hallo, ik ben een meisje van 16 jaar (erg jong natuurlijk) maar ik vraag me af of ik zwanger ben ... ik heb een avond sex gehad met mijn vriend en die avond was ik de pil vergeten en heb hem de volgende ochtend ookniet meer in genomen. nou heb ik de laatste weken last van buikpijn, grotere borsten, meer acne, veel moe en ik eet vrij veel(meer als normaal) nou heb ik vandaag een test gedaan en die was negatief, ik heb hem eigenlijk ook veel te vroeg gedaan want ik moet zondag stoppen met de pil en dan komt de week dat ik eigenlijk ongesteld moet worden. maar ik heb ook ergens gelezen dat er nu nog te weinig hormonen aanwezig zijn klopt dat? en wat moet ik doen als de volgende test nou ook negatief is? kan iemand mij helpen? groetjes een meisje wat geen zin heeft om af te wachten
Helaas zal je precies datgene moeten doen waar jij geen zin in heb. Afwachten, namelijk. Er is niemand die je uitsluitsel kan geven alleen een zwangerschap test en die geven soms ook pas 5 a 12 dagen na de dag dat je ongesteld moet worden een positief als het wel zo is. Dus afwachten of de ongestelheid komt en anders na een paar dagen weer testen.
Tsja, van 1x de pil vergeten kan je zwanger worden. Op welke dag heb je sex gehad? Als je zondags met de pil stopt, wanneer wordt je dan altijd ongesteld; donderdags? Als ik daarvan uitga, dan was je 6 okt. licht vruchtbaar, 7 okt. vruchtbaar, 8 okt. zeer vruchtbaar en dan zou je 9 okt. je eisprong hebben gehad. Ook 2 dagen daarna zou je dan nog zwanger kunnen raken. Er zijn test die je op dag 10 na de sex al duidelijkheid geven, oa verkrijgbaar bij Etos. MAAR: Als jij al lang en met regelmaat de pil gebruikt, dan is de kans heel klein dat je zwanger bent geworden, want bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op: - Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden. - Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma. - Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen. Als je nog wat wit weten, gerust vragen, desnoods via pb.