Kamperen zomervakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Konijntje1985, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een zoontje van 2 jaar. Voor zijn geboorte gingen we altijd met de auto en tent kamperen in Kroatië. Door het kopen en verbouwen van een bouwval zijn we nog niet met kind op vakantie geweest. Dit jaar willen we weer met de auto en tent naar het buitenland. Nu weet ik alleen geen goede bestemming. Ik verwacht dat zoontje het auto rijden niet vlekkeloos gaat uitzitten. Daarom vind ik Kroatië eigenlijk te ver. Ik wil wel graag naar het buitenland met grote kans op mooi weer. Ik houd erg van die typische buitenlandse dorpjes met smalle steegjes en kroegjes/ restaurantjes. Omdat ik denk dat we met een kind toch minder de dorpjes zullen bezoeken, gaat het dit jaar voornamelijk om de camping. Het liefst met zwembad, eetgelegenheid, natuurwater enz. Ik zat zelf al te denken aan Duitsland, maar ben hier alleen nog maar doorheen gereden en heb dus geen idee of er ergens een plek/ camping is dat aan bovenstaande eisen voldoet. Iemand tips?

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Frankrijk! Bijv Jura, Tarn, Middellandse zee gebied.

Wij zijn afgelopen mei met onze dochter naar de Jura geweest. Voor ons een 9 uurtjes rijden, met stops 12. Heen hebben we er twee dagen over gedaan, wilde graag nog een stadje bezoeken onderweg. Terug in een ruk gereden via de peage. Ik ken jouw kind niet, maar met onze dochter was het echt goed te doen. Op het moment dat ze het zat werd zetten we filmpjes op de iPad aan, die we speciaal voor haar erop gezet hadden. Dan was het weer rustig. Ook heeft ze lekker geslapen onderweg. Volgende keer word het gewoon Zuid Frankrijk.

Je kan eens op het camping Frankrijk forum kijken. Daar staan ook erg goede tips en ik heb daar al veel vandaan gehaald.

3. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Een paar opties:
    - Cotswolds, engeland (met de nachtboot en daarna nog 4 uurtjes rijden) Deze camping vonden onze kinderen het einde (toen 1 en 2.5) Cotswold Farm Park - Home of Adam Henson
    - Lake district, noord engeland.
    - Zweden of denemarken zijn ook super opties. Zweden ook goed te doen met de nachtboot vanuit Kiel.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Misschien Zuid-Duitsland? Daar is het vaak net wat beter weer dan in het noorden/midden van Duitsland. Ook veel leuke oude stadjes en meren om in te zwemmen.

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Camping Kirchzarten in het zwarte woud.
    Is voor ons dan wel al 7 jaar geleden dat we er zijn geweest, maar nog steeds mooie herinneringen aan. Prachtige omgeving, station in de buurt en veel te doen. Titisee vlakbij, mooi zwembed en meertje om te zwemmen. En op de Feldberg heb je een mooi uitzicht.
    Zoo Mulhouse is leuk, en de stad Freiburg. En de stoomtrein in Blumberg :)

Deel Deze Pagina