Ik heb hier toch wel aardig wat speelgoed en knuffels, in redelijke/goede/nieuwe staat. Ik wil dit graag doneren aan een goed doel zodat het terecht komt bij kinderen die niet zoveel hebben in Nederland of daarbuiten. Nu ben ik al een tijdje aan het googelen, maar kan geen duidelijk inzamelpunt vinden. Weet iemand iets in Noord Limburg (omgeving Venray/Horst/Venlo)?
ja, inderdaad, de voedselbank. Heb ik ook al eens gedaan en binnenkort ga ik hier het speelgoed weer uitzoeken voor de voedselbank, ze zijn er daar erg blij mee.
Op de site van de voedselbank hier staat eigenlijk alleen informatie over voedsel, niet over kleding of speelgoed of iets dergelijks.... Misschien moet ik ze eens mailen/bellen.
Het kan zijn dat de voedselbank enkel speelgoed accepteert Die in de originele verpakking zit. Dat heeft te maken met de regelgeving. Anders is het een idee, om op de dag en tijdstip waarop de voedselbank uitdeelt. Het speelgoed direct uit te delen aan de mensen. Je kan ook informeren via school, de juffen weten meestal wel personen die het kunnen gebruiken.
Ik heb ook een zakken vol met knuffels welke ik weg wilde geven aan een goed doel. Heb hier contact gehad met de Voedselbank en deze nemen ook speelgoed in voor de arme kinderen in NL. Daar gaan mijn zakken naar toe
Politiebureau of brandweerkazerne. Ze gebruiken de knuffels als ze bij een calamiteit komen waar kinderen bij betrokken zijn,zoals ongeval,brand,inbraak....
Bedankt voor de tips zover, ik ga eens kijken. Originele verpakking zit er vaak niet meer omheen, dus ik moet iets zoeken waar ze sowieso blij zijn met wat ze krijgen. Niet lles is in nieuwstaat, maa rik weet zeker dat kindjes die weinig hebben er wel blij mee zullen zijn en dat is ook wat ik graag wil bereiken. Naar dat Edukans ga ik ook eens kijken.Bedankt voor de tip.
Je hebt ook speciale speelgoedbanken. Sommige voedselbanken accepteren namelijk weer geen speelgoed. Als je op google zoekt zie je waar ze zitten
ik zou opzoek gaan naar een blijf van me lijf huis...die mensen zijn vaak vertrokken met de kleding die ze aan hebben en voor de rest niks. een mooi gebaar van jou!
Dat is ook een goeie, daar ga ik ook eens naar kijken. Ik had naar dat Schoenmaatjes gekeken, maar dat gaat het niet worden. Ik moet dan sowieso basisproducten in de doos doen die ik niet zo heb liggen (zoals zeep/tandpasta/tandenborstels/schrijfgerei en schriften). Daarnaast moet je per schoenendoos 6 euro gaan bijdragen aan verzendkosten. Helaas kan ik financieel dat niet gaan investeren nu, ik wil gewoon het speelgoed doorgeven.
Wacht even... het gaat ook niet om het feit dat je een schoenendoos moet gaan vullen! Ik heb een aantal jaren geholpen met de controle van de dozen voordat ze werden verstuurd: Daar stonden ook altijd GROTE dozen met alleen maar knuffels... die werden dan extra meegestuurd naar de tehuizen waar de schoenendozen werden uitgereikt. Check even op de site welk groter verzamelpunt er bij jou in de buurt zit en ga daar vragen of je ook een zak met knuffels mag komen afgeven.
Aha oke, dat zag ik zo gauw niet staan. Daar ga ik eens naar informeren, vind het wel een mooi doel namelijk. Ik heb ook Jeugdzorg een mail gestuurd hier, zij schijnen ook vanalles te kunnen gebruiken in natura. Ben benieuwd.