Noa vind ik trouwens een geweldige naam! Stond voor mij in de top 3 van meisjesnamen. De betekenis zou nu trouwens perfect in de situatie passen. Vince -> Overwinnaar Sem* -> Hij die gekend is Noa -> Rust, troost, vrede
Ha meiden, Heb het gevonden hoor!! Leuk om lekker te kletsen... Ik ben dus hokiepokie, ben 30 jaar oud en heb een zoontje van 2 jaar en 7 maanden. Ik was van hem uitgerekend op maandag 23 april'07 en nu ben ik ook weer zoals het er naar uit ziet op maandag de 23e, maar dan in augustus. Heel onverwacht, mocht al een tijdje een 2e komen maar eigenlijk waren we er helemaal niet actief mee bezig. Afgelopen maand maar 1x de bloemetjes buiten gezet en hoppa...Terwijl we bij de eerste echt hard hebben moeten oefenen, haha... Met de eerste hebben we heel veel meegemaakt, hij is toen hij 3 weken oud was met spoed opgenomen en pas na 7 maanden intensive care naar huis met een canule(buisje in zijn luchtpijpje). Dus ik vind het best spannend allemaal! Vorige week een paar lichte testen die steeds donkerder werden. Vandaag weer eens getest, knallend roze streep en de nieuwe CB gaf zwanger 3+ aan...Heerlijk zo'n bevestiging! 15 januari 1e echo in het AMC, omdat we daar uitgebreid bekend zijn met de eerste. Liefs
Zoals de meeste van jullie al schrijven is het inderdaad erg lekker om een topic te hebben waar wat minder wordt gekletst dan in de bv augustus topic. Bij de vorige zwangerschap had ik me aangemeld voor je junimama's maar dat ging ook al zo verschrikkelijk hard dat het echt geen doen was om bij te houden. Ik heb nu de augustusmama's niet eens meer geprobeerd ik dacht dat gaat nooit werken. Maar dit is dus veel handiger. Al moet ik altijd wel even inkomen op een nieuw topic maar dat komt vanzelf. Ik heb sinds gisteren ineens heel veel last van ochtendmisselijkheid en ben doodmoe en zie er (zoals iedereen die ik tegenkom op straat zegt) niet uit maar goed dat hoort er nou eenmaal bij. Het bloedverlies is gelukkig bijna gestopt dus ik mag toch hopen dat dit kindje bij mij blijft tot in augustus. Er zit dan tussen de eerste en tweede 1 jaar en 11 maanden. Verder vroeg nog iemand of je het al aan iemand had verteld. Ik was van plan dat niet te doen door de miskramen maar heb het toch aan mn ouders verteld omdat ze begonnen over het kerstdiner dat het dan wel lekker was op carpaccio en biefstuk te eten, nou dat gaat dus niet. Dus die weten het en 1 hele goede vriendin weet het verder niemand. Als we de eerste echo hebben gehad dan ben ik 8 weken en 4 dagen en dan zien we wel of we het al vertellen maar het liefste willen we wachten tot ik voorbij de 10 weken ben. @ Cossy: wat vreselijk dat je ook al een kindje bent verloren, ook al was je wat minder ver dan ik was het doet net zoveel pijn. Hopelijk gaat deze zwangerschap gewoon goed! Nou ik ga even uitrusten op de bank ben nog aan het aansterken van een flinke griep en met de moeheid van de zwangerschap is het wel nodig om je rust te pakken. @ Ingeltje: mooie buik heb je al, dat gaat hard!
