hoihoi lieve meiden. zal even heel snel vertellen hoe en wat.. na 9 maanden proberen werden we zwanger, dat werd een m.a. met 10 weken dat was vorig jaar juli. nu zijn we naar de fertiliteits arts doorverwezen, na een intake, zijn er bloedonderzoeken gedaan bij mij en is het zaad van mijn mannetje getest.. vandaag zijn we geweest voor de uitslag: nu kwam er dit uit: Alles was goed met de zwemmertjes , hij zei zelfs dat 80 % van zijn patienten er jaloers op zouden zijn, dus was allemaal in orde.. mijn bloedwaarden waren perfect lh en dat soort dingen, maaaaar de anti stoffen voor de rode hond waren zwak positief, ik ben wel ingeent toen ik 12 was, en hij adviseerde met klem om eerst die inenting opnieuw te halen want het risico op een gehandicapt kindje was erg groot zo.. Nu gaan we dat doen, maar dat betekent dat ik 3 maand niet zwanger mag worden .. daarna gaan ze verder kijken met cyclus analise en samenlevings testen.. wie van jullie heeft ook zoiets gehad? mijn huisarts had er namelijk nog nooit van gehoord, hij zei ik wil het wel doen maar het komt nooit voor en het word ook niet vergoed.. En zal ik dan 3 maand weer de pil nemen de gyn zei dat het geen probleem was... sorry voor het toch nog lange verhaal maar waar anders dan hier kan ik het vragen? veel liefs wiesje
Het komt op de biblebelt wel vaker voor (een gebied dat schuin over NL loopt waar men vanwege geloofsovertuiging hun kinderen niet inent). Ikzelf heb het ook gehad. Bij bloedonderzoek kwamen ze erachter dat ik niet (of niet genoeg) antistoffen had. Ik was hiervoor wel ingeent (volgens mij). Maar ik heb dus ook alsnog een inenting gekregen en mocht dus ook 3 maanden niet zwanger worden. Even doorbijten, maar het is wel beter om het alsnog te doen!
hoi annerie dank je wel voor je gerustelling hahha ik dacht al weer dat ik iets heel erg vaags had, vooral omdat de huisarts dat zo zei.. ik moet nog even de knop om proberen te zetten, had er helemaal op gerekent dat er nu eindelijk wat ging gebeuren namelijk.. liefs wiesje
Ja het is jammer dat je nu 3 maanden moet wachten, maar mijn ervaring is dat die heel snel omvlogen hoor!
Hey Wiesje! Ik heb precies hetzelfde gehad en het is op doktersrecept dus het is ook vergoed door de verzekeraar.. Bij mij deden ze niet moeilijk daarover. Het is wel zo dat het bijna niet voorkomt.. Toevallig had mijn zus hetzelfde probleem.. Zal dus misschien wel aan het type bloed liggen.. Ik zou als ik jou was je wel laten inenten want als je googelt op wat er voor consequenties aan hangen als je wel besmet raakt met de rode hond dat is niet niks.. Dan maar 3 maanden wachten.. Het komt niet vaak voor maar met al die culturen hier in nederland is niet iedereen ingeënd. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel...
Hai Wiesje Ik had ook geen genoeg antistoffen maar bij mij kwamen ze daar pas achter toen ik zwanger was maar moest wel uit kijken zei de gyn en heb me daarna laten enten Succes Margriet
Hey dames, Ik heb ook vanmorgen een telefoontje gehad van de gyn dat er uit de bloeduitslag ook was gebleken dat ik niet genoeg antistoffen tegen rode hond had. Vrijdag mag ik op gesprek. Ik begreep al uit googlen en deze pagina dat je dan 3 maanden niet zwanger mag worden. Erg teleurstellend, we zitten net in de MMM en ik heb de clomid al in huis en zou op de derde cyclusdag beginnen! Maar al die risico's op handicaps wil ik zeker niet lopen! Ik meen toch zeker ook ingeent te zijn, destijds ging iedereen van school nog voor zo'n prik rond dezelfde tijd. Weet iemand of je verder ziek kan worden van die prik? Groetjes, Dreamer
Een vraagje: Hoe kwamen ze bij jullie erachter dat jullie te weinig antistoffen hadden voor rode hond? Is daar specifiek naar gekeken of kwam dat bij de standaard algemene zwangerschapsbloedafname naar voren? Ik zou dit graag willen weten. Groetjes,