Ja dat kreeg ik er nog eens cadeau bij, een subtotaal ruptuur... Het zat me niet echt mee. Maar ken me wel voorstellen dat je bang bent dat je niet op tijd in het zkh bent ja... Je moet bij de eerste wee echt racen, hihi!
danah : ben je beide keren in ziekenhuis bevallen. wilde je dat zelf of is het zo gelopen? jemig wat snel . als ik mijn buik nu zie, kan ik me niet voorstellen dat het er uit moet. ik vond het op het laatst wel heftig. we zien wel hoe het gaat, ik kan kennelijk goed in mezelf keren misschien helpt het bij 2e had ik veel eerder last van rug en bekken. nu gaat het redelijk, heb fysio gehad maar laatste week elke keer springt spier in bil verkeerd! arghhh dames die wat minder ver zijn: niet te veel op je hals nemen he. op tijd aangeven als het niet gaat, anders duurt je zwangerschap wel lang zo. nou meiden, ik ga maar weer de zon in de was hangt ook lekker buiten joepie! xxx
wij zijn vanmorgen weer naar de gyn geweest en alles was verder goed, wel een echo gehad en de gyn zei met70%zekerheid dat we weer een dochter krijgen....de navelstreng lag er wat voor maar ik zag het bekende big macje al gelijk!!!
Oh wat leuk zeg! Een zusje! Hoewel 70% natuurlijk nog lang geen 100 is, hihi. Maarja denk dat hij gewoon niet helemaaaaal zeker was, en wil voorkomen dat jullie al een compleet roze interieur aanschaffen en het dan toch een jongen blijkt te zijn.
oooh leuk een meisje! ik ben stikjaloers dat jullie allemaal al zo ver zijn, ik moet nog 2,5 week wachten. ben zooo nieuwsgierig. weet dat het taboe is, maar hebben/hadden jullie eigenlijk een voorkeur? ik vind het nooit gek om dat te zeggen, maar het schijnt apart te zijn. voor mij natuurlijk boven alles vooropgesteld dat het gezond is!! ik ben inderdaad beide keren in het ziekenhuis bevallen en deze keer moet het ook weer. bij lucas ben ik 5 weken te vroeg bevallen en daardoor ben ik bij ninthe beter in de gaten gehouden. door de snelle bevallingen beval ik deze keer ook in het ziekenhuis. zodra ik een kramp voel of een druppel vruchtwater ruik moet ik met de TGV naar het ziekenhuis!
oooh leuk een meisje! ik ben stikjaloers dat jullie allemaal al zo ver zijn, ik moet nog 2,5 week wachten. ben zooo nieuwsgierig. weet dat het taboe is, maar hebben/hadden jullie eigenlijk een voorkeur? ik vind het nooit gek om dat te zeggen, maar het schijnt apart te zijn. voor mij natuurlijk boven alles vooropgesteld dat het gezond is!! ik ben inderdaad beide keren in het ziekenhuis bevallen en deze keer moet het ook weer. bij lucas ben ik 5 weken te vroeg bevallen en daardoor ben ik bij ninthe beter in de gaten gehouden. door de snelle bevallingen beval ik deze keer ook in het ziekenhuis. zodra ik een kramp voel of een druppel vruchtwater ruik moet ik met de TGV naar het ziekenhuis!
Ach, die 2,5 weekjes zijn zo om hoor. En qua voorkeur... Tsja ik heb altijd geroepen dat ik het het leukste zou vinden en eerste een jongen te krijgen erna een meisje. Zo heb je van elk 1, en kan de grote stoere broer zijn zusje beschermen. Maar later bedacht ik me wel dat het misschien voor de kinderen zelf leuk is om een broertje of zusje van zijn eigen geslacht te hebben, qua samen spelen enzo. Dus ik ben er niet helemaal uit, hihi! Maar ik vind het ook niet raar als mensen een voorkeur hebben hoor. Zo lang het niet al te dramatisch is, dat ze een paar maanden depressief zijn als het het andere geslacht blijkt te zijn. Maar een lichte voorkeur is heel normaal.