@cossy als je noa n mooie naam vind dat houd je hem toch in gedachten voor als je misschien n meisje krijgt....zou er verder geen problemen mee hebben hoor...we kennen elkaar toch niet in real life...en al zou dat wel zo zijn...dr zijn wel meer noa's op de wereld
Hoi! Lekker uitgeslapen tot een uur of 9, echt lekker! Eva was al eventjes wakker maar was rustig aan het kletsen en spelen. Toen ze me ging roepen heb ik haar er maar uitgehaald Linda, ik ben ook erg moe geweest en ook wel erg misselijk, meer dan bij Eva. Maar dat is hier alweer een tijdje over gelukkig! En dank je wel voor je complimentje over de filmpjes! Onze kindjes schelen straks evenveel, 2 jaar en zo'n 3 maanden, leuk! Ik vind Noa ook een prachtige naam, ik vind het alleen zo lastig dat Noa(h) voor een jongen en meisje kan. Maar mijn vriend vind het geen leuke naam, dus die valt sowieso af.... Cossy, ik had ook lange cyclussen, al waren de laatsten voor mijn doen kort (38 dagen). Maar het maakt inderdaad niet uit, als je maar zwanger raakt! Mijn nichtje was telkens (6x) in 1 of 2 keer zwanger en dat met een cyclus van ongeveer 6 weken. Mmeke, ik kon er ook pas echt van genieten toen ik niet meer zo moe/misselijk was en de baby wat vaker/beter voelde bewegen. Ik voelde haar wel al met 14 weken maar dat was nog zo vaag. En ze snappen vaak meer dan je denkt en ze groeien er ook in mee. Eva vond het eerst maar vaag, maar nu mijn buik goed zichtbaar is lijkt het voor haar ook duidelijker. En ze worden natuurlijk steeds ouder. Hokiepokie, jeetje, wat een verhaal van je zoontje! Dat is flink schrikken zeg... heeft hij de canule nu nog steeds? En hoe gaat het verder met hem? Wat is de reden dat hij de canule heeft? (is het alleen dat of een bepaald syndroom?) Ik snap dat het spannend is allemaal, zeker als je zoiets hebt meegemaakt. Ik vind het nu ook extra spannend omdat je natuurlijk sowieso een gezond kindje wil dat lekker thuis is, maar nu ook omdat Eva er ook al is. Maar welkom is dit kindje toch wel! Sandra, liever moe en misselijk dan bloedverlies toch? Ik heb bij de miskraam en deze zwangerschap vroeg wat bloedverlies gehad. De ene keer ging het dus niet goed en ik voelde de bui al hangen dit keer... maar het zat dus wel goed! Hier wist mijn baas het met 4 weken en mijn ouders en collega's het met 8 weken toen ik de eerste echo had gehad. En de rest van de familie heb ik het verteld als we ze zagen of ze hoorden het via via. Hier lekker aan het uitrusten na een wandeling naar het winkelcentrum en terug. Eva kan het allemaal prima lopen, maar heeft er niet altijd zin in, dus het is soms een hele toer om haar om te praten om mee te lopen. Ze wil vaak dat ik haar optil maar dat gaat de laatste tijd echt niet meer, tenminste, wel heel even maar niet het hele stuk. Zelf heb ik er erg veel last van als ik veel loop, last van mijn rug en buik (banden waarschijnlijk). Dat had ik bij Eva ook al zo vanaf dus 20 weken en nu weer, zeker met nu een dreumes erbij. Wel heel vervelend, maar zo af en toe waag ik me nog wel aan een 'lange' wandeling (voor mijn doen dan nu, want zo ver is het niet) en dan is het de rest van de dag maar bankhangen (oh wat erg , is af en toe wel lekker!) En hier trouwens een middenooronsteking, maar heb er alleen vorig weekend pijn aan gehad, maar daarna nog steeds dovig en alsof er nog wel iets zat. Na een week toch maar bij de huisarts geweest en ik heb toch een fikse middenooronsteking. Gelukkig dus weinig last van, nu wel aan de antibiotica en daar heb ik helaas wel altijd veel last van (diaree en soms misselijk). Maar sinds vandaag heb ik het idee dat het over begint te gaan. Donderdag de laatst dag van de kuur dus het mag ook wel! Liefs, Snoopy
hallo meiden, Ik las al mee in het topic maar ik ben eigenlijk meer een lezer dan een schrijver maar n.a.v een pbtje vanmorgen laat ik toch wat van me horen. Vind het wel leuk en gezellig om toch mee te beppen. Ik ben dus Miranda ben 36 jaar en ik ben 19 weken zwanger van ons 3e kindje. Heb al 2 zoontjes, Milan die word 3 in januari en Robin die is net 1 geworden in november. En we verwachten nu een meisje rond 15 mei 2010. Deze zwangerschap was eigenlijk helemaal niet de bedoeling aangezien ik eind oktober op de planning stond voor een sterilisatie. Ik bleef maar misselijk en ik dacht steeds dat ik last had van een buikgriep ofzo, want iedereen in me omgeving had last van griepjes en buikgriepje. Totdat me moeder zei dat ze wat aan me zag en die vond het een slim idee om een zwangerschapstest te doen. Ik moest eigenlijk erg lachen want ik was gewoon aan de pil enzo. Maar ik bleef misselijk en ik was de volgende dag in de stad en bij het kruidvat toch maar een testje meegenomen om me moeders ongelijk aan te tonen. Eenmaal thuis gekomen ik meteen de test doen ... en ja hoor gewoon zwaar zwanger !!! hahahaha Tja nu lach ik er hard om maar op dat moment moest ik wel even janken, niet omdat ik het erg vond hoor dat zeker niet maar ja er gingen ineens hele onzinnige gedachtes door me hoofd heen "hoe doe ik dat met de ruimte, ik kom een kamer te kort" en wat dacht je van de auto ?? hoe ga ik dat doen met 3 kinderen ...... Maar 10 minuten later had ik voor mezelf die oplossingen al gevonden. Toen het volgende probleem ..... hoe ga ik het me vriend vertellen Nou ja eerst maar even sporten en dan savonds als de kids op bed lagen rustig met me vriend praten, dat hoefde al niet meer want me moeder had dr mond voorbij gepraat. Hij zat even met dezelfde vragen als ik en hij had ook na een tijdje zelf de oplossingen ook al gevonden. We zijn natuurlijk super gelukkig met ons 3e spruitje en helemaal nu ik weet dat het een meisje word. Me vriend weet het nog niet want die wil het niet weten. Maar morgen hebben we de 20 weken echo en ik weet zeker dat hij dan vraag of ze kan kijken wat het word. (zo ging het tenslotte bij de jongens ook). Nou dit is dus tot nu toe mijn verhaal Groetjes Miranda
Bijzonder verhaal joh!! Kan me voorstellen dat je dan ff flink schrikt... Ik ga gauw koken nu! Klets gauw even wat meer
De schrik was er gelukkig snel vanaf hoor En ik duik ook weer de keuken in, lasagna mag de oven in. Het scheelt inderdaad dat deze topic net begonnen is, want toen ik ging kijken bij de mei-mama's waren er al tig berichten en dan val je toch niet zo makkelijk binnen vind ik. En om honderden berichten na te gaan zitten lezen lijkt me ook zo'n werk Eetse voor de mensen die nog moeten eten en tot de volgende keer
Ik vond het bij de Mei Mama's ook veel te druk... Ik ben al erg actief bij de September Mama's, dus nóg zo'n druk topic trek ik echt niet
Hoi meiden! Hokiepokie -> Welkom! Wat naar zeg, dat jullie zoveel ellende hebben meegemaakt met jullie zoontje... Lijkt me heel erg heftig... Sandra -> Wat grappig! Onze kindjes komen ook 1 jaar en 11 maanden uit elkaar! En we zijn nu ongeveer even lang zwanger, dus dan zijn onze oudste kindjes ook even oud. Linda -> Hihi zal ik doen. Weet alleen niet of ik mijn vriend kan overtuigen... Hij vindt de naam wel leuk, maar is nog niet overtuigd... Snoopy -> Vervelend van die middenoorontsteking! Gelukkig heb je er niet zoveel last van. Danoontje -> Welkom! En dat is schrikken he, zo'n plotselinge zwangerschap! Ik weet er alles van! Onze eerste kwam dwars door de pil heen! Dat was ook even slikken, maar al snel was ik er (uiteraard) gigantisch blij mee. Groetjes!!
@cossy moeilijk hea die mannen haha ik kan mijn vriend moeilijk van n jongensnaam overtuigen.. vond toen k zwanger was van noa sem ook erg leuk maar toen kreeg n vriend van ons (nu geen vriend meer) een zoontje genaamd sem en een jongetje bij ons uit de straat heet ook sem dus hij valt helaas af...vind sem en noa ook erg leuk bij elkaar passen..ik wil zowiezo ook weer een korte naam dus dat wordt nog spitten wat zoveel leuke korte namen zijn er niet vind ik.. @snoopy balen van die ooronsteking! heb je nu antibiotica? hopelijk knap je snel weer op! @danoontje welkom hier...knap hoor dat jij t wel weet en je vriend niet ik zou me mond niet kunnen houden! heb jij stiekum n extra echo laten doen of wat hij er wel bij?
@hokiepokie leuk dat je ons gevonden hebt! wat een wonder dat je in 1 x zwanger bent geraakt!! wat heftig wat je allemaal al met je zoontje mee hebt gemaakt! hoe is het nu met hem? echt leuk dat we tegelijk uitgerekend zijn...
Cossy: er zit bij jou niet 1 jaar en 11 maanden tussen, maar Vince is 1 jaar en 11 maanden oud als de baby komt Er zit dus 1 jaar en 2 maanden tussen hihihi. Ik had gisteren bij een ander topic een hele lijst zitten maken (verveelde me) hoeveel maanden er tussen de kindjes zat en toen ik naar bed ging besefte ik opeens dat ik het fout had gedaan omdat de ene helft van de dames het had over leeftijd 1e kindje bij geboorte 2e kind, de andere helft had het aantal maanden tussen beide kindjes geteld haha. Sja.. waar je al niet over nadenkt als je hoort te slapen. Ben dan ook errug moe nu hihihi! Maar goed, zal ook hier eens even iets over mij vertellen. Geloof dat ik dat al een beetje gedaan had, maar heb geen zin om terug te bladeren naar 1e blz Ik ben 29 jaar. Ik ben geboren en getogen in Groningen, maar heb mijn grote liefde in Brabant leren kennen. Na enkele jaren en vele verhuizingen uiteindelijk ook in Brabant terecht gekomen. In 2007 begonnen we in oktober met klussen. We waren toen iets meer dan een jaar getrouwd, woonden in ons eigen koophuis en ik had een nieuwe baan. We waren er helemaal klaar voor en de 2e ronde was het ook gelijk raak! De 27e december had ik de positest. Op 4 september bevallen van Julian, een heerlijk mannetje! Het is een vrolijk, open jongetje en een makkelijk kind. We hadden samen besloten dat we rond zijn 1e verjaardag zouden gaan proberen om voor de 2e te gaan. Een maand voor zijn verjaardag al begonnen en ook nu weer in de 2e ronde zwanger! Kindje is verwekt rond Julians verjaardag haha! Zwangerschap is tot nu toe prima verlopen. Ik heb van week 10-13 een periode van erge misselijkheid gehad, was niet te doen zeg.. pff. Ben heel blij dat het 'maar' 3 weken duurde want het was echt afschuwelijk... heb het bij de 1e zwangerschap echt niet gehad. Emotioneel was ik 16 weken lang een wrak, boos, woedend, jankend stuk ellende Mannetje stond bijna op het punt om te vertrekken, die had het helemaal gehad. Het ergste is dat ik er gewoon echt niks aan kon doen. Probeerde het wel maar lukte echt niet. Nu gelukkig eindelijk die hormonen ook weer verdwenen Twee rare weken achter de rug omdat een vriendin van me haar kindje is verloren met bijna 18 weken zwangerschap. Kindje was al bij 13,5 wk overleden. Gewoon standaardcontrole bij de VK en opeens leefde het kindje niet meer... Dus 2 rotweken achter de rug. Met mij gaat het weer okee, maar vriendinnetje is erg erg erg verdrietig en gaat door een hel... Nou dat was het zover even van mij!
@ingeltje jeetje zeg wat naar van je vriendin!!! lijkt me echt vreselijk veel sterkte! je moet ook rekenen vanaf het moment dat je kindje geboren is...vind het een beetje appart om te zeggen dat tussen noa en de 2e 18 maanden zit...t kindje is er inmiddels nog niet.. ik zal ook wat meer over mijn zelf vertellen ben linda 24 jaar woon in beverwijk ben apothekersassistente van noa raakte ik in de 3e ronde zwanger en nu in de 4e ronde.
Hallo dames, Ik wil ook graag meeschrijven. Heb 1 zoontje van 2 jaar en nummer 2 wordt eind maart verwacht. (@ingeltje: heet jou zoontje ook Julian?? Die van ons ook!) Liefs Milo
Linda -> Volgens mij hebben wij wel een beetje dezelfde smaak qua namen, hihi. Ik hou ook van korte namen. Jammer dat de naam nu al afvalt... Ingeltje -> Ooooh, ik dacht ook dat er bedoeld werd van geboortedag tot geboordedag zeg maar... Wat zoveel schelen de kindjes toch qua leeftijd? Maarja, het is maar net hoe je het bekijkt idd... En wat zal manlief blij zijn dat die hormoon-ontploffingen achter de rug zijn! Heel erg inderdaad, van die septembermama die ook een kindje verloren is... Dat wens je echt NIEMAND toe! Echt vreselijk...
Linda -> Oh, ze zijn dus toch even oud? Onze oudste kindjes? (of begrijp ik het nu alweer verkeerd? zwangerschapsdementie is kicking in...) Milo -> Welkom!!
Hahaha ja ik raak nu helemaal in de war van de maanden hihihi ik weet het niet meer... volgens mij hebben jullie gelijk, ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt