Ik heb net MvM aan de lijn gehad, de 28e komen ze hierheen voor de intake! Ben trouwens alweer een beetje onzeker merk ik... Ik heb vrijwel geen symptomen. Nou wéét ik eigenlijk wel dat dat niet wil zeggen, want zowel bij Vince als ook bij Sem* had ik ontzettend weinig kwaaltjes. Maar toch word ik er dan weer een beetje onzeker van...
Dat hebben we allemaal het wordt pas wat minder onzeker wanneer je het hartje hebt zien kloppen op de 1e echo... en daarna de 12 weken en daarna het hartje de eerste keer luisteren en dan... begint het wat beter te voelen allemaal..
Pfff ja ik denk het ook... Na die echo zal het veel minder zijn! Maar gelukkig weet ik dat onzekerheid niets hoeft te betekenen, anders was het bij Vince al 100 keer mis moeten gaan...
Hallo, @ Ingeltje, leuk dat je me hebt uitgenodigd, ik probeer het hier bij te gaan houden maar soms ben ik er een paar dagen niet en dan is het lastig alles te volgen Ik ben ook weer zwanger van de 2e. Mijn zoontje is nu 10 maanden. Ik vind het ook een erg onzekere periode omdat ook ik helemaal geen klachten heb, ja een beetje moe maar verder niets. Maar dit kan natuurlijk ook nog komen. Bij de 1e had ik ook trouwens ook een erg fijne zwangerschap. Ik ben nu overigens wel echt benieuwd of het een jongen is of een meisje. Een jongen lijkt me leuker voor ons zoontje maar ikzelf ben ook wel benieuwd naar hoe het is om een dochter te hebben. Dus het maakt helemaal niets uit maar ik ben wel benieuwd! Eerst maar eens de 12 weken doorkomen. Ik heb 5 januari de 1e echo (ben dan 7 weken en 2 dagen) Daar leef ik nu echt naartoe. Jullie ook allemaal erg veel succes met de zwangerschap!
Ik heb tot vorige week ook steeds geloofd dat er iets mis zou gaan.. op één of andere manier wilde het maar niet 'landen' dat ik zwanger was. Pas na het hele gebeuren met vriendin en ik het hartje heb gehoord ben ik eindelijk overtuigd. Komt ook omdat ik de 1e zwangerschap echt helemaal op een roze wolk zat en dat nu niet zo was.
@Cossy Je bent ook nog maar pril zwanger, bij mij begon het pas echt met 6 weken voordat ik iets merkte van zwangerschapskwaaltjes. Dus je niet te druk maken hoor, zeker niet als je bij Vince en Sem* ook weinig kwaaltjes had. Misschien ben je niet zo gevoelig voor de hcg-tjes, kan natuurlijk. Maar voor jou zijn de eerste 16 weken natuurlijk extra spannend... En wat goed dat je meedoet met MvM! Ikzelf heb veel geluk met zwanger worden, maar mijn schoonzus is na 3 jaar aanmodderen met behulp van o.a. die hormonen nu zwanger van een neefje of nichtje! Dus ik vind het echt super dat vrouwen aan MvM meedoen. @ Ingeltje ooh die hormonen.. hier was het ook zo erg, was onderhand depressief, en kon het niet uitschakelen. Verder lekker van week 6 tot week 15 boven de pot gehangen en dat is niet relaxed, zeker als je een eigenwijze dreumes hebt rond lopen (een groot verschil met de eerste keer). Wat erg voor je vriendin.. tis gewoon niet voor te stellen hoe dat moet voelen..
