hier ook aan onze was begonnen vandaag. ik heb hier enkele warme vestjes, heel zacht maar wel dik. maar denk zelf dat ik ze niet zal gebruiken. ik heb een super warm engelnest en je kan er nog een deken over doen. anders word het miss te warm? en een echt jasje is denk ik niet gandig en minder veilig in de auto naar t schijnt.
Pita, ik heb geen jasje. Ik heb een Lodger geleend van een vriendin van fleece waar je die mini gewoon in stopt (in de maxicosi of wagen). Heeft 2 lagen dus kan in de winter-winter of als het wat minder koud is in 1 laag. Jas vond ik zonde omdat ze er zo uit groeien. Binnen kan je gewoon laagjes aan maar met de verwarming is het niet koud binnen. Getver schimmel Sorraya Hier ook maagzuur en veel plassen, gisteren ook enorme steken in mijn blaas omdat ie zo vol zat :S en kuitkrampen. Maar verder lekker aan het genieten van verlof... babywasjes doen, uitzet compleet maken (bijna af..) en tot 10.30 in pyama op de bank zitten
Maar hoe doen jullie dat dan in de drager? Ik heb ook zo'n draagzak namelijk... Ik bedoel, in een maxi cosi kun je heel goed dekentjes enzo doen... maar in de drager niet zo makkelijk toch? Maagzuur beetje last van. Maar soms ook gewoon raar gewoon in slokdarm/keel. Vermoed dat dat ook zuur is maar voel het dan niet echt terugkomen ofzo. Beetje vreemd. Heerlijk he lianne, dat verlof. Ik heb onze eigen was net weggewerkt. Ga morgen denk ik aan de babywasjes beginnen. Maar ga ook nog naar de verloskundige en daarna naar een vriendin koffie drinken. Daar blijf ik ook altijd wel 2 uurtjes hangen dus is effe afwachten of ik er uiteindelijk nog tijd voor heb. De uren vliegen om!!
O jee, als ik hier de berichten lees denk ik telkens, dat moet ik ook nog doen, en dat en dat... . Maar even lijstje gaan maken en daar als ik verlof heb mee aan de slag gaan. Maxi cosi nakijken is ook een hele goeie! @ Pitahaya: voor mijn dochter (in januari geboren) had ik een ijsberenpakje, maar was wel een gedoe om haar in te krijgen. In de maxi cosi deed ik haar in een fleece wrap, erg makkelijk. Ik had geen draagdoek. Maagzuur heb ik weinig last van gelukkig. Wel van kuitkrampen 's nachts en omdraaien in bed is erg pijnlijk. Inderdaad gek Soraya, dat de controle een dag na de echo is. Ik heb donderdag de liggingsecho.
hier weer een rotnacht achter de rug. 4x eruit geweest.. pff vandaag lijstje maken met vragen voor de gyn
Wanneer moet je weer naar de gyn PGE? En wat rottig zeg, dat jullie zulke rottige nachten hebben. Ik slaap eigenlijk nog prima. Wel langer en iets lichter. En vaak wakker als manlief eruit gaat. Maar daarna val ik weer in slaap. Maar gaat verders prima. Controle bij verloskundige was helemaal goed! Alles gaat helemaal volgens het boekje. Hij ligt wel al iets lager maar nog niet ingedaald.
Gisteren de echo gehad. Alles goed liep alleen achter in de groei met de beentjes 3 weken. Buikje liep ze weer voor met ruim een week en het hoofdje lag al zo diep dat ze deze niet meer op kon meten. Zijn zelf ook niet groot dus maak mij geen zorgen. Vanmorgen dan de gewone controle gehad. Bloeddruk iets gedaald door de rust dus helemaal goed. Vooral blijven rusten. Morgen even urine inleveren ivm de vele oefenweeen in rust. Ff checken of het geen blaasontsteking is en ander spul vragen voor het maagzuur. Hartje klopte heerlijk dus nou op naar de volgende controle. Waarom ben jij snachts eruit PGE? Weeën? Wie is er nu als eerste uitgeteld?
@Soraya: goed om te horen dat de rust helpt! pff lijkt mij echt lastig!! Bizar dat ze al zo ingedaald is joh! @Controle: ik moet zaterdag weer. ben heel benieuwd hoe de baby ligt. heb het idee dat het nog steeds niet goed ligt. @Maagzuur: jaaaaa kan ik heel erg last van hebben. Vooral als ik smiddags ff gelegen heb. Echt neit fijn! @Plassen: moeten jullie ook zo veel plassen?! Ik echt bizar veel! snachts soms 3x ja! @afscheiding: ok heheh hebben jullie ook zo last van veel afscheiding????
@ Melovekane: Ja van veel plassen heb ik ook last. Maar vooral overdag eigenlijk. 's Nachts hooguit één keer eruit. Die afscheiding heb ik ook ja. Erg vervelend af en toe. @ Sorraya: Fijn dat de echo goed was. En de kleine is dus al goed ingedaald?
