonma kreeg het zelfs voor elkaar om me te vragen of we het wel samen hadden besloten om er nog een kindje bij te nemen. ;) Gelukkig zagen ze erna zelf wel in dat ze een beetje erg debiel hadden gereageerd, dus de week erna stonden ze met een grote bos bloemen voor de deur, en de mededeling dat ze een beetje geschrokken waren...

3. Alita

Alita Niet meer actief

pff ik weet niet wat ik had gezegd dan hoor!! Zoiets over je schoondochter denken?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Bah, wat een vervelende reacties, Silvia en Cossy.
    Dan ben je er zelf zo blij mee en dan ´verpesten´zij dat gevoel.
    Je zou zeggen dat ouders/schoonouders het leuk zouden vinden dat er weer een kleinkind op komst is.

Ik kreeg van mijn opa en oma ook een stomme reactie btw.
    Mijn zoontje is hun eerste achterkleinkind en dat was helemaal geweldig. Toen ik vertelde van deze gup zwanger te zijn kwam de opmerking: ach ja, het eerste achterkleinkind is toch het speciaalst.. niks gefeliciteerd oid.
    Pff net of mijn zoontje ´meer gewenst´ is dan deze frummel in mn buik.
    Maar had toch al niet zo´n geweldige band met deze mensen, dus dan kan je het makkelijker van je afzetten.
    Ik kan me voorstellen dat het veel pijnlijker is als je ouders/schoonouders zo reageren.

Ff een ander vraagje, we hadden toch ergens zo´n lijstje met bevaldata enzo? heeft iemand dat nog?

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    wat een onwijze stomme reacties zeg! kan me niet voorstellen dat ik ooit zo zou reageren...je kan soms misschien dingen denken maar om ze dan ook echt te zeggen tegen iemand kan zo kwetsend zijn! en als ouders zijnde ben je toch blij als je zoon/dochter ook blij is...
    @silvia ik kan me voorstellen dat je ze nu nergens meer bij betrekt..
    @cossy financielle zaken zijn jullie zaken en jullie zijn toch wel oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of jullie het financieel kunnen handelen om voor een 2e kindje te kiezen?
    @mmke lekker lullig van je opa en oma...ik had echt woest geworden...maar idd wat je zegt als je toch al niet echt een band heb doet het je ook minder..

ben eigenlijk benieuwd wat voor werk jullie doen en hoeveel uur jullie werken? en gaan jullie straks minder werken als de 2e er is?

ik ben apothekersassistente en werk 3 x 9 uur dat blijft ook zo als de kleine er is.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lijst Mama's/ Uitgerekende datum/ Je krijgt een / Je hebt al (+leeftijd bij geboorte)

Snoopy1979/ 19 maart 2010 / Meisje / Eva
    Milo/ 28 maart 2010/ Verrassing!/ Een zoon (28 mnd)
    Mmeke/ 29 april 2010/ Verrassing! / Een zoon (2 jaar)
    Danoontje/ 15 mei 2010/ Meisje/ Milan (3 jaar) en Robin (1,5 jaar)
    Ingeltje
    / 30 mei 2010/ Jongen / Julian (19 mnd)

Priscilla R/ 21 juni 2010/ Meisje/ Kailey Madison (18 mnd)
    Silvia009/ mei/juni 2010/ Jongen en Meisje/ Mathijs (2 jaar)
    Nummer 4 / ? juli 2010 /Verrassing!/ Een dochter (10 jaar) dochter (7 jaar), dochter (3 jaar)
    Sandra82/ 8 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Sanne1234/ 22 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Hokiepokie
    / 23 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Linda221/ 23 augustus 2010/ ?/ Noa(2 jaar 3mnd)
    Mila2008/ 24 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Tamar/ 28 augustus 2010/ ?/ Een dochter
    Cossy/ 29 augustus 2010/ ?/ Vince (23 mnd) en *Sem (2009)

Bevallen
    S1980 17 januari 2010 bevallen van Ferenc (3625 gram en 53 cm) en al moeder van Marescha

Afspraken

Februari
    04: Milo controle gyn
    08: Milo VK ZKH
    25: Ingeltje VK
    Maart
    15: Cossy 3Decho

Mama's die ons hebben moeten verlaten :(
    Brett ♥

Ik denk dat je dit lijstje bedoelt? Hoop dat het de meest recente is!

7. 4days

4days Niet meer actief

Ja, ze zijn nogal beschermend tegenover 'hun zoontje'. Mijn vriend is het enige kind, en ze bemoederen hem steeds nog een beetje, dus ze zijn altijd erover bezig dat hij veel te veel moet werken enzo. Laatst begonnen ze er zelfs over te zeuren dat ze het belachelijk vonden dat 'hun jongen' buiten in de kou moest staan om te roken, ik kon hem toch om zijn minst als het zo koud was binnen laten roken, ze vonden dit erg belachelijk, zo was het geen wonder dat hij altijd ziek werd... ;) Heb hun vriendelijk docht dringen uitgelegd, dat als 'hun zoontje' waarde hecht aan zijn gezondheid, hij maar moet stoppen met roken. 8)

Ik werk helemaal niet. Ik heb gestudeerd tot een jaar voordat Vince kwam. Toen ben ik tijdelijk in de horeca gaan werken, maar die baan ben ik verloren toen tijdens mijn zwangerschapverlof het hele restaurant op hield te bestaan. Sindsdien heb ik geen haast met wat nieuws vinden. Het toen Vince net 1 jaar was nog een tijdje gekeken of ik niets vond, maar het bleek allemaal erg ingewikkeld te zijn... Maarja, als het kindje er straks is blijf ik het eerste half jaar sowieso thuis, daarna maar weer eens kijken.

