Wie is er zwanger geraakt van 1 keer onveilig vrijen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MSU, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    De afgelopen week heeft de "lust" de overhand gekregen en hebben we per ongeluk onveilig gevreeeen. Nu vraag ik me af: ik weet dat ik zwanger kan zijn ( voel niets, maar dan kan in de praktijk ook nog niet volgens mij), maar hoe groot is die "kans" eigenlijk? Zelf ga ik er niet eens van uit, maar mijn vriend gooit nog wel es een balletje op..Ik heb al twee kinderen waar ik erg blij mee ben en een derde zou geen bezwaar zijn, zelfs erg welkom...dus dat is het probleem niet.. Ik wil alleen graag weten hoe vaak dit eigenlijk in de praktijk daadwerkelijk voorkomt door 1 keer onveilig vrijen....

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Geen idee meid. Je hebt maar een zaadje nodig dus tja.....
    Al heb ik nu al 7 mnd onveilige sex en dus al heel vaal gedaan en nog steeds geen beeb.
    Denk dus dat de kans zeker bestaat maar theoretisch klein?

3. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Van mijn tweede was ik de eerste maand zwanger van maar 1 keer sex......Het kan dus makkelijk!
    Was het wel in je vruchtbare periode, maakt de kans een stuk groter (of kleiner als het niet zo is)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan niet uitgaan van gemiddeldes; ieder mens is anders.
    Zo heb je stellen waarbij het al jaren niet lukt en zo heb je ze waarbij het in 1x gebeurd is!
    Maar in theorie kan het dus wel, helemaal als je het dus hebt gedaan in je vruchtbare periode! ;)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, als jij rond je eisprong zat, dan is 1 zaadje genoeg natuurlijk...
    Ligt er geheel aan hoe vruchtbaar je bent, (was je bij de huidige twee kids snel zwanger?) en op welk moment het gebeurd is, en de kwaliteit van zijn sperma, enz, enz, enz.
    Dat het een ander niet gebeurt, zegt helemaal niets over jouw situatie, dus denk dat ervaringen van anderen navragen niet zo zinvol is...
    Je eisprong is trouwens over het algemeen zo'n 14 dagen voor je eerste menstruatiedag, dus je kunt het op die manier een beetje nagaan, (als je tenminste een regelmatige cyclus hebt). En dan is het verder gewoon afwachten straks... daar is nu geen zinnig woord over te zeggen verder.

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn vriendin is zwanger geraakt door 1 keer onveilig vrijen, ze hebben 1 keer geen condoom gebruikt en zij is niet aan de pil, het gebeurt dus wel......ze waren er heel blij mee hoor, een beetje dezelfde situatie als jou, nog niet echt besloten maar wel welkom als het gebeurt :)

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    jep hier 1x onveilig seks gehad en de rest veilig en ja was zwanger

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat je een beetje moet kijken naar het feit of het je vruchtbare dagen waren, en of je van je vorige kids snel zwanger was. Want er zijn mensen die bij wijze van spreken nog maar naar elkaar hoeven te kijken en al zwanger raken (zoals wij) en er zijn er die er jaren over doen. Dat is net tot welke jij behoort.

9. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Ik was bij alle twee binnen 6 weken zwanger (na 6 weken bleek ik bij beide na te hebben getest 4 weken en 3 dagen zwanger te zijn) en ja, heb precies op mijn vruchtbaarste dag "geklust" volgens de calculator dan. Het was mij een aantal dagen hiervoor al opgevallen dat mijn afscheiding er zo "slijmerig" uitzag dus mjins inziens was die periode al voorbij. Het verschil met de vorige twee is de leeftijd..Ben nu half op weg naar de 40 ;) (er wordt gezegd na je 35 raak je moeilijker zwanger) Daarnaast voelde ik (of verbeelde ik me) bij al twee iets van verschijnselen ed en nu is dit niet het geval..Zelf denk ik ook niet dat ik zwanger ben, puur vanwege de vrouwelijke intuitie :)

10. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Moet erbij vermelden dat het me niet echt gaat om het feit of ik zwanger ben, want mijn lichaam geeft niets aan en had het bij de andere keren ook aan het rechte eind ;) Het gaat mji meer om het feit of je die ene keer sex hebben en dan zwanger raken, naar "het land der fabelen"kunt verwijzen of dat het daadwerkelijk met enige regelmaat gebeurd..(hier had ik namelijk met mijn vriend een gesprek over..Hij zei dat het met regelmaat voorkwam en ik ken geen mensen bij wie het zo ging en dus komt het volgens mij maar sporadisch voor) Nu blijkt toch dat hij gelijk had want van een paar reacties zijn er ook al bij die na 1 keer zwanger zijn geraakt..

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we de maand dat ik zwanger werd ook 1 keer sex gehad

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben nog ouder dan jij en het was toch ook heel snel gebeurd.
    En ik heb een aantal vriendinnen waarbij het in 1x schieten raak was!

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier twee keer onveilig gevreeën en twee keer een zwangerschap dus tja, het kan zeker. Het hangt van allerlei factoren af natuurlijk. De eerste keer was bij ons ongepland (maar super welkom!) en de tweede keer was het gepland en was 1 keer al genoeg omdat ik wist dat mijn ei eraan kwam.

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hier ook 2 keer zwanger geraakt van 1 keer sexen, 1 keertje zelfs dmv voorvocht :)

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja anderhalf jaar geleden, maar 1 keer gevreeën en het was raak.

16. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    2 keer onveilige sex, 2 keer zwanger :) Beide zwangerschappen waren dus niet echt gepland, maar meer dan gewenst!

Maar ik denk niet echt dat je kunt spreken van gem. Het is toch voor iedereen anders.

gr. Mayke

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    hier ook 2 keer onveilig en 2 keer direct raak. Over deze derde hebben we trouwens ruim een jaar gedaan (inclusief bezoekjes aan de gyn) ;)

18. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Tuurlijk kun je het gemiddelde niet bepalen, maar het blijkt nu wel dat het wel degelijk vaak voorkomt! Ineens ben ik nu niet meer zo zeker van mezelf als van te voren...Ik dacht dat de kans nogal gering was, maar die is dus groter dan ik dacht..

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    niet van 1x wel van 3x ;)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :oops: *steekt vingertje op* :oops:

Deze keer zwanger geworden door 1x onveilige seks gehad te hebben.
    Vorige keer wel veilig.....of tja toch niet.....en zwanger geworden.

Maar hoe dan ook allemaal evenwelkom!

Deel Deze Pagina