hai inderderdaad met de tgv naar het ziekenhuis. als het bij mij nog sneller gaat dan bij daan, weet ik niet of ik ziekenhuis haal. toen de vk kwam was daan er 45 min later nog zonder kraamhulp. het leek mij leuk nog een jongen te krijgen omdat ik denk dat hetzelfde geslacht meer met elkaar speelt. maar het leek mij ook heel leuk om een meisje te krijgen omdat ik wilde weten hoe dat was. en ik zag veel leukere kleren voor een meid veel vrolijker. dus eigenlijk wilde ik nog een jongen en een meid maar dat zit er niet in, hierna houden we het voor gezien. en volgens mij is daan ontzettend zorgzaam voor zijn zusje straks. hij is zelf al een knuffelkont. dus wij waren sowieso blij geweest. xx
nee precies 100% is het niet maar kan hij ook niet zeggen denk ik... Voorkeur wij wilden als eerste kindje graag een dochter en nu krijgen we er nog eentje dus hahaha...ben ook zo ingesteld op een meisje al....
Ja dat vind ik dus ook ECHT! Probeer maar eens voor een jongen een leuke garderobe samen te stellen, vreselijk! Terwijl je voor meiden tegen de leukste dingen aan loopt. Cindy -> Hihi ja dat klopt, ik ben nu ook helemaal ingesteld op jongens. Maarja dat is omdat dat hetgeen is wat je kent.
Helemaal mee eens! Toen ik zwanger was van Ninthe en ik wist dat het een meisje werd kon ik voor mn gevoel ineens helemaal "los". Moet ook eerlijk zeggen dat ik dolblij was hoor, wilde echt heeeeel graag een meisje erbij. En de jongenskleding, daar ben je snel mee klaar. Voor een meisje heb je gewoon ontzettend veel keuze, voor een jongen echt minder. Bij de derde maakt het me nu niet heel veel uit, maar puuur voor Ninthe zou ik een meisje wel weer leuk vinden. Die twee zitten straks 11 maanden uit elkaar en dan kunnen ze lekker samen spelen. Lucas is zowiezo al 6 jaar ouder dus die heeft er in feite niet heel veel aan. Hoe dan ook alle voorspellingen zeggen dat het een jongen wordt (chinese voorspeltabel, pendels en die onzin) en die hadden het de vorige keren ook echt goed. Een meisje zal het dus denk ik niet worden voor Ninthe.
ach ja en soms vliegen ze elkaar misschien juist in de haren en spelen ze weer leuker met het andere geslacht. kleren voor jongen : kon best leuke stoere kleren vinden, vooral de babyversie. nu hij naar 92 gaat is het allemaal wat somberder. nu een meid: ik moet echt ophouden met kopen! haha of het is omdat het zomerkleren zijn.. iig lekker zoetsappige dingen allemaal gekocht. ben benieuwd dames, wat jullie krijgen (als jullie het natuurlijk willen delen). ga er vandoor, heb zo afspraak vk (ben de laatste vlg mij). bye
ik heb hele leuke stof net op de markt gekocht. wit met rode sterretjes en rood met witte stippen. kan ik mooi lakentjes voor in de reiswieg maken. ik maak eigenlijk nooit dingen op de naaimachine, maar krijg er nu zin in. en lakentjes is ook nog wel relatief eenvoudig . zie komt toch door die leuke dingen voor een meid . hopelijk wil mijn moeder helpen met een boxkleed (na de bevalling dan, want ze mag het nog niet weten) alles goed met iedereen?
Weten ze bij jou in de omgeving nog niet dat het een meisje wordt? Spannend hoor en super knap dat je het voor je kunt houden. Zou mij never nooit lukken. Hier alles redelijk goed. Gisteren een slechte dag gehad, veel geslapen en savonds erg veel buikpijn. Nu gelukkig weer rustig, was even niet heel grappig. Vanmorgen op kraamvisite geweest bij een vriendinnetje. Kindje is 6 weken, klein dan weer hoor. Kan me al niet eens meer voorstellen dat Ninthe zo een kleine hummel was. En... dat wij over een half jaar weer een kleine hummel hebben. Spannend spannend. Bijna weekend!!
