Ben op zoek naar ervaringen van mensen die zwanger zijn geraakt terwijl zij de eisprong al hadden gehad. Had gister middag tussen 17.00 en 19.00 mijn eisprong en hebben gisteravond nog maar snel ff een poging gedaan! Dat was zo'n 5 uur na de eisprong. Op zich moet het kunnen maar ben tot nu toe iedere keer zwanger geworden van een aantal dagen voor de eisprong dus werd hier een beetje onzeker van. Ben dan ook benieuwd wat voor geslacht het is geworden(mocht je dat al weten) omdat ze zeggen dat wanneer je het na ovu doet je de meeste kans hebt op een jongen en ik hoop n beetje op een meisje (maakt uiteraaard niets uit als het maar GEZOND is!!!!! maar dat spreekt voor zich!!!)
Veel vrouwen klussen zowel voor als na de eisprong. En als je 5 uur na je eisprong geklust hebt lijkt me dat je nog steeds een kans hebt op zwanger te worden.
Je hebt de meeste kans als er op het moment dat je eisprong is, er zaadjes liggen te wachten heb ik gelezen. Maar een eitje kan tot 24 uur in leven blijven, zaadcellen zeker 48 tot 72 uur. Vandaar dat je dus net meer kans hebt om een dag voor je eisprong te klussen dan een dag na je eisprong..maar die paar uur zullen het niet maken. En tja... wat zal ik zeggen... het maakt niet uit of je het nu voor of na je eisprong doet voor het geslacht..Het is en blijft de zaadcel die bepaalt of het een jongen of meisje wordt. Niet het tijdstip van bevruchting. Wel is er een grote kans op een meisje als je een hogere zuurgraad van afscheiding hebt, heb ik gelezen, omdat de zaadcellen met het jongensgen daar minder goed tegen zouden kunnen... Het is allebei heel erg mooi..als het maar een kindje is wat bij je mag blijven.... ons meisje is overleden bij 38 wk zwangerschap en ik was ook heel blij dat het een meisje was..maar bij een nieuwe zwangerschap zou het me ook niet uitmaken...als het maar bij ons mag blijven. Heel veel succes met zwanger worden...wij zitten nu weer in de eerste ronde....
Jeetje zeg wat vreselijk, begrijp je reactie uiteraard absoluut. Denk er namelijk zelf ook zo over want mijn vorige zwangerschap is na 12 weken misgelopen en ben gecurreteerd, zal daarom nooit weten of het een jongen of een meisje was maar wil dit niet met jou ervaring vergelijken want kan natuurlijk niet...... Het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond en gelukkig is en ook ik vind dit allemaal weer erg spannend en zal een eventuele toekomstige zwangerschap anders beleven dan die van mijn 2 zoontjes. Was gewoon benieuwd naar de uitkomst en wat betreft het geslacht van het zaad heb je gelijk het schijnt alleen zo te zijn dat jongenszaad sneller zwemt en minder sterk is dus minder lang blijft leven en bij meisjes zaad is het andersom dus vandaar mijn vraag. Je zou dus zeggen dat jongenszaad in dit geval het snelste bij zijn doel zal zijn en het meisjeszaad niet omdat dat trager is. In ieder geval bedankt voor je reactie en alsnog veel sterkte gewenst!!
Ik heb op een woensdagmiddag een knal positieve ovu-test gehad, maar hadden geen tijd om te klussen. Wij hebben pas op donderdagavond geklust en zie mijn handtekening... Waarschijnlijk is donderdag mijn ei gesprongen (ik voel het nooit), maar het was in ieder geval goed raak. Ben benieuwd of je verhaal klopt, want dan zou het betekenen dat we een jongen krijgen. We zullen zien!
Gefeliciteerd!! Fijn om te horen dat het mogelijk is. Wij hadden eigenlijk het zelfde" probleem", was bij ons ook 24 uur na de positieve ovu test dus er is hoop! Heb 2 zoontjes die beide zeer waarschijnlijk 1 of 2 dagen voor de eisprong zijn gemaakt dus ook al doe je het ervoor dan is de kans nog goed aanwezig maar volgens mijn info heb je tijdens of net na de ovu wel meer kans op een jongen. Ben benieuwd maar ja belangrijkste blijft natuurlijk dat het gezond is maar dat ligt voor de hand uiteraard!!!!
Precies! Mijn vriend heeft nu al een sterk gevoel dat we een meisje krijgen. We zullen zien. Zoals je al zei, als het maar gezond is. We willen ook niet weten wat het wordt. Blijft het lekker spannend en de voorpret vinden we ook wel erg leuk. Maar na twee jongens, is het leuk om te proberen een meisje te krijgen. Een kindje krijgen is sowieso een wonder, heb ik van dichtbij in de familie meegemaakt. Het blijft bijzonder...