wie is er over gestapt naar Dusseldorf?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by snoopy100, Sep 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoopy100

snoopy100 Actief lid

Sep 12, 2011
    237
    42
    28
    Female
    Brabant
    Hoi,

Ik lees zo ontzettend vaak op het forum dat er dames over stappen van een nederlandse kliniek naar Düsseldorf. En het lijkt wel of iedereen die daarheen gaat, zwanger wordt. Nu ben ik benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om over te stappen. Is het geadviseerd? Of uit eigen beweging?
    Ik heb er inmiddels al 7 terugplaatsingen opzitten (1 vers, 6 cryo) maar nog steeds zonder resultaat. Vandaar dat ik verder wil kijken dan mijn neus lang is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs

2. Vanwege de positieve verhalen én vanwege het feit dat de puncties daar onder narcose gedaan worden ;) Omdat mijn eerste punctie echt een hel was, wilde ik dat nóóit meer in NL doen.

3. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Wij hebben begin volgend jaar ons intake gesprek in DD.
    Ik heb ook al een heel traject achter de rug, en ook wij hebben besloten om verder te kijken. Dit is een keus van ons zelf en niet op advies van het ZH.
    Voor mij is het ook een groot voordeel dat de punctie onder narcose gaat.
    Ik het twee keer een hel van een punctie gehad.
    Ook speelt het een grote rol voor ons dat ze daar assisted hatching hebben en embryoscoop.
    Het lijkt er idd op dat de kansen daar groter zijn dan hier in nederland

Snoopy, mochten jullie beslissen naar DD te gaan, wacht dan niet te lang met een afspraak maken. Ze hebben daar best wel een lange wachttijd. Ongeveer een maand of vijf.
    Wij hebben ons afspraak al in augustus gemaakt, en we kunnen pas 21 januari terecht.

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Waarom mag het in nl niet onder narcose en in dd wel?
    Ik hoor zoveel enge verhalen over puncties.
    Ik moet binnenkort ook, zie er zo tegen op

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Je mag in NL ook onder narcose als je een goede reden hebt, maar dat moet je wel van te voren met ze bespreken want je moet dan andere hormonen gaan prikken in een ander schema.

(even off-topic, zag dit bericht toevallig)

TS ik ga niet naar DD maar naar Gent! Dit is omdat mn 1e IVF mislukt is, en ik 3vmk en 1mk heb gehad, ook mijn amh is laag, ik zou daar graag onderzocht worden en een mening krijgen, voordat ik weer een poging doe.

Had jij die 7 emmy's uit 1 IVF poging ? Wat vreemd (en verdrietig) dat er geen eentje blijft plakken.. Heel goed dat je het verderop gaat zoeken! Veel succes

6. Heuh? Waarom dan? Nog nooit van gehoord!

In DD geloven ze dat een vrouw niet hoeft te lijden om haar kinderwens te realiseren (of in welk geval dan ook, als het simpel op te lossen is met een narcose). In NL vinden ze een narcose te ingrijpend. Alleen als ze je vooraf kunnen vertellen dat je punctie een ware hel gaat worden (en dat vinden ze echt alleen in extreme gevallen) kun je eventueel heel misschien een narcose krijgen. Doodsangsten en mobiele eierstokken zijn geen goede redenen, in ieder geval ;)

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    #7 Scarabee, Sep 29, 2013
    Last edited: Sep 29, 2013
    Oh omdat ik dan eerst aan de pil moet daarna Decapeptyl en daarna zo verder. Anders konden ze het niet met narcose doen.. dat was het antwoord wat ik kreeg. Maar ik mag het met narcose doen dus.. moet alleen met een ander schema dus. Normaal was het Menopur, Cetrotide, Pregnyl en klaar.. Dit duurt dan dus allemaal wat langer met die pil en decapeptyl. Ik weet het ook niet precies, dit heb ik van mijn gyn begrepen :D

Maar t scheelt me wel een hoop, dat áls ik nog een poging in NL doe, dat het dan met narcose mag.

8. Ah okay.. In DD heb ik ik 'gewoon Menopur, Cetrotide, Pregnyl en klaar' gedaan :p

Was jouw eerst punctie ook zo erg?

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hahaha :D

Ja ik vond het vreselijk.. Ik had toen al narcose aangeboden gekregen, maar toen kwamen ze met dat lange schema, en toen dacht ik 'ja da's alleen maar extra belasting voor m'n lijf en duurt allemaal langer' en 'als ik er gewoon bij ben met narcose, kan ik rustig op het scherm kijken wat ze precies doen'. Dus had toch gekozen voor zonder narcose en met morfine en dormicum, maar ik voelde me een koe bij de slacht. Die prikjes en schokjes/stompjes waar ze het over hadden, waren voor mij alsof ik van binnen beschoten werd. Bah.. Niet fijn eigenlijk om er zo over te praten op open forum, voor de vrouwen die het nog moeten gaan doen dan... ik heb ook veel verhalen gelezen over dat het wel meeviel enzo, maar ik vond het zelf helaas zwaar tegenvallen. Heb gehuild en me verzet, dat scherm waar ik rustig naar wilde kijken kon ik niet eens zien, omdat ik door de pijn m'n ogen continue dicht had. Tis nog een wonder dat ik niet flauw gevallen ben, ik was behoorlijk in paniek. Was na een week nog steeds van de kaart. Brrrr, wil dat echt nooit meer.

Bij jou ongeveer ook zo.. ?

10. Bij mij kregen ze het infuus niet aangelegd, dus moest het zonder verdoving.. Mijn eierstokken bleken 'mobiel' te liggen (rolden bij elke prik weg, dus dan moest het weer opnieuw) en ik had een arts die achteraf uroloog bleek te zijn en pas een week met fertiliteit bezig was (en die na 3 maanden weer opstapte omdat ze toch liever uroloog wilde zijn). Dat was ook niet zo'n succes nee..

Ik lees hier ook zo vaak dat het allemaal reeeuze meevalt en dat het niks voorstelt. Hartstikke fijn voor hen, maar ik voel me dan altijd zo'n uitzonderlijk geval en durf meestal niets meer te zeggen :)

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier overgestapt van het mck Leiderdorp naar DD uit eigen beweging.
    Vanwege:
    1. DD werkt niet met die vreselijke protocollen zoals Nederland.
    2. In DD werken ze vanuit je AMH
    3. In DD veel verder qua behandelingen.
    4. In dd punctie onder narcose.

In DD 1e ICSI zwanger :D

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje shadixx en scarabee als ik dit zo lees durf ik straks niet meer
    Klinkt verschrikkelijk

13. Mijn eerste punctie was echt een uitzonderlijk geval hoor Ster. In welke kliniek/ziekenhuis ben jij onder behandeling?

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Bij mij kregen ze de infuus er ook niet aan trouwens in begin, maar was later wel gelukt in m'n andere hand. 1 hand blauw dus van het gepruts, dat deed ook wel beetje zeer. Was ik helemaal vergeten.
    Maar Shaddixxx ze hebben toch wel verdoving gedaan met naalden bij je BMM ?

Ster80 ik hoor meestal van meiden dat het wel meeviel hoor. Ik ben zelf wel supergevoelig daar dus misschien daarom extra pijn. Was ook behoorlijk gespannen, en dat helpt natuurlijk ook niet mee. Met de HSG (baarmoederfoto) hoorde ik juist rotverhalen maar daar voelde ik zelf amper iets van.. Dus het verschilt denk ik toch wel per keer en per vrouw.

15. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Yup ikke. Omdat ik in Nederland niet serieus genomen word. Nu heb ik ook echt een pest ziekenhuis gehad,het 2e ziekenhuis was beter. Maar omdat ik op leeftijd ben ga ik liever meteen voor het beste. In DD doen ze ook allerlei onderzoeken zoals AMH waarde die in Nederland niet gedaan worden. Daarbij is zaad van vriendlief ook niet altijd goed. In NL kreeg ik daarvoor IUI,ik had liever meteen IVF gehad.

16. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Ik zit in eindhoven catharina ziekenhuis. Ben ik tot nu toe meer dan tevreden over.
    Mijn hsg was verschrikkelijk. Zag zwart voor mijn ogen en heb geschreeuwd van de pijn. Maar achteraf bleek dat mijn eileider verstopt zat. Vandaar de pijn.
    Ik heb lage pijngrens weet ik van mezelf.

Ik heb alleen geen keus.
    Moet ivf dus moet ook punctie :(

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

Nov 17, 2012
    1,104
    0
    0
    noord brabant
    Scarabee 4 vlindertjes wat erg! Wat een verdriet!

18. Nee, dat deden ze daar sowieso niet ;) Je kunt daar Dormicum krijgen en als je al een hel van een punctie achter de rug hebt en bereid bent om op je blote knietjes te smeken kun je eventueel ook Rapifen krijgen ;) Maar goed, bij mij kregen ze het infuus dus niet voor elkaar (prutsers, in DD lukte het allebei de keren in één keer!), dus tja..

Weet je wat voor medicatie ze tijdens de punctie gebruiken in Eindhoven, Ster?

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja, dat zeker. De jaren zijn voorbij gevlogen ook, weet nog goed dat ik me net hier aanmeldde en het zo spannend was. Ik zag weleens handtekeningen voorbij komen dat ik dacht van wat heftig, maar bij mij gaat hopelijk anders!! Maar ik heb nu zelf ook zo'n handtekening helaas.

Toch put ik veel kracht uit mijn vlindertjes hoor, ik weet dat het kan, en de gevoelens toen ik zwanger was, geven mij ook extra kracht om dit te kunnen doorstaan.

Jij hebt ook een lange weg achter de rug neem ik aan ?

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Schandalig ... Dat ziekenhuis is dus duidelijk een afrader! Pfff zeg.

Share This Page