Ach jeetje Mamm dat verwacht je niet ben je lekker aan het genieten gebeurd dit. Heftig hoor. Gelukkig is de koorts gezakt. Wens je heel veel sterkte dat je maar snel naar huis mag en nog even kan genieten.... heb je dan nog recht op kraamhulp?
Succes morgen ga voor maandag duimen voor je! Ik kreeg einde van de middag groen licht😄😄 Me waardes waren gezakt me temp was goed en de antibiotica slaat aan dus ik mocht naar huis😄😄😄 Wel met medicatie en krijg nog te horen maandag definitief te horen of t het baarmoederslijmvlies ontsteking was of iets anders.. Morgen komt de Kraamzorg gewoon en de vk vraagt de 9/10e dag aan dus dat is echt fijn!
Ohhh heerlijk Mamm lekker naar huis. Hoop dat het goed gaat en je lekker thuis zonder pijn kunt genieten en de domper een plekje kan geven. Die 2 extra kraamdagen komt wel goed hoor als.de vl dat regelt. Hier een spontane wending. Mevrouw is weer in een stuit gaan liggen en mijn bloeddruk is drastisch gestegen. Morgen om half 8 melden. Ze gaan eerst een draaipoging doen. Lukt dit dan direct inleiden. Lukt het niet dan kijken of een inleiding met stuit of een keizersnee. Poeh ben best even in shock.
Hè wat jammer Sorraya . Hopelijk lukt het draaien morgen. Fijn dat je weer naar huis mag Mamm. En ook fijn dat je de extra dagen kraamhulp krijgt.
Hey lieve ladies. Daar ben ik weer. Heb afgelopen tijd wel meegelezen, maar door alle drukte en gelukkig ook ontspanning niet kunnen reageren. @ Sorraya. Dat is idd vervelend nieuws. Maar wie weet draait de baby nog. Mijn tantes stuitsbaby draaide net voor de bevalling zelf nog. Ik hoop het voor je. @mamm. Fijn dat je weer thuis bent. Ik hoop dat je weer lekker van je kleine kan genieten. Hier mn bevallingsverhaal. Vrijdagavond rond 23.30 had ik een beetje gehad en wilde de bevalling graag opwekken. Ik ging even heel uitbundig dansen (zumba en buikdansen). Nou geloof het of niet...om 00.30 begon de eerste wee. Ze kwamen om de 10 minuten. We hebben toen nog even tv gekeken en zijn daarna gaan slapen. Uiteraard kon ik niet slapen dus ben ik in bad gegaan...heeerlijk. Rond 03.00 kwamen ze om de 7 minuten en om 04.30 om de 5 minuten. Dit bleef zo tot half 7 en toen heb ik de vk gebeld. Die zei dat het nog wel ff kon duren dus ze zou rond 09.00 uur komen. Half 10 was ze er en constateerde ze 3cm. Ik was best blij en verrast, Ik dacht dat ze 1cm zou zeggen of zo. Als er niks geks zou gebeuren dan zouden we elkaar tussen 12 en 13.00 treffen in het ziekenhuis. Ik ontspande mij volledig en gebruikte mn hypnobirthing cd. Je kon helemaal niet zien dat Ik weeen had. Ik maakte me klaar ( deed mn make-upje op, want wilde natuurlijk wel mooi bevallen) en we vertrokken om 12.00 naar het ziekenhuis. Daar bleek ik 7cm!! te hebben. Ik weet zeker dat dat door het water en ontspannen kwam. Ik wilde graag in bad bevallen, dus die werd opgezet. Ondertussen ging onder de douche de weeen opvamgen. Ik was helemaal in mn element. Ik visualiseerde mezelf op mooie natuurplekken en in het paradijs. Rond half 2 ging ik in bad en ontspande lekker verder. Half 3 had ik 8,5 cm en prikte ze mn vruchtwater. Vanaf hier begon een totaal andere bevalling van marria. De verloskundige keek me aan en wist niet hoe ze het me moest vertellen, maar deed het toch..... Mn water was groen, de baby had gepoept in het vruchtwater en zou betekenen dat ik niet in bad mocht bevallen. Ook moest ze me overdragen aan een gynaecoloog. Het leek wel of de grond onder me voeten zakte. Ik was zo teleurgesteld, zij had me zo goed begeleid en was zelf ook zo rustig en kalm, het warme water was mn enige hoop op een mooie kalme pijnloze bevalling. Ik legde me erbij neer. Vanaf toen werden de weeen erg pijnlijk. Ik kon ze minder goed opvangen en totaal niet ontspannen. Elke keer dat de gyn. me controleerde was het 9cm. Ik werd gek, de weeen waren onverdraaglijk. Ik kneep de vuisten van mijn moeder en man helemaal kapot. Vanaf toen maakte de gyn. Zich zorgen over het hartfilmpje en nam bloed af van de baby. Er werd een kokertje