Vrijgezellenfeest wel of niet gaan??

Discussie in 'De lounge' gestart door snoes, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes

snoes Lid

26 feb 2007
    39
    0
    0
    Binnenkort heb ik en mijn man een vrijgezellenfeest van vrienden.

Het zit zo:
    Ik heb een depressie, waardoor mijn man al 4 maanden nauwelijks heeft gewerkt.
    Dit heeft enorm veel geld gekost van onze spaarrekening.
    nu heeft hij vakantie en moet dadelijk weer aan het werk, geen idee of hij weer fulltime aan de slag kan, dat is afwachten.

nu hebben we 2 feesten in totaal zullen de kosten op €200 totaal uitkomen.
    hier hebben we geen geld voor we gaan niet eens op vakantie omdat we geen geld hebben vanwege het niet kunnen werken van mijn man.

Wat moeten we doen? niemand kent de situatie en ik wil dat ook niet bekend maken.
    Moeten we nu wel of niet meedoen aan de vrijgezellenfeesten?
    en hoe vertellen we dat?
    We weten ook niet zeker of we een oppas hebben, maar dat lijkt ons zo'n goedkope smoes.

ik zou graag wat tips of adviezen van jullie willen

2. Claudia1977

4 aug 2009
    56
    0
    0
    PA
    near Rotterdam
    Hoi Snoes,

Lastige situatie. Ik weet natuurlijk niet hoe goed die vrienden van jullie zijn maar 1 ding weet ik wel, wees gewoon eerlijk.

Je hoeft niet gelijk je portemonnee open te houden om te laten zien dat jullie het geld echt niet hebben, want je bent verder niemand een verklaring schuldig.

Zeg tegen diegene die het organiseerd dat je momenteel erg krap bij kas zit en dat je momenteel geen inzicht heb wanneer jullie weer inkomsten hebben. Als ze vragen gaat stellen hoe dit komt zeg je dat je dit graag prive wil houden.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zo'n gesprek te voeren maar je krijgt als je er een verhaal aan gaat breien scheve gezichten.

Wil je/jullie toch echt heeeeel graag meedoen, leg elke week een x bedrag apart en vraag of je het op de dag zelf mag betalen. Dit vereist best wel wat discipline om het geld apart te houden en het zal vast verleidelijk zijn het gespaarde bedrag aan iets anders uit te geven maar wie wat wil moet streng zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en succes met de keuze die jullie het verstandigst vinden.

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik neem aan dat jullie vrienden van jullie situatie afweten?

dan zullen ook zeker wel snappen dat je nu geen geld hebt!
    gewoon eerlijk zijn, echte vrienden snappen dat best!

4. snoes

snoes Lid

26 feb 2007
    39
    0
    0
    nnee weten ze niet.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Dan zou ik het gewoon eerlijk vertellen als het echt goede vrienden zijn. Daarbij kan je vermelden dat je liever niet hebt dat iedereen van de problemen af weet maar dat je het hun in goed vertrouwen verteld.

Zoals al eerder werdt gezegd echte goede vrienden zullen alle begrip hebben voor de situatie.

6. snoes

snoes Lid

26 feb 2007
    39
    0
    0
    dat is het hem nou joust ik wil het niet vertellen omdat ze nogal kunnen kletsen helaas...

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Dan zijn het in mijn ogen niet zulke goede vrienden waar ik 200 euro voor over zou hebben voor een feestje.

Tjha misschien hard of wat dan ook.

Maar ik zou gewoon heel eerlijk zeggen dat ik het gewoon teveel geld vind en dat ik ze liever een avondje uit nodig voor een lekker hapje drankje bij ons thuis, nog een stuk persoonlijker ook.

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    als het echt goede vrienden zijn dan ken je dat lijkt mij gewoon uitleggen
    en als ze gaan kletsen zijn het dus niet zulke goede vrienden

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Mijn gedachte precies! Als je je "vrienden" niet eens in vetrouwen iets kan vertellen, dan denk ik dat je uberhaupt in twijfel moet trekken of het dan wel echte vrienden zijn. Dan praat je eerder over kennissen.

Verder denk ik dat je het jezelf niet al te moeilijk moet maken. Nu is de situatie zo dat het financiel niet haalbaar is om zoveel geld uit te geven aan feestjes. Dat is helaas niet leuk, maar wel de realiteit. Ik zou mijn geld er niet aan spenderen. Succes met het maken van je beslissing!

10. snoes

snoes Lid

26 feb 2007
    39
    0
    0
    even voor de duidelijkheid ik vertel het niet omdat ik het niet wil vertellen aan niemand niet, denk uit schaamte.
    het zijn wel redelijke vrienden die we zo nu en dan eens zien en gezelllig mee borrelen.

we hebben besloten het niet te doen, dus heb ik het ook afgemeld.
    ik kan beter klednig kopen voor mijn kindjes dan dat ik het daaraan uitgeef, het zei zo helaas!

bedankt voor jullie meningen! :)

Deel Deze Pagina