Hoe zwaar vind je het? Hoeveel nachten werk je achter elkaar? Slaap je nog overdag/begin avond voordat je de 1e nacht in gaat? Hoelaat word je na nachtdienst wakker en word je na de laatste eerder wakker? Vind je omschakelen zwaar van dag naar nacht en andersom? Mijn man werkt nachtdiensten en hij vindt dat ik onderschat hoe zwaar het is vandaar meningen gezocht Hij werkt in ploegdienst ochtend/middag en avonddienst en nacht. 2 nachten achter elkaar. Voor 1e nachtdienst slaapt hij van 18:30-20:15 is meestal vanaf s ochtends 7 a 8 uur wakker en slaapt overdag van 7-13 a 14 uur
Momenteel werk ik geen nachten meer ivm baan wissel maar hier voor ook veel nachten gedraaid... Ik draaide per maand 4 (of meer, max 6) per maand. Het is toch wel een hele belasting. Sociaal leven had ik gewoon niet tijdens mijn set nachten. Ik sliep 1 uurtje voor ik wegging naar de eerste nachtdienst. Moest om 22:30uur beginnen tot 7:30uur. Ik sliep dan van 9:00 tot 15:00 maar ik sliep nooit zo goed als dat ik s nachts doe. Dus de nacht wakker blijven kost veel energie maar bijtanken was ook moeilijk.. Na een set nachten had ik altijd een x aantal dagen vrij maar pfoe dan was ik altijd net een zombie en kostte het me veel moeite om wee op ritme te komen. Ik denk dat veel mensen nachtdiensten echt wel onderschatten. Het is een zware belasting voor je lichaam..
Ik heb een hele tijd nachtdiensten gedaan meestal 4 of 5 achter elkaar. slapen deed ik van 08.00 tot 16.30 en de laatste dag van 08.00 tot 12.30. Zwaar vond ik het helemaal niet maar dat is persoonlijk (ik werkte toen in een verpleeg/verzorgingshuis) Ik denk dat het bij jou man zwaar maakt dat het maar 2 nachten zijn je bent er nog niet aan gewend en je komt er al weer uit. Verdiende ook heerlijk En voor slapen deed ik niet volgens mij wordt je daar alleen maar gaarder van.
ik draai gelukkig geen nachtdiensten meer maar wel gedaan. vond het erg zwaar. Meestal moest ik 4 nachten. Omschakelen vond ik het ergste. slaap slecht overdag en moest vaak na 1 dag weer overdag werken.
Je man slaapt dan wel weinig als hij de nachtdienst uitkomt zeg.. Zelf doe ik nu meestal 2 of 3 nachtdiensten achter elkaar, voordat ik erin ga probeer ik van 18-20 ofzo nog wel even te slapen en overdag van 8.30-17.00 ongeveer. Ook op de laatste dag dat ik eruit kom slaap ik zo lang.. En ja ook s nachts slaap k dan weer
Ik heb s'nachts gewerkt. Ben hiermee gestopt omdat ik het veel te zwaar vond. Voor ik kids had ging het wel maar daarna niet meer. Kan de slaap niet vatten en als ik het s'avonds weer probeer lig ik alleen maar te wachten tot ik eruit moet. En tijdens werk (alleen op de afdeling) zat ik te knikkebollen en voelde ik me alleen. Was dagen ervoor niet te genieten en erna dagen van de rel!
Ik werk alleen maar 's nachts, ik doe ook 2 achter elkaar. Soms meer maar dat vind ik wel erg pittig. Ik slaap wel veel meer als je man. Voor ik de nacht in ga slaap ik 2 uurtjes, dan de volgende morgen van 7.00 tot 16.00 en de 2de dag slaap ik van 7.00 tot 13.00. Het is dat het super te combineren is met thuis en het werk 's nachts leuk is maar ik vind het wel zwaar. Ik kan me letterlijk ziek voelen door het wisselen van het ritme en ik ben ik stront chagrijnig...
