Wie is er wel eens bij een demonstratie geweest?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Luppy, 11 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik denk niet dat ik dat durf, betekent trouwens niet dat niks van mij laat horen. Alleen niet in een mensenmassa met mijn kinderen erbij, Gister toevallig nog een wapenstok van dichtbij gezien ( 1 van mijn kinderen wilde even aan een agent wat vragen stellen waaronder daarover) en dan hebben ME'rs nog wel mat meer spullen bij zich. Nee dankje. Ik protesteer graag maar met kinderen erbij vind ik veel te gevaarlijk.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij waren toen in New York en hebben daar die demonstratie tegen de oorlog in Irak gezien. Ik vond het toen erg grimmig en er stonden grote mannen met nog grotere wapens het in de gaten te houden.

Ik zou nooit durven gaan. Ik vind zelfs een concert al teveel mensen en dan is dat nog iets leuks. Bij een demonstratie zijn de mensen al opgefokt of geirriteerd en dat lijkt me dan niet fijn. Je weet nooit of iemand knapt.

En kinderen zou ik nooit meenemen. Zoiets kunnen ze ook leren door het op tv te kijken.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Haha zo'n stiekem bange moeders clubje lijkt mij wel wat!

Mijn oudste zit in gr 8, is HB en zeer geïnteresseerd in politiek en corona. Heeft hierover uit zichzelf van alles uitgezocht. Echter zou ik hem toch niet durven meenemen naar een demonstratie, ik wil het risico niet lopen. Normaal gesproken (nu vanwege corona al lang niet geweest) nemen we hem ook alleen maar mee naar voetbalwedstrijden zonder risico en dan ook nog eens in het familie vak of hospitality seats. Ik ben als de dood om net op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd te staan, ik ga het namelijk nooit winnen van zo'n ME knuppel en kinderen al helemaal niet.

4. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik had het er toevallig gisteren nog met mijn man over. Dat we eigenlijk wel echt moeten gaan.
    Want niks doen voelt ook niet goed

Edr89 en Biny vinden dit leuk.
  5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Sorry dat ik het zeg. Maar minderjarige kinderen meenemen naar een situatie die totaal uit de hand kan lopen? Wat leren ze als er paniek ontstaat. En ze getuige zijn van geweld (mensen die geslagen of nog erger worden). En als een massa gaat duwen of met spullen gaat gooien maakt het niemand meer uit dat daar een kind staat hoor (of op de grond ligt). Dan is het ieder voor zich. En je zult als ouder je kind maar kwijtraken in de drukte. Ik kan mij niet voorstellen dat er weldenkende ouders zijn die dit soort risico's nemen.

Er zijn tal van manieren om je kind zaken te leren. Zonder dat ze daarbij zelf in gevaar komen of schade oplopen door wat ze hebben gezien.

Juul75, Vergeten en Biny vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja, dat geloof ik best. Ik was 16 toen en we waren met een groepje vrienden. Ze liepen vanaf de dam naar het museumplein en opzich was het niet grimmig. In elk geval niet toen wij er waren. Maar we hadden ook wel instructies meegekregen vanuit huis dat we naderhand niet te lang moesten blijven plakken.

Ik heb nu overigens ook meer moeite met grote mensenmassa’s dan toen.

bosi333 vindt dit leuk.
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zelf ook merk ik. Gisteren was hier de intocht van Sinterklaas en ik ben het echt niet meer gewend om in zulke groepen rond te lopen.

Zo’n demonstratie lijkt me dus ook heel spannend en ik denk dat we de kinderen inderdaad maar niet meenemen. Hoewel ik op de beelden van eerdere demonstraties wel vaak kinderen zag meelopen hoor. Dus zo uitzonderlijk is het blijkbaar niet.

Deel Deze Pagina