hoi sorry, was een hele tijd afwezig. ben bijna 30 wkn zwanger en in een keer ontzettend moet. ben al paar keer eerder van mn werk naar huis gegaan. kennen jullie dat? ik kan het niet meer herinneren van daan. maar het is wel balen want ik word er niet stemmiger op... en vlg k vakantie naar canarische eilanden. veel zin in maar maak me ook wel zorgen of alles goed gaat. dus... kan wel oppepper gebruiken dames ik zal mijn leven beteren en er vaker zijn
@danah ja jullie mogen het ook weten hoor bij noa klopte het ook! @Tihany dan kan ik me wel voorstellen idd van die ks...dan kan je beter op zeker gaan i.p.v weer paniek op het laatste moment./ @lvdb geef niet joh...ik ben dr ook niet altijd omdat ik voor pampes op de bank lig...t is nu gewoon veel zwaarder omdat je nog n kind rond heb lopen....ik merk t ook hoor...bij noa kreeg ik rond 28 weken last van mijn rug...bij deze krijg ik er nu al last van
Lvdb: idd echt niet erg hoor! Dit topic is niet een heeeeel HOT topic, maar gewoon om gezellig te kletsen en te klagen je schuift maar gewoon aan als je zin en tijd hebt! Hier gaat alles nog steeds best lekker. Dankzij mijn lange werkloosheid van een aantal maanden, merk ik dat ik lichamelijk minder zwaar heb gehad. Nu ik weer ben gaan werken, voel ik gelijk wel meer pijn en klachten, maar allemaal nog goed te doen. Volgens mij zat ik vorige keer al met arbo-artsafspraken omdat ik teveel last kreeg van harde buiken en last van klachten lichamelijk. Ben toen ook minder gaan werken. Nu gaat het best prima nog. Buik zit wel sinds deze week veel meer in de weg. Met Julian loopt alles ook nog prima. Hij doet steeds meer zelf, klimt nu ook in zijn eigen stoel, dus scheelt wel met sjouwen! Hij is gisteren precies anderhalf jaar geworden
Lvdb: Net een heel verhaal naar je geschreven hier, en ineens foetsie!! nog maar een keer de verkorte versie! Dat moe zijn is helemaal herkenbaar, zeker bij de tweede of derde! Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken.. als is dat een stuk lastiger als er al een kleine rondhobbelt. Merk het zelf ook! Linda: ben supernieuwsgierig of ie weer klopt. ik geloof er normaal gesproken helemaal niet in, maar bij mij klopte ie toch echt iedere keer. Ben zelf verder momenteel zo ziek als een hond. Misselijk en overgeven, hoopte zo dat ik daar deze keer even doorheen zou fietsen.. Helaas Pindakaas. En merk echt wel dat het heel naar is als je nog 2 kindjes hebt die gewoon je aandacht vragen, terwijl je zelf het liefst een winterslaap houdt.. Pffffff..
ja inderdaad rustig aan doen. morgen naar de vk en dan weet ik of ik te laag ijzer heb. en dan donderdag naar fuerteventura!! lekker zonnetje ipv sneeuw (waar begin ik aan....8)) het zal vast goedkomen. ik kan me voorstellen (ik weet niet meer wie het zei..) dat het erg vermoeiend is de eerste 3 mnd en dan nog 2 kinderen hebben rondlopen. ik was ook erg moe toen en ik vond het een kleine ramp... daan was toen bijna 1 1/2 en speelde nog niet echt alleen. gelukkig gaat dat nu al heel wat beter en komt hij nu in de nee-fase... haha. maar alleen spelen gaat al beter. na vakantie nog 2 wkn werken, ben benieuwd of ik na vakantie nog zin heb. xxx linda
Hallo Meiden, ook maar weer eens een berichtje van mij. Ben meer een lezer dan een schrijver! Ik heb al een paar weekjes verlof en geniet daar lekker van! 2 dagen per week gaat ons zoontje dan toch naar het dagverblijf en dat is toch wel fijn. (alhoewel ik me wel eens schuldig voel als ik hem sochtends afzet, gelukkig vindt hij het daar geweldig!) Vorige week (toen ik 36 wk was) nog op de triage geweest. Had veel harde buiken en kreeg er pijn bij. Er is toen bloedgeprikt en urine afgenomen en moest een 1/2 uur aan de CTG. Bleek om de paar minuten harde buiken te hebben! Maar geen ontsluiting. Dus mochten weer naar huis. Waarschijnlijk indalingsweeen geweest. Nu nog wel regelmatig harde buiken. Maar de baby is denk ik nog niet van plan om te komen! (wat ik wel dacht door die vele harde buiken) We wachten het rustig af! @lvdb: hele fijne vakantie! Geniet ervan! En dat moe zijn is herkenbaar. Je kunt niet zomaar gaan liggen wanneer je dat wil. En hier wordt mijn zoontje juist vervelend als hij merkt dat ik moe ben! @ingeltje: fijn hè als je kleintje steeds meer zelf gaat doen! Merk je dat je ze stiekem toch veel sjouwt. @iedereen: fijne avond nog. liefs Milo
Hoi dames, kom ik ook weer eens spieken! Ingeltje -> Hihi, dat al er wel in hakken ja als je opeens weer moet werken... Wat dat betreft heb ik het erg luxe, ik kan smiddags lekker even een dutje doen als ik moe ben. Lvdb -> Whoaaaaa, nou ik zou zo met je ruilen hoor! Geniet maar lekker van je vakantie, komt vast helemaal goed! En die 2 weekjes na de vakantie kom je vast nog wel door. DanaH -> Wat balen dat je zo ziek bent! Dat zal wel helemaal lastig zijn dan met 2 kindjes... Ik merk al dat ik nu veel sneller geïrriteerd raak dan normaal en veel minder geduld heb voor vince. En dan ben ik niet ziek en heb maar 1 kindje... Milo -> Kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt van al dat voorwerk... Gelukkig ben je nu over de veilige 37 weken heen, dus nu mag het kindje komen.