Lvdb -> Knap dat je dat zelf kunt hoor! Ik begin er niet eens aan, iets naaien... Dat wordt een ramp. DanaH -> Hihi ja dat heb ik dus ook, als ik een baby van een paar weken zie dan kan ik me dus ECHT niet meer voorstellen dat Vince ooit zo klein was... We hebben zelfs een grote foto-posten in de woonkamer hangen van toen hij nog geen 2 weken oud was, maar zelfs daarmee kan ik het me niet meer voor de geest halen. Geheim houden -> Bij Vince wisten we het geslacht vanaf 16 weken, en tot het einde hebben we het netjes geheim gehouden. En dat viel me erg mee hoor, het is eigenlijk goed gelukt. Ik vond het alleen niet LEUK... Met niemand erover praten, geen kleertjes kopen met vriendinnen enzo... Daarom hebben we besloten het deze keer wel te vertellen.
Ik wist het bij alle zwangerschappen al vrij snel, heb het toen ook gewoon gezegd. Vond het juist voor bijvoorbeeld de kleertjes zoooo handig, weet nog dat we voor Lucas het eerste jaar bijna niets hoefden te kopen. We hadden echt een kast vol gekregen. Bij Ninthe hetzelfde verhaal! Deze keer gaan we het dus ook weer vertellen haha. Financieeltechnisch komt dat ook best goed uit. Bij een derde mag je daar best aan denken hahaha.
Praktisch! Wij kregen bij Vince haast niets... Nouja, qua kleertjes dan. Opa's en oma's zijn wel gul geweest met bijleggen aan kamertje en kinderwagen. Maar verder eigenlijk weinig gekregen. Maarja, ik heb wel ook een rare familie, niemand is op kraambezoek geweest. Dan krijg je natuurlijk vanzelf al minder.
Wij kregen alles voornamelijk van vrienden hoor!! Mijn ouders zijn er niet meer en de ouders van mn man zitten in een verpleeghuis. Aan familie hier dus ook weinig soeps. Paul heeft 1 zus en 1 broer en die komen wel, maar das dan echt alles. Waarom komt jouw familie niet op kraambezoek dan??
Tsja, goede vraag... Ze zijn daar gewoon heel laks in. Ik heb best een aantal ooms en tantes en neefjes en nichtjes, en die hebben ook allemaal een kaartje gekregen. Maar als ik ze nu zie zeggen ze nog steeds: oh ja we moeten nog eens langs komen he! Maar Vince is inmiddels anderhalf... Dat is trouwens niet alleen bij mij, want een nichtje van mij heeft ook een kindje, en mijn ouders en ik zijn de enigen van onze familie wat op kraamvisite zijn geweest bij haar. Van mijn vrienden kreeg ik wel dat dingetjes hoor. Maar ze zijn minder enthousiast dan je zou hopen... Ze zijn natuurlijk allemaal vrij jong en studeren nog, dus baby's is echt een andere wereld voor hen. ze vinden het wel leuk enzo, maar hebben geen flauw idee wat het inhoudt om een kind te krijgen. Maar ach, ze doen hun best.
Dat verschil vind ik sowieso heel sterk.. mensen die wel of geen kinderen hebben. Toen wij lucas kregen was ik de eerste in de vriendenkring die een kindje kreeg. Inmiddels heeft iedereen al kindjes en merk je hele andere reacties dan toen. Weet nog wel dat vrienden die geen kinderen hadden rustig om 20.30 uur op kraamvisite kwamen en dan rustig tot 01.00 uur bleven zitten en nog verwachten dat je een stokbroodje met brie op tafel had staan. Nu is dat helemaal niet meer zo, gelukkig!!!