Met baby op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Robynn, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik ben zelf eigenlijk nog niet eerder met een baby op vakantie geweest..
    Mijn dochters waren al wat ouder..

Nu hebben we dus al een huisje gehuurd voor de zomervakantie (een weekje), in de plaats waar we
    de laatste jaren met veel plezier vertoeven met z'n allen..
    Dan zal de kleine rond de 5 maanden zijn..
    Ik vind het eerlijk gezegd best spannend..;)
    Is het veel gesleep en gezeur? Kinderwagen mee, luiers etc..
    Het huisje heeft alles voor een baby.. ledikant.. box.. kinderstoel..
    (daar zal hij nog niet in kunnen zitten..maar toch, het is kindvriendelijk)

Heeft iemand nog tips, waar ik aan moet denken .. :(

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Natuurlijk is het goed te doen! Heel veel ouders gaan toch met hun kleine kindjes op vakantie. Je zult je aan moeten passen aan het ritme van de kleine, maar dat doe je toch al in de voorafgaande maanden.
    Fijn dat er een bedje enzo is, maakt het gesleep al een stuk minder, verder kun je vaak ook dingen toch ter plaatse kopen, hoef je ook niet zoveel al in te pakken.

Probeer niet teveel te stressen, misschien zijn het ook gewoon je hormonen, en valt alles op zn plek als jullie kleintje er is! Succes!

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is goed te doen hoor!
    Wij zijn ook voor het eerst met 5 maanden een midweek naar een vakantie huisje geweest van Centerparcs Ga je naar centerparcs of landal misschien?
    Ik nam altijd wel een eigen camping bedje mee want dat bedje van landal of centerparcs heeft niet altijd hele goede kwaliteit. Meestal staat er een opklapbaar camping bedje en soms staat er een gewoon ledikantje. In de Vip huisjes van centerpars heb je zeker een gewoon ledikantje.

Vaak is er ook of een bedje of een bedje wat als box gebruikt kan worden. Dat was ook de reden dat ik ons eigen bedje meenam, of ik gebruikte mn eigen bedje als box of de bed/box waar daar aanwezig was.

Zou wel eigen beddengoed meenemen voor het ledikantje, is niet standaard aanwezig, vaak moet je dat bijhuren.
    Ik nam dus eigen laken, onderlaken, deken mee en natuurlijk ook slaapzak.

Voor de rest zou ik je het zo makkelijk mogelijk maken.
    In de kamer dat mn zoontje lag. schoof ik de 2 bedden aan de kant, legde de 2 matrassen op elkaar zodat ik daar mn zoontje op kan verschonen en je dan niet te veel hoeft te bukken enz.
    En was er genoeg ruimte om het camping bedje neer te zetten.

Komt goed hoor! Zeker in zo'n huisje. Is stukken eenvoudiger dan vliegen met je baby, op zich is dat ook niet erg alleen zijn de max kilo's bij ons altijd een probleem ;). met de auto heb je dat niet:D

Wij namen trouwens niet de kinderwagen mee maar een goede buggy die helemaal plat kan, scheelde een hoop ruimte in de auto.
    Verder voldoende voeding en evt potjes fruit en evt groenten.
    Verder voldoende luiers evt zwemluiers, ruim gevulde toilettas voor de kleine. Vergeet niet evt paracetamol, thermometer, spul voor tandjes enz
    Biotex voor evt de nodige handwasje na poepexplosies is ook wel handig.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Een goed picknickkleed, die waterdicht aan de onderkant is en iets dikker. Wij gingen voorget eerst toen mijn dochter 4 maanden oud was en ik vond dat echt heel relaxed. Ik deed gewoon mee met haar slaapjes 😄, ze sliep gewoon buiten in het campingbedje en ze lag lekker te liggen en te spelen op het kleed.
    Als we ergens heen gingen sliep ze nog heerlijk in haar wagen.
    Qua eten en luiers zou ik niet voor de hele week meenemen... Dat hebben ze daar ook echt wel :)
    (Wij zaten op lanzarote)

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    extra beddengoed kan handig zijn als je een spuugbaby hebt. anders ligt de kleine hele week in de zure walm. en dus wasmiddel. om de andere meteen te wassen ivm vlekken.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    In een huisje is het niet echt veel gedoe, volgens mij, zeker als bedje en box al aanwezig zijn.
    Ik nam altijd wel een speelkleed mee en een kleed met zo'n plastic onderkant voor eronder, zodat ze buiten op de grond zacht konden liggen.

Toen mijn kinderen nog echt klein waren nam ik meestal wel de kinderwagen mee, want dan konden ze lekker slapen in hun eigen vertrouwde kinderwagenbak.

Verder heb je nog niet zoveel nodig he, op de leeftijd van 5 maanden. Gewoon lekker genieten van je vakantie en tijd voor elkaar, daar gaat het toch vooral om.

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Bedankt dames! Hier heb ik al heel veel aan...
    Soms lijkt het meer in je hoofd.. maar valt dus best mee zo te lezen..
    Idd.. lekker alles op z'n beloop laten.. komt vast goed :)
    Jullie hebben lig al een aantal grote beren van de weg gehaald :p :D

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Prima te doen. Wij zijn met nr 2 naar de wintersport geweest toen hij 4 maanden was en met nr. 3 naar italie (2 dagen rijden) toen hij 5 maanden was. Prima te doen. Maak alleen niet te veel plannen en laat je leiden door het ritme van je kind. Gewoon informeren wat er allemaal in het huisje is, en de rest meeslepen :D

Het is wel een enrom gesleep maar ik vind het altijd supergezellig

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach ja gesleep dat wel, maar wel heel leuk! Wij zijn een weekje naar landal geweest toen Lisa 5 maanden was. Ze kreeg toen sondevoeding en ik kolfde alles, dus de voedingspomp en mijn kolf moesten mee. En al het andere babyspul natuurlijk ook. Hadden de dakkoffer op de auto gedaan :D. Lisa kon niet goed tegen lawaai (nu nog steeds niet, maar wel een stuk beter dan toen ze baby was), dus dat was een beetje aanpassen, en aan de slaapjes natuurlijk, maar dat heb je altijd. En door de sonde gingen we met haar niet zwemmen, maar om de beurt met Eva tijdens Lisa's slaapje. Dan had de ander even rust, ook lekker!

Deel Deze Pagina