Hey, Ik heb een vraagje. Ben gisteren bij gyn geweest en heb al 1 cm opening. Ben haar vergeten te vragen of je dan wel nog mag vrijen. Kan er mij iemand op antwoorden? grts
Yep ik loop ook al een paar weekjes met 1 cm ontsluiting. Zolang je vliezen niet gebroken zijn of je gyn er iets speciaals over zegt, mag je gewoon vrijen...
gewoon lekker vrijen als je zin hebt meid...tot idd de vliezen zijn gebroken of mits je een voorliggende placenta hebt dan wordt het wel afgeraden... have fun enne veel succes alvast tijdens de bevalling....
Seks kan toch ook nog helpen met de voortgang van de ontsluiting of is dit pas in een later stadium? Veel plezier in elk geval!
klopt als jij "komt" trekt je baarmoeder samen en dat kan weer wat vooruitgang geven in het ontsluitingsproces dusse wat let je...aangenomen dat je het verschil wel voelt tussen "vloeistof" van hubsie of "vloeistof" uit je bm...
@ Elmo, er zijn heel veel 'bakerpraatjes' die zeggen dat het je een stapje verder naar je bevalling toe helpt. Maar das volgens mij alleen als jouw lichaam én je kindje er zelf al helemaal klaar voor zijn... Laatste zetje zeg maar ... Maargoed, is iig niet vervelend om het uit te proberen toch, in dit geval...
Ow oke...ik dacht al..anders is het misschien niet slim om te seksen zeg maar... Maargoed, Annelore: je mag lees ik! Hihihii *bedankt voor de uitleg*
het mag idd wel ja.. zou het zelf alleen niet doen als ik de 37 week nog niet gepasseerd was.. ik had de avond voor mijn bevalling sex, volgens mij was dat wel het setje want wou al een tijdje geen sex meer..
Kan gerust hoor, zolang je nog geen voortijdige echte weeen hebt dan kan het ook gerust voor de 37 weken. Als het niet meer mag dan laat de gyn je dat echt weten hoef je er niet eens speciaal om te vragen hoor of het mag of niet dusseh lekker genieten zou ik zeggen
ik zou het niet doen ivm mogelijke infecties (maar dat kan ook mijn angst zijn hoor). Bel je VK even anders!
hey, iedereen bedankt voor de uitleg. kzal er nog eens goe van profiteren nu het nog kan en nog mag grts
zolang je vliezen niet gebroken zijn zal je er echt geen infecties van krijgen. De vliezen beschermen namelijk tegen infecties.
Duidelijjk en je hebt helemaal gelijk! Ben zelf wat terughoudend hierin, maar dat ligt meer aan mijzelf