Jaa ik nu ook. Steeds vaker plassen, vooral in de nacht. Heel irritant. Ook meer afscheiding nu inderdaad. Bah. Smeren jullie je beneden ook in met van die olie tegen uitscheuren straks? Heel raar misschien hoor... maar elke keer als ik dat doe word ik opgewonden. Nu wilde gisteren manlief het doen. Dus dat werd natuurlijk weer seksen daarna... haha. Maar ik kan daar beneden toch niet smeren zonder opgewonden te raken? Haha. Doe het dus maar niet elke dag want dan blijf ik bezig, hihi. Net wezen zwemmen, zwangerschapszwemmen. Heerlijk. Was echt leuk! ga ik vanaf nu elke week doen maar zal nog maar een paar keer zijn natuurlijk. Maar ook gewoon erg gezellig met nog 5 meiden. Morgen liggingsecho! spannend! al weet ik eigenlijk dat hij wel goed ligt al.
haha.. geweldig hoe je dit zegt! ik doe het nog niet, beneden smeren. zou er eens aan moete beginnen. moet dat speciale olie zijn of kan je ook gewoon die voor je buik nemen? jou man heeft niks te klagen dus
@smeren: haha nee doe ik niet. vorige keer eigenlijk ook niet gedaan. Ik weet wel dat je er speciale zalfjes voor hebt ja. Hebben jullie veel zin in seks??? Ik ene moment wel andere moment niet. Maar vind het fijn trekken van mn baarmoeder nu niet zo heel fijn... @pitahaya: ik was dinsdag wezen zwemmen met mn zoontje. Dat was idd ook wel lekker. beetje hangen in het water. Toen dacht ik misschien is dat zwangerschapzwemmen ook wel wat! Dus ik ga ff kijken of ik dat ook ga doen. @liggingsecho: aaah ik wil ook een liggingsecho! doen ze bij mij niet aan zaterdag wel weer naar de vk Ben echt benieuwd wie er als eerste gaat bevallen! Ik sta natuurlijk op de 29ste maar ik denk niet niet dat ik dat ga halen. heb zo'n voorgevoel.
@ Smeren: nee doe ik ook niet. Vorige keer ook niet gedaan. Toe wel iets uitgescheurd, maar dat kwam voornamelijk omdat m'n dochter met d'r vuistje naast haar hoofd lag. Ik heb vanochtend de liggingsecho gehad. Hij ligt er goed bij . Hoofdje naar beneden en al ingedaald. Jammer dat ze dat bij jou niet doen Melovekane. Ik ben de 14e uitgerekend, maar heb het idee dat hij eerder komt. Ben ook benieuwd wanneer de eerste hier wordt geboren.
@LindeDD: raar he dat je dan het gevoel hebt dat het eerder komt. Ben benieuwd of ons voorgevoel uit gaat komen.
Smeren???? Echt nog nooit bij stil gestaan.... vind manlief wel jammer denk ik als ik k het zo lees😀 doorbloeding is uiteraard een stuk beter nu dus tja maar ook ik vind die samentrekkingen van de baarmoeder minder.. wel sex maar niet dagelijks dus maar niet gaan smeren 😊. Ben nog nooit ingescheurd moet ik zeggen. De een na laatste was een sterrenkijker maar dit heeft ook geen problemen opgeleverd. Vanmiddag een ctg gehad ivm veel harde buiken minder leven voelen. Alles ws goed met de kleine . Morgen een extra echo bij de gyn ivm extra check omdat onze laatste een prematuur was. Verliezen jullie ook veel vocht. Het is geen afscheiding en het kan er zomaar uit komen golven ook als je op de bank zit, in rust dus. Maakt mij een beetje onrustig merk ik ivm vroegtijdige scheur in de vliezen bij.mijn vorige zwangerschap.
Sorraya, heb je echt het idee dat het vruchtwater is? Anders even contact opnemen hoor. Want dat kan namelijk ook dat het niet in één plens komt, maar dat er een scheurtje bovenaan zit waardoor het er langzaam uit loopt. Maar dat is anders dan afscheiding. Helderder.... Hou het in de gaten hoor! Want dat heb ik niet namelijk. Het is bij mij echt afscheiding. en nee, niet met de buikcreme gaan smeren daar beneden hoor. Ik gebruik deze: WELEDA Perineum masssageolie | www.drogisterijaanbiedingen.nl Maar dus niet meer elke dag want dan heb ik steeds zin. Moet zeggen dat ik sowieso in eens weer meer zin heb in seks. Best vreemd. Eerste en tweede trimester eigenlijk geen zin gehad. Maar ik voel mij ook nog steeds zo goed. Vandaag wasjes gedaan. Jeetje wat heb ik veel lakentjes enzo! Heel veel ook gehad van schoonzussen.