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik ben terug gezet naar 27 augustus uitgekerend...

Lijst Mama's/ Uitgerekende datum/ Je krijgt een / Je hebt al (+leeftijd bij geboorte)

Ingeltje

Nummer 4 / ? juli 2010 /Verrassing!/ Een dochter (10 jaar) dochter (7 jaar), dochter (3 jaar)
    Sandra82/ 8 augustus 2010/ ?/ Een zoon
    Hokiepokie
    Linda221/ 27 augustus 2010/ ?/ Noa(2 jaar 3mnd)

Bevallen
    S1980 17 januari 2010 bevallen van Ferenc (3625 gram en 53 cm) en al moeder van Marescha

Afspraken

Februari
    Maart

Brett ♥

9. Lvdb

Lvdb Fanatiek lid

29 sep 2009
    2.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een reacties zeg op zo'n geweldig nieuws! onbegrijpelijk. en inderdaad hoe kunnen mensen denken dat ze er iets over te zeggen hebben....
    hopelijk laten jullie niet in je enthousiasme remmen al wordt je er wel door overdonderd volgens mij.

o ja, ik sta niet op de lijst. maar ik ben er ook niet alijd .. :)
    ik ben uitgerekend 15 mei van een meisje

bye

10. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Dag meiden:

dit is het laatste berichtje wat jullie van zullen ontvangen. Vannacht weeën gekregen en de vliezen zijn gebroken en vanochtend is ons zoontje geboren met 16 weken en 4 dagen. Hij was al overleden toen we in het ziekenhuis kwamen. Tweede vroeggeboorte in 3 jaar en dat na ook nog 2 miskramen dus ik zit er helemaal doorheen. Ik ga maar rust nemen en even nergens aan denken. Er worden onderzoeken gedaan naar Lucas (zo hebben we ons zoontje genoemd)en moet over 3 weken terug voor nacontrole. Ben erg bang dat het zwanger worden er niet meer in zit voor mij.
    Veel geluk in jullie zwangerschap!

11. 4days

4days Niet meer actief

Oh neeee meid, wat vreselijk, wat afschuwelijk! :$ :( :( :( Zoiets is echt het ergste wat je kan overkomen... Ik heb het zelf 'maar' 1 keer meegemaakt, en dat was al afschuwelijk... En bij jou is het niet eens de eerste keer! pffff wat een pech zeg, en wat oneerlijk... Jullie hebben een prachtige naam aan jullie jongetje gegeven. Hele dikke knuffel en ontzettend veel sterkte met dit grote verlies. :( :( :(

12. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Na de vmk van de vorige ronde ben ik nu weer heel pril zwanger en mag hier weer mee kletsen. Durf het bijna niet te zeggen na het vreselijke nieuws van Sandra.....

Ik zal later vanavond de foto van de tets uploaden.

Groetjes Brett

13. Alita

Alita Niet meer actief

sandra wat erg vindt ik dit!!!!!
    Heel veel sterkte meid...

14. Alita

Alita Niet meer actief

welkom brett.....gefeliciteerd meid...hoe voel je je:)

15. 4days

4days Niet meer actief

Gefeliciteerd meid! Tsja, met zwangerschappen is het helaas de realiteit dat verdriet en vreugde vaak dicht bij elkaar liggen... Dat zul je zelf ook al hebben ervaren met je vmk. :( En het klinkt misschien hard, maar hoe erg het verlies van een ongeboren kindje ook is, voor andere mensen gaat het leven gewoon verder. Dus naast dat ik het echt vreselijk vind voor Sandra, ben ik ook blij voor jou dat jij weer zwanger bent! :)

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sandra ontzettend veel sterkte voor jou en je partner.
    Wat is de wereld soms toch ontzettend oneerlijk.
    ik hoop dat je het over een tijdje toch een plekje kan geven in je leven want jullie zoontje Lucas* heeft al een plekje in jullie hart..

dikke knuffel

17. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @sandra wat vreselijk zeg voor jullie! heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies! hopelijk vinden ze de oorzaak van je miskramen vroeggeboortes...

@brett jij gefeliciteerd meid! fijn dat het alweer zo snel raak is! hopelijk blijft dit keer alles goed gaan!

18. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy, Ik voel me prima! Geen kwaaltjes tot nu toe of andere klachten maar dat kan allemaal nog komen....

@Cossy, Thanks, ja ik vind het ook moeilijk om na het bericht van Sandra met dit nieuws te komen... Maar ben ook erg blij voor mezelf natuurlijk. En ik vind wat Sandra is overkomen echt vreselijk.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Het is echt afschuwelijk... knuff Sandra... heel heftig wat er is gebeurd...

Brett: nogmaals gefeliciteerd!

20. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk

Ingeltje

Hokiepokie
    Linda221/ 27 augustus 2010/ ?/ Noa(2 jaar 3mnd)

Bevallen
    Sandra82 25 februari 2010 bevallen van lucas*

Afspraken

Februari
    Maart

sandra82

Deel Deze Pagina