Hoi lieve meiden! Iedereen hier kent het vast wel...De ene maand kan je het best handelen, de andere maand ben je echt verdrietig, teleurgesteld, onzeker enz. Nou, zo'n maand heb ik nu.... Bij mijn dochtertje zijn we 2 jaar bezig geweest voordat ik zwanger raakte ( na een HSG, waar waarschijnlijk een verstopping is doorgespoten) Nu voor nummer 2, er zooo klaar voor, iedereen in mijn omgeving zomaar zwanger maar hier weer keer op keer teleurstelling. En we zijn nu nog maar een paar maanden bezig, dus het kan allemaal nog wel. Maar toch bekruipt mij nu het gevoel dat het weer zo lang gaat duren, of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren...Ben al 36, dus heb ook soort tijdsdruk-gevoel Nu ga ik denken: zou ik geen eisprong hebben? Eerder voelde ik hem vaak, maar nu eigenlijk niet. Maar kan ook komen omdat ik het drukker had dan tijdens het vorige proberen...Pfff, er spookt van alles door mijn hoofd. Heb heel regelmatige cyclus van 26 dagen, rekbaarslijm rond mijn ei...Betekent dat automatisch dat ik sowieso een springend ei heb?? En zijn er nog tips? Ik gebruik preseed en probeer randje fietsen Nu hoor ik ook dat tarwekiemolie helpt bij de innesteling ( gebruiken na eisprong)? En teunisbloemolie voor de eisprong? Iemand hier ervaring mee? Sorry voor mijn lange verhaal, maar toen ik weer bloed zag vanochtend moest ik het even kwijt.... Groetjes, Yvonne
Ik snap je frustratie.. Misschien kun je beginnen met ovulatie testen om zo 'zeker' van te zijn dat je op de juiste dagen klust? Het wil door de ovutest en door het rekbare slijm niet zeggen dat je ei daadwerkelijk springt. Maar daar zou ik me voor nu eerst nog geen zorgen over maken. Hoelang zijn jullie bezig? En wat betreft die vitamines die je allemaal op noemt, daar heb ik geen ervaring mee! Ik slikte alleen vitaal zwanger van de kruidvat.. En gebruikte in ronde 3 ovutesten.. Succes!
Bedankt voor je lieve antwoord! Heb tijdens mijn eerste zwangerschap ovulatie testen gebruikt omdat ik iedere strohalm aan pakte, maar dat was zo op de klok gelijk met wat ik al wist. De gynaecoloog zijn toen ook: jij bent zo regelmatig, dat heb jij niet nodig. Maar nu misschien toch eens weer proberen. Snap gewoon momenteel niet wat ik er meer aan kan doen dan geduld hebben. We doen al zoooo ons best haha! We zijn nu nog maar 6 maanden bezig. Maar doordat het op zich laat wachten, ga ik weer denken aan 4 jaar terug toen ik ook met goede moed begon. Geniet jij lekker van je zwangerschap meid! En bedankt!
Snap je helemaal. Ik ben ook bijna 36 en inmiddels een jaar bezig voor een tweede. Bij de eerste duurde het ook 12 rondes en daar zit ik nu in. Heb ook een regelmatige cyclus maar ben toch ovulatietesten gaan gebruiken en gaan tempen. Inmiddels is de eerste afspraak bij de gyn al achter de rug en krijgen we over twee weken de uitslag. Ik mag een hsg gaan doen maar de gyn verwacht geen verstoppingen zei hij. Het kan inderdaad wel een zwangerschap opleveren doordat alles goed open is gespoeld. Maar we wachten eerst even de uitslagen af. Mij bekruipt ook wel eens het gevoel, zou het nog wel lukken? Mijn zoon is net 4 dus het verschil in leeftijd wordt ook steeds groter. Vind ik niet zo'n probleem maar mijn klok tikt wel door. En zeker wisselen mijn emoties. En de ene maand kan ik erg veel beter tegen en de andere maand ben ik ook vreselijk dippig. Moeilijk he, maar het enige wat je kan doen is moed houden en samen blijven genieten. Ik zou zeker testen gaan gebruiken en misschien gaan tempen. Als je dan een eisprong kan vinden, geeft je dat misschien weer moed.. Sterkte!
Ik zou naast ovulatietesten ook je temperatuur bij houden. Je kunt namelijk een lh piek hebben zonder dat je ei springt of een paar dagen later springt als gepland. Aan de hand van je temperatuur kun je zien of hij gesprongen is.
Bedankt nog voor jullie antwoorden. Was even niet in de stemming om hier te koekeloeren, maar inmiddels weer klaar voor de volgende ronde !! Kom maarrr op ei!! Heb nog nooit ovulatie testen gedaan, dus zal mij daar eens in gaan verdiepen deze maand. Haal ik dat gewoon bij kruidvat? En moet je iedere ochtend gewoon je temperatuur meten? En een piek betekent ei? En ovulatie test positief zegt dus nog niet alles? Sorry voor de vragen... JackyiRo, wij zitten dus in hetzelfde schuitje...Ben alleen deze ronde nog iets minder lang bezig ( bij mijn dochter duurde het bijna 2 jaar...) Had zo de hoop dat het deze keer niet zo lang zou duren. Ik was trouwens bij Merel de maand na het HSG zwanger!! Dus ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn! Bij mij waren er ook niet echt verstoppingen aan te tonen, maar wel liep links slechter door. Je bent inderdaad tijdelijk even extra vruchtbaar doordat de eileiders extra toegankelijk zijn. Heb gisteren met de dokter gebeld, maar ik mag niet opnieuw een HSG...1 maal is voldoende zei ze. Verder gewoon geduld volgens de dokter. Als je ouder bent, kan het ook wat langer gaan duren. Ga nu morgen tarwekiemolie halen. Dat schijnt de innesteling bevorderen. Wie weet.... Had jij wat aan de ovulatie testen en het temperaturen?? Of was je ei precies wanneer je hem verwachtte? Groetjes, Yvonne