Zo, even snel wat teruggelezen. Gaat toch nog wel snel hier. Ik zal ook wat meer over mezelf vertellen. Ik ben 30 jaar. Bij mijn zoontje was ik de 4de maand zwanger en nu gelijk de eerste maand!! Ben vooral de eerste weken ook erg onzeker geweest bij deze zwangerschap. Je weet nu hoe waardevol een kindje is en hoeveel je er van gaat houden. Was erg bang dat kwijt te raken... heb nu een beetje rotweken achter de rug. Veel bekkenklachten. Loop nu bij de bekkenfysio en ben voor 50% ziek gemeld op mijn werk. Moeilijk hoor, vind het zo moeilijk manlief alles te vragen. Alhoewel hij het met liefde en plezier doet. Wil ook niet zo'n 'klagende' zwangere worden... . Maar als mensen me zien lopen kan ik moeilijk zeggen dat het goed gaat. Want het is duidelijk te zien dat het niet gaat.. Over 3 weekjes krijgen we een groeiecho van de baby (de gynaecoloog vond mijn buikje wel wat groot), maar eerst 30 dec nog een 3D echo. heb er zin in!! @ingeltje, ik ben nog steeds erg blij met de naam Julian. Vond het wel moeilijk er een 2de naam nu bij te zoeken. Omdat we Julian op zijn 'engels' uitspreken. Maar we zijn er uit hoor. (we weten ook wat het word, dus dat is ook makkelijk) Volgens mij zijn onze eigen voornamen ook hetzelfde wat een overeenkomsten. haha @cossy, goed dat je weer aan MvM meedoet! En leuke namen hebben je kindjes. @snoopy: ben je al eens eerder tegengekomen. Maar nooit met elkaar getypt volgens mij. Jij komt ook uit brabant toch? Wat leuk dat je een tweede meid krijgt. Iedereen een fijne avond en tot later, Liefs
Bij ons is het wel Julian op z'n Hollands en wij ook nog dezelfde voornaam! Haha dat is wel heel toevallig.. als je me maar niet gaat vertellen dat je man ook Gijs heet
Nog niet mee bezig geweest, wij wachten even af wat de echo zegt. Dan gaan we aan de slag. Hoewel ik de meisjesnaam al wel heb bedacht! Nou ik ga ff tv kijken... hang alweer te lang achter lappie
Sanne -> Welkom! Ik heb precies hetzelfde idee, een jongen zou misschien leuker zijn naar mijn zoontje, maar een meisje zou een heel nieuwe ervaring zijn! Achja, we zien wel, we kunnen er toch niets aan veranderen. Ingeltje -> Hmmmz, ik ben ook een beetje bang voor het uitblijven van roze wolken... Mmeke -> Hmmz, ja ik wéét ook wel dat mijn angst nergens op gebaseerd het, maarja het is ook geen rationele angst maar puur gevoelsmatig... Maar zal wel goed komen. Ik vind het ook fijn om mee te doen aan MvM, ik heb al zoveel geluk dat ik zo snel zwanger raak! Ik vond het ook echt erg toen laatst bleek dat ze hcg hormoon gebruiken om af te vallen... Straks hebben ze geen hormoon meer voor een vrouw die graag een kindje wilt, alleen omdat zo'n fattie te lui is om z'n reet van de bank te bewegen! Milo -> Wat leuk, een 3D echo! Dat vond ik echt het leukste van de hele zwangerschap! En 30 december zul je zo hebben.
Ik heb een pretecho gehad waar hij niet bij geweest is en daar werd het gezegd dat het een meisje word. Ik heb hem al een paar keer gevraagd of hij het echt niet wil weten en tot nu toe zegt hij steeds dat hij het niet weten wil. Maar volgens mij hoopt hij toch op een meisje want zodra we in de stad zijn en we gaan winkels binnen schiet hij meteen naar de meiden afdeling en laat hij vanalles zien wat hij leuk vind.
Danoontje, wat leuk! Ik wil ook een pretecho, rond 15 weken! Dat had ik bij Vince ook, en ik vond het echt geweldig! Ik heb vandaag de eerste kleertjes gekocht die - uiteindelijk - voor ons beebje zullen zijn! Hihi, wel via een omweg dan. Want ik heb ze gekocht om met kerst aan mijn ouders te geven. Ik pak ze in als kerstkado, eens kijken of ze hint meteen begrijpen... Het is een suuuper tiny winny the pooh rompertje, met winny the pooh sokjes en slofjes, maar echt zooo klein en schattig! Kan me echt niet meer voorstellen dat Vince daar ooit in paste...
Pfff dames ik heb DARMKRAMPEN echt niet normaal! Ik lig af en toe dubbel geklapt van de pijn! Alsof iemand een mes in mijn buik steekt! Maarja, het is voor mij geen onbekend fenomeen, had het ook heel erg toen ik zwanger was van Vince. Het kan dus geen kwaad. Maar fijn is anders...
snap hoe je je voelt cossy heb ook nog weinig symptomen wat me soms onzeker maakt maar aan de andere kant beter dan kostend boven de plee te hangen wat voor het zelfde geld volgende week begint
Fijn is inderdaad anders, ik had van de week 2 dagen hevige buikpijnen. Dat had ik bij de jongens ook rond deze periode dus eigenlijk heb ik me niet al teveel zorgen gemaakt. Maar het had niet langer moeten duren anders was ik zeker wel even naar de gyn gegaan. Maar gelukkig hier is het over. Heb nu ook een raar gevoel in me buik maar dat komt omdat ik toch een beetje zenuwachtig bent voor de 20 weken echo. Die heb ik straks om 8.30 en daarom ben ik dus ook zo lekker vroeg, iets over 4en werd ik wakker en kon niet meer slapen :S
Danoontje -> Heel veel succes en ook veel plezier natuurlijk! Heel normaal dat je zenuwachtig bent hoor, dat zou denk ik iedereen zijn. Komt vast helemaal goed! Geniet maar van jullie meisje!
Grrr, nog steeds darmkrampen... Behoorlijk irritant... Ik heb vanmiddag een afspraak bij de HA. Kan ik haar op de hoogte brengen van de zwangerschap, en meteen ook van de mk. (want dat weet ze denk ik nog niet)