ingebracht...uitslag gelukkig goed. Ik schreeuwde gelukkig niet, maar humde de weeen heel hard weg. Het was gewoooon niet leuk meer. Ik kreeg op een gegeven moment persdrang, maar mocht niet persen. Verschrikkelijk om dat weg te puffen, ik dacht dat ik dood ging en wilde bijna opgeven. Die ene cm wilde maar niet ontsluiten. De gyn. Maakte zich weer zorgen over het hartfilmpje en bracht weeeeeer :x een koker in....uitslag weer goed gelukkig. Ik jammerde dat ik echt wilde poepen de weeen kwamen toen zonder stop en huilde het uit. Toen ze dat zagen, mocht ik persen...wat een opluchting, dat voelde zo goed. Met zes persweeen , een kleine knip en vacuumpomp is Meyssa ter wereld gebracht om 18.07 uur. Ik wilde haar zelf aanpakken...waaauw wat een gevoel was dat, onbeschrijflijk. Ik zei alleen maar Meyssa, Meyssa, Meyssa en omhelsde haar. Bizar hoe mn bevalling zo vreedzaam begon en kon eindigen in een 'hel'. Alsof het twee bevallingen waren, twee totaal verschillende werelden. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Meyssa hartstikke gezond. Toet op haar hoofd trok gelijk die avond weg. We moesten wel 24 uur blijven omdat ik een lichte verhoging had tijdens de bevalling. Volgende dag 19.00 mochten we naar huis. En nu is het heerlijk genieten, bv gaat goed. Twee dagen last gehad van stuwing, maar niet heel pijnlijk. En ze is alweer terug op geboortegewicht. Eind goed al goed. Pff sorry voor het lange verhaal.
Poeh Marria wat een verhaal. Ja daar reken je dan niet meer op hè. .. Fijn dat alles daarna zo goed is gegaan. Geniet lekker van die kleine meid.
@sorraya: wat een gedoe zeg! Ze maakt het allemaal heel spannend en eigenlijk ook vervelemd voor je! Maar wie weet ben je in het weekend wel weer mamma! Hier vandaag een zoontje van bijna een week oud. Kan het nog steeds niet helemaal bevatten hoe snel het allemaal is gegaan. Herstel gaatbhier goed. Gisteren paar hechtingen eruit. Wat een opluchting zeg! Nog wat stuwing, maar de witte kool helpt goed. Mn zoontje iscwel flink afgevallen en wil nog niet echt aankomen maar hij doet t heel goed. Morgen waarschijnlijk laatste dag kraam... bizar snel allemaal
Mamm, fijn naar huis Marria wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat t nu goed! Sorraya ook weer een heel verhaal, succes morgen!! Hier alles ok, meisje alweer 4 weken, ze doet het super goed! Vandaag nacontrole bij de gyn, bevalling nabesproken en ben weer goedgekeurd, mag weer alles doen en het ks litteken ziet er goed uit
Ja die dame van ons is een echte draak. Ben heel benieuwd wat als de draaipoging niet lukt. Zouden ze dan ook morgen al een keizersnee doen?? @Melovekane ja bizar he al weer een week oud. Times flyes. ..... Fijn dat je zo lekker aan het genieten bent. @lian.. Jouw kleine alweer 4 weken wauw. Lekker dat je weer groen licht hebt krijg je het gevoel dat je je lichaam weer terug krijgt. Hier alles klaar en afwachten maar. Ik hou jullie op de hoogte.
hier is R morgen alweer 2 weken oud. Kan het soms nog steeds niet geloven. Vind het nu ook wel zwaarder worden. Eigenlijk doet hij het heel goed en mag ik niet klagen maar toch word je in de nacht elke 3 uur ongeveer wel wakker om te voeden. Ook krijgen we best wel veel visite (te veel) en dat breekt mij op. Manlief wilde de visite voor vandaag en morgen afbellen. Maar ik heb gezegd dat ik er even doorheen moet want anders krijgen we ze volgende week. dus even volhouden en zondag hebben we vrij gepland. Dan willen we lekker met R. er voor het eerst op uit. Even de stad in en daar wat drinken of naar de duinen ofzo. Hebben jullie dat al gedaan? Vind dat best wel spannend. Sowieso vind ik het best spannend als manlief volgende week weer gaat werken. Hoe ga ik dat allemaal aanpakken? Pff.. heb er best wel wat om gehuild. Merk ook dat ik hormonaal nog best wel emotioneel ben. Komt misschien ook door de borstvoeding. @sorraya41: wat spannend voor jou allemaal zeg. Wel jammer dat ze weer in stuit is gedraaid. Eigenwijsje is het. Ik hoop dat de draaipoging lukt. Ben erg benieuwd!
