Wie is er weer na de bevalling begonnen met roken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vorige maand dacht ik nog... Pfff nog 20 weekjes, kan ik weer een peuk opsteken. Maar ik merk nu dat ik er niet meer zoveel behoefte aan heb :) . Wie van jullie is wél weer begonnen met roken ná de bevalling en wie houdt t tot nu toe nog vol die bevallen zijn?

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben meteen weer begonnen met roken toen tycho eruit was !

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik begon weer te roken op feestjes. Maar langzaamaan werd dat weer steeds meer en rookte ik uiteindelijk weer full-time. Nu weer zwanger en weer helemaal gestopt, hopelijk houd ik het nu wel vol....

4. Niet meer actief

zonde hoor. Ik ben meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was van Astrid (2004) en heb er nooit meer 1 opgestoken. Persoonlijk vind ik het zo'n zonde van je moeite en verspilde moeite als je toch weer gaat roken na de zwangerschap. Je kindje groeit toch op in een rokerige omgeving, dus tsja.. wat maakt het dan nog uit!

Ik zou het echt super knap vinden Patroeschka als je ze gewoon laat liggen! Weet je wat het erge is (vind ik dan hè), dat je kindje zo naar rook ruikt! En wanneer mensen net hun peuk hebben uitgemaakt, en dan met de beeb gaan spelen of knuffelen. Jak.. zelfs dan ruikt je kind naar rook..

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Toen ik gestopt was met borstvoeding (4 weken na de bevalling) heb ik een peuk opgestoken. Nu rook ik nog, maar erg weinig. Ik ben te druk en we roken buiten en het is zooooo koud.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoho, ik heb wel gezegd dat ik weer ben gaan roken, maar dat was àltijd buiten hoor en na het roken handen wassen. Mijn zoontje is gister 2 geworden en groeid nog steeds op in een rookvrije omgeving, zelfs als we ergens op visite gaan, vraag ik van te voren of er gerookt wordt en of er anders rekening mee gehouden kan worden. Willen ze dat niet, dan gà ik ook niet.

Dus het is niet per devenitie zo, dat als een moeder na de zwangerschap weer gaat roken, ze dit dan ook in bijzijn van haar kindje doet. In mijn huis wordt niet gerookt!

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ikwas ook wel benieuwd naar de antwoorden op deze vraag eigenlijk!

Ik ben ook gestopt met roken nu en hoop dat ik het volhoud!

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ben ook gestopt, totaal zonder moeite. Terwijl ik een pakje (25) per dag rookte :confused:

Ben al eerder eens gestopt maar dan werd ik na twee dagen helemaal krankjorum :oops: :devil:

Zo zie je maar eigenlijk dat het tussen je oren zit. Voor mij was de wetenschap dat 1 sigaretje een halve dag effect heeft op de beeb genoeg...

Soms droom ik wel eens dat ik stiekum een peukkie rook, ik wordt dan altijd erg naar wakker....

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ben met de pil ook gelijk met roken gestopt. De bedoeling is voor het leven, maar zeg nooit nooit....

10. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Ik ben nu ook helemaal gestopt en hoop dit ook na de geboorte vol te houden, maar ik zeg nooit nooit.

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hahaha ik ook niet maar ga mijn best doen, ik mis het helemaal niet. en hoop echt dat als ik het 9 mnd volhoud dat ik niet opeens weer begin :(

12. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb tijdens mijn zwangerschap gerookt. Wel erg geminderd maar stoppen lukte echt niet. Rookte nog 5 sigaretten er dag. Ik krijg mijn eerste wee en moest er helemaal niets meer van hebben. Alles moest mijn huis uit. Zelfs de pakjes sigaretten. Terwijl ik even ervoor nog gerookt had. Nou nu ben ik nog gestopt. Heb 1 sigaretje geprobeerd en die beviel me net zo beroerd als eerder haha. Dus nu ben ik al vier weken gestopt. Mis het wel maar vind het wel prettig dat mijn kleine nu een rook vrije moeder heeft hihi.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Daarna gewoon 200% gaan voor de bv... voor je het weet ben je zo weer een poos verder. (in mijn geval bijna 2 jaar sinds mn laatste sigaret) Volgens mij werkt het gewoon het beste als je nu al de instelling hebt van nooit meer een sigaret, als je nu al zegt zeg nooit nooit denk ik dat je toch minder kans hebt... beetje streng zijn voor jezelf kan echt geen kwaad.

14. tja...ook ik ben weer begonnen met roken,al groeit ons dochtertje wel op in een rookvrije omgeving en dat wil ik ook graag zo houden.Ik heb het in de eerste instantie ook voor ons kleintje gedaan,en ja kun je het na de bevalling ook volhouden is dat aleen maar mooi meegenomen.

groetjes miranda

15. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Toen ik zwanger raakte (of eigenlijk zo gauw ik het wist) probeerde ik te stoppen met roken. Eerst wilde ik minderen en daarna volledig stoppen.
    Dat minderen lukte wel in de zin dat ik ipv een heel pakje er maar 5 rookte, maar als je er maar 5 "mag"ben je er de hele dag mee bezig. "Ik heb net 1 gerookt en moet het nog ...... volhouden". Na aandringen van mijn vriend en mijn geweten ben ik "cold turkey" gestopt toen ik 3 mnd zwanger was. Daarna heb ik een jaar bv gegeven en kon het in theorie dus ook niet. Na anderhalf jaar mocht ik officieel dus weer een sigaret en dat heb ik ook gedaan. Ik ben er twee dagen ziek van geweest. Licht in mijn hoofd, misselijk, vieze smaak. Na de ene te hebben geprobeerd was het beetje verlangen dat er nog was snel over. Nu - drieenhalf jaar later- weer zwanger, maar ben nog niet weer begonnen met roken...Da's al een zorg minder...
    Het staat ook zo lelijk: een moeder achter de kinderwagen met een sigaret in der hand ;) Moesten jullie (diegene die weer zijn begonnen) niet eerst weer aan de smaak en zo wennen ? Ik rookte zoveel dat er een asbak naast mijn bed stond, dus..Waarom toch doorgaan met iets dat zo goor is, of was het eerste trekkie direct lekker ?

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Die is toch nog nooit lekker geweest, en toch ro(o)k(t)en we met z'n alleen....

17. nou,ik vondt de eerste sigaret zo serig dat ik erva kokhalste,maar de 2e smaakte alweer als vanouds :D

Deel Deze Pagina