zwanger door de pil heen

Discussion in 'Anticonceptie' started by saggitarius, Dec 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saggitarius

Dec 4, 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Iemand ervaring met een zwangerschap