* breekt even in * Sorraya heel veel succes vandaag ! Ik hoop dat je draai poging lukt ! En ik hoop dat de geboorte fotograaf op tijd is Ik kan je wel zeggen dat ze echt geweldig is ! Hopelijk geen keizersnede zodat ze mooie foto's kan maken van jullie bevalling ! Succes vandaag meid.
Ja kan het je aanraden! Wij zijn na 1,5 week op een tereasje in de buurt gaan lunchen en na nog een week met de bus naar de stad. Ik sleep haar sowieso naar van alles mee haha. Wel op je grenzen letten he met visite. Hij is ook nog prachtig als ie 6 weken is bij wijze van! Herken t ook van t zwaarder worden. Gelukkig gaan ze op een gegeven moment eerst richting de 4 uur en steeds wat langer En alleen thuis ga je redden!! Gewoon rustig aan en al zit je de hele dag in pyama en is het huis een chaos, dat maakt niet uit je hebt andere prioriteiten
Pitahaya, leuk om te horen hoe het met jullie gaat. Inderdaad goed aan jezelf denken wat bezoek betreft. Maar snap ook heel goed dat je het achter de rug wilt hebben. En dat je het spannend vindt om het volgende week alleen te doen is ook heel logisch. Inderdaad precies wat Lianne zegt, lekker rustig aan doen en als je nergens toe komt is dat ook prima. Lianne, wat goed dat jullie al zoveel ondernemen! Dat deed ik met mijn dochter veel minder, maar wil ik nu ook meer proberen. Het scheelt denk ik wel dat we nu wat dichter bij vrienden en familie in de buurt wonen. Sorraya, ik hoop dat alles goed gaat bij jou! En hopelijk is je volgende bericht dat je dochter is geboren . Hier gaat het prima. Ik vind de nachten nu al zwaar . Hij kwam vannacht elke twee uur, maar ja, hopelijk lukt het hem snel om er iets langere tijd tussen te laten. We waren ook wel erg verwend met onze dochter, die liet om deze tijd al vijf uur tussen de nachtvoedingen.
Nou dames.super dat jullie zo meeleven. De draaipoging is gelukt.. joepie... Was geen pretje maar ook niet mega vervelend. Ze hebben mijn vliezen nog niet kunnen breken. Heb nu een veter. Zodra ze er bij kunnen worden de vliezen gebroken en het infuus aangezet. Lig in een sluitlaken om onze dame op de plek te houden. Vandaag of morgen mogen wij knuffelen.... spannend.....
@sorraya: oh wat klinkt dat allemaal spannend voor je! Maar wel goed om te weten dat ze er bijna aankomt! @ff weg: wij gaan zondag een rondje door de wijk lopen met zn viertjes haha. Heb er mega zin in. Maandag begint het gewonen leven weer. Mn man weer werken en mn oudste weer naar de psz. Denk alleen dat ik maandag hem er nog ff niet heen die maar donderdag pas weer. Vandaag ook de kraamzorg en v er loskundige voor het laatst. Dus we zijn nu alleen haha.
Oh wat spannend voor je!! Fijn dat t gelukt is!! Nou zet m op en heel veel succes hoor✌🏼️ Ik lees wel mee maar heb niet altijd de energie echt tot me door te laten dringen Rn reageren😳 Maar blij dat iedereen van ze kleintje geniet.
Sorraya, fijn dat het draaien gelukt is! Hopelijk kunnen ze snel je vliezen breken. Ik doe gezellig met je mee, lig ook in een sluitlaken. Morgen voor het laatst en dan hoeft hij alleen nog om tijdens het slapen gelukkig. Melovekane, spannend om het volgende week alleen te moeten doen. Gelukkig hebben jullie eerst nog het weekend samen.
Op 23 oktober om 21.43 is onze prachtige en gezonde dochter Edjérha Cathàleya geboren. Ze weegt 3410 gram en is 49 cm. Bevallingsverhaal en foto volgt......