Ik denk dat veel mensen nachtdiensten echt enorm onderschatten. Of überhaupt onregelmatig of in ploegendienst werken. Ik ben er mee gestopt, merkte dat ik alleen maar met werk bezig was, wanneer moet ik werken, wanneer moet ik uitrusten, wanneer dus oppas.... Soms ging maar preventief helemaal geen afspraken meer plannen met vrienden en familie, omdat ik vaak te moe was... Ik werk nu hetzelfde aantal uur dan dat ik eerst onregelmatig werkte en heb het gevoel dat ik veel minder werk. Alleen door vaste werkdagen en werktijden te hebben.
Nachtdiensten zijn erg zwaar. Ik heb het gedaan van 18 tot 21 jaar en pff nooit meer. Partner doet het nu nog 3 ploegen en dus een keer in de 3 weken nacht. Hij slaapt voordat de nacht begint tot ongeveer 1 uur. Hij blijft dan dus wakker tot hij weer thuis is smorgens half 8 en ligt rond half 9 smorgens in bed. Tussen 4 en 5 smiddags roep ik hem. Zo slaapt hij voldoende en bij een normale dienst zou hij ook pas rond die tijd thuis zijn. Daarna gaat hij dus niet meer slapen. Hij begint zondagochtend en werkt tot vrijdagochtend. Die vrijdag komt hij 1 uur uit bed max. Dit omdat hij de week erop ochtend heeft en dus dan makkelijker terug onschakkeld Als jou partner al om 1 uur uit bed komt heeft hij Savonds zijn slaap echt wel nodig. Misschien fijner voor hem om gewoon in een keer door te slapen?
ik heb dat enkele jaren geleden wel eens gedaan maar dat was 1 volle week nachtdienst, de week erop middag en de week daarop ochtend, ik vond het wel meevallen maar je lichaam moet constant omschakelen. als je man om de 2 dagen een andere dienst heeft is het wel heel zwaar denk ik, je hebt dan geen biologische klok meer wat zeer vermoeiend is
Heb hetzelfde hier. Zou liever 3 vaste dagen werken dan 16 uur wisselend. Daarom doe ik straks nog maar 5 uur op papier .
Ik vind, nu ik mama ben, de nachtdiensten nòg zwaarder als dat ik ze al vond. De ene keer kon ik voorslapen, de andere keer niet. De ene keer sliep ik goed overdag, de andere keer niet. Helemaal nu het een heel geplan is met een kleintje, kan ik al helemaal niet meer voorslapen en slaap te kort na mijn laatste nachtdienst. Ik ben gaar en voel me lichtelijk uit balans als ik net uit de nachtdienst kom Hoeveel ik er draai is wisslend. Het kan zijn dat ik er 2 x 3 heb in een maand of 1 x 5 achterelkaar...
ik vond het loodzwaar. ik zat 2 banen terug elke 2 weken 2 nachten in de nachtdienst.. Ik sliep de eerste nacht voor, dan ging ik om 1800 naar bed. Dan sliep ik na de nacht het liefst tot 1700. maar dat haalde ik nooit, was altijd rond 12 wakker. Dan weer even naar bed voor de nacht en na de laatste nacht ging ik tot 1200 naar bed. ik vond het vreselijk en het steeds omschakelen is slecht voor je!
Ik heb een keer in de zoveel tijd 3 nachtdiensten achter elkaar. Ik vindt het nu nog wel lekker, aangezien de nachtdiensten bij ons lichamelijk niet zwaar zijn, en ik mijn nachtdienst lekker alle papierzooi kan bewerken van mijn clienten. Na mijn eerste en 2e nacht slaap ik ong tot 17.00u en gelukkig houden mijn buren rekening met me ( zitten ook in de zorg ) na mijn 3e nacht sta ik om 12.00u zodat ik snachts weer goed kan slapen. Ben die dag dan wel snel misselijk en vele hoofdpijn.