Wie is er veel aangekomen tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heppiedepeppie, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paddington

Paddington Niet meer actief

ik was bij me zoontje 15 kilo aangekomen en was het na 2 weken bijna allemaal al weer kwijt
    nu ben ik zwanger van de 2de en ben 16 weken en nu pas 2 kilo aangekomen maar het gaat later in de zwangerschap harder met de kilo's

2. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier inmiddels ook al ruim 10 kilo aangekomen, met 28 weken dus.
    Tis wel een week geleden dat ik heb gewogen, dus tzal best wel 12 kilo kunnen zijn.
    Had me er op ingesteld dat ik weinig zou aankomen. ( stom, ik weet t, was erg naief en dacht: als je erg slank bent kom je heus geen 20 kilo aan:)) Maar ik denk dat ik wel op de 20 kilo uit zal komen...
    Heb er inmiddels ook wel vrede mee..

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ik vind de 6kg best nog wel netjes voor het termijn dat je zwanger bent :)

de weegschaal is momenteel ook niet mijn beste vriend meer, ik ben met 65kg begonnen met de zwangerschap en ben nu 36,6wkn, en gisteren op de weegschaal moeten staan en toen ging de wijzer naar 87kg :$ ik sleep momenteel dus genoeg reserves mee hahaha.. ik mag ook niet meer veel doen, ivm teveel harde buiken etc.. dus dan kruip je wat naar de bank en het bed en vooral het warm weer ben ik net een olifantje, dus ben benieuwd hoe snel hier de kilos ervanaf weer gaan..

ik zeg altijd tegen mezelf: je doet het voor een goed doel :)

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik weeg normaal 60 kilo bij 1.73m.
    Aan het eind van mijn eerste zwangerschap woog ik 83 kilo.... 23 kilo aangekomen dus!
    Een paar weken na de bevalling had ik er nog altijd 11 te gaan.
    Ik heb nooit fanatiek aan sport gedaan, en het afgelopen jaar helemaal niet zelfs, en toch zat ik een paar maanden geleden weer netjes op 60 kilo. Nu ben ik weer zwanger, en ik ben heel benieuwd wat er deze keer gebeurt!!
    Vorige keer was het vooral op mijn benen en kont gaan zitten. Verder had ik een plofkop, en hield ik overall veel vocht vast (kon met 34 weken mijn trouwring niet meer om, en kwam op het laatst nog minstens een kilo per week aan)
    Gelukkig was ik in de winter zwanger, want ik wil niet weten wat er in de zomer qua vocht was gebeurd!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik was bij mijn dochter ook bijna 30 kilo aangekomen.
    Na de bevalling was ik er direc 11 kwijt (vocht) voor de rest heb ik 1.5 jaar heel erg mijn best moeten doen.
    Ik probeer deze zwangerschap meer op met mijn eten te letten EN te blijven bewegen

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik had niet verwacht dat er zoveel reacties zouden komen!

Op dit moment houd ik ook heel veel vocht vast, ik heb gisteren (na musical dag van mijn groep 8) 18 uur gewerkt en mijn enkels zijn niet meer te vinden! Morgen gelukkig vrij en vrijdag nog een halve dag. Ik heb het idee dat ik ook niet dikker wordt (tenminste je ziet het niet) alleen dat het voor een deel ook vocht is.

Het is wel fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die veel aankomen. Gelukkig heeft de gyn in het zkh er nog niets van gezegd. 18 juli hebben we de 20 weken echo!

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik was in totaal 18 kilo aangekomen. Ik las op zp ook heel veel dat vrouwen maar een kilootje of 4/5 aankwamen. Maar misschien vertellen veel vrouwen die meer aankomen het ook minder vaak. Het is tenslotte gemiddeld een hoger aantal kilo's wat een vrouw aankomt tijdens een zwangerschap.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had ook al overgewicht en ben rond de 20 kilo aangekomen in de zwangerschap. Ben nu bezig het er af te krijgen...

lekker aardig trouwens van die mensen die zeggen dat je al reserves genoeg hebt... als je gewoon gezond eet zou ik me niet druk maken hoor meid.

Deel Deze Pagina