Ik heb trouwens vandaag over een week 3D echo, vind het zoooo spannend! Met een beetje geluk zien ze dan ook wat het wordt. (althans bij Vince toen wel) Ik denk zelf trouwens dat het een jongen wordt. Lijkt me leuk, een broertje voor Vince!
Hallo dames, na een paar dagen van ziek zijn, ben ik er weer. Voel me zowaar prima! Ninthe gaat 2 dagen naar het KDV en Lucas gaat al naar school. Ben momenteel ook werkeloos en had die dagen KDV al opgegeven toen ik nog een baan had.. Kon er nu niet meer onderuit, (moet me aan regels in contract houden) en dat betekent dus dat mama 2 hele dagen voor zichzelf heeft. Best luxe ook ergens! Duik dus zo mn mandje weer in.. snap dat ingeltje even moest slikken als je ineens weer moet werken. Zeker als je zwanger bent vind ik dat echt andere koek!! Cossy, spannend zeg die echo!! ben erg nieuwsgierig wat het wordt. Kan bij mijzelf al amper wachten wat zich deze keer schuilhoudt! heb een beetje hetzelfde als jij, vind het voor Ninthe gewoon leuk als het weer een meisje zou zijn. Lucas is zowiezo al bijna 7 jaar ouder dan die laatste twee dus voor hem maakt het geen drol uit. Hij zegt dat ie liever weer een zusje krijgt, dan hoeft ie zn speelgoed niet te delen. smartass!! Lvdb, genieten joh van die vakantie. Lekker met je krent in de zon, zou er een moord voor doen (bijna dan). Ben het zooooo zat met die kou hier. Milo succes met afwachten, weet hoe lang dat kan duren!! Die laatste weken kun je ze wel uit je buik kijken he! Was bijna in staat zelf mn vliezen door te prikken.
hallo dames..... Kom ook niet zoveel maar lees regelmatig mee!!! Meiden die ziek zijn beterschap!! Ik heb morgen weer een echo!!! Voor diegene die mijn verhaal kennen ik ben een beetje zenuwachtig...stom he?!
Hoi Cindy, Ken je verhaal niet, maar zenuwachtig ben ik ook standaard voor een echo. Ben nu voor de derde keer zwanger en ik ben er nog steeds elke keer naar van. Bij de 20-weken echo van mijn dochtertje hadden ze 2 cystes in de hersenen ontdekt.. Hele toestand, doorgestuurd naar het Radboud in Nijmegen voor extra onderzoek. Puntje bij Paaltje niets aan de hand... kindje is kerngezond, maar ik heb dagen gehuild en nachten niet geslapen. Ben nu dus weer zwanger en als ik nu al denk aan de 20-weken echo ben ik zooooooo bang! Nogmaals, ken jouw verhaal niet, maar heel veel sterkte en het is vast allemaal oke.
DanaH -> Maar moet je het kdv nu niet zelf betalen dan?! Is toch hartstikke duur? Wel grappig dat je zoontje een zusje wilt, vanwege zijn speelgoed.... Hahahaha! En 2 cysten in de hersenen, nou dan schrik je je ook rot zeg! Vooral als je geen flauw idee hebt wat dat inhoudt... Bij de hersenen klinkt altijd zo eng he, dan denk je meteen aan een handicap ofzo... Gelukkig was alles goed! Cindy24 -> oeff ja kan me voorstellen dat je nu geen supergroot vertrouwen meer hebt in echo's... Maarja, je moet maar denken, nu kan het niet meer gebeuren dat ze denken dat t mis is gegaan omdat de termijn niet klopt. Want nu is er ALTIJD iets te zien. Komt vast goed meid.
dank je cossy!!! Ik weet ook dat het gewoon goedzit maar ja gevoel he?!! Kun je dan al het geslacht zien morgen?
Nee helaas, nog net niet. Het is op zijn vroegst met een week of 15 te zien, en dat is echt op zijn ALLER vroegst, dan moet je al redelijk veel geluk hebben als ze het zien. Maar met 13 weken kijken ze niet eens. Er bestaat overigens wel een theorie, dat je zou kunnen schatten of het een jongen of een meid hebt als je een profielfoto van het beebje hebt waar het geslacht ook op staat. Maar ook dat is heeeel onzeker.
ik heb iemand bij een ander topic die een pretecho heeft gehad waar ze nu al konden zien dat het een jongen werd? Maar als ik op internet ga neuzen lees ik overal dat het geslacht nu nog hetzelfde uitziet?
Ja, nou het zit dus zo... (jaja, nu komt t ) Met 13 weken hebben zowel jongens als meisjes een aanhangseltje. Het is ongeveer even groot bij beiden, dus daar is echt geen verschil tussen te zien. Maarrrr... Bij jongens zou dat aanhanseltje in een net iets grotere hoek ten opzichte van de ruggengraat staan. Bij meisjes is het meer in het verlangde van de ruggengraat. Maar het is echt extreem lastig te zien, en de meeste echoscopisten willen er niet eens uitspraken over doen. (hoewel ik denk dat je bij een echobureau meer kans hebt dan bij de gyn)
ja zij verklaarde net zelf dat je bij een meisje dan echt wel al schaamlipjes kunt ontdekken en bij haar zag je dus echt al de balletjes!!! Wat jij vertelt is de nub theorie niet?