volgens mij krijgen wij nu te weinig zorg en kindgebonden toeslag.. vorig jaar hadden wij namelijk veel meer inkomen. en ik verdien op dit moment helemaal niet.. jah ik heb wel studiefinanciering.. wat ik mij afvraag is.. als je te veel hebt gekregen moet je dat terug betalen.. maaar als je nou over 2009 te weinig hebt gekregen?? wat dan.. krijg je dat wat je te weinig hebt gehad alsnog?? lijkt mij wel maar iemand zei tegen mij dat dit niet zo is..
lijkt me van wel dat je dat terug krijgt, maar dat gebeurt dan op basis van de aanslag van 2009. En dat duurt nog eventjes natuurlijk. Wil je het eerder regelen, dan moet je volgens mij je toetsinginkome voor 2009 wijzigen: Toetsingsinkomen 2009 wijzigen - Downloaden Maar het allerbeste bel je even de belastingdienst, aangezien elke situatie weer anders is.
toen ik de formulieren heb ingevuld moest ik invullen wat ons verzamel inkomen was van 2008 en daarna moest ik gaan invullen wat ik verwachte hoeveel meer of minder het zou worden in 2009.. nou heb ik dus niet ingevuld.. ik wist totaal niet wat ik kwa uitkering zou krijgen en straks heb je het verkeerd ingevuld en moet je alles weer terug betalen.. dat liever niet dus haha
Klopt dat je eventueel te weinig ontvangen toeslagen ook met terugwerkende kracht terug krijgt. Alleen als je het 'veilig' wil spelen, wacht je tot na je aangifte over 2009 (met juiste gegeven jaaropgave) en dan pas (rond volgend jaar mei) krijg je het terug (voorlopig). De definitieve aanslag volgt geloof ik rond de zomer dat jaar erop! Dusse, nog ff geduld
Als je niet werkt en jullie zijn Fiscaal Partner van elkaar, heb jij recht op heffingskorting a 1886 euro in het jaar wat je maandelijks krijgt. Daar zit alleen nog een foefje aan pas als je een half jaar geen inkomen heb.. Je studiefinanciering valt er buiten dus krijg jij vanaf dat half jaar dat geld (dan wel in maand verdeeld) Ik zelf wist dit ook niet en kreeg vorige week de ene na de andere envelop op de mat vallen en kreeg totaal ruim 5000 euro terug. Dit is mischien niet wat je heb gevraagd, maar je kan het dus na dat half jaar wel extra krijgen komt op ongeveer 165 euro in de maand.
@ tante mars zou je me dit een beetje beter uit kunnen leggen.. heb hier nog nooit van gehoord.. ik ga vanaf dit jaar 2 jaar nog naar school.. dus krijg ook 2 jaar studiefinanciering. dus geen inkomen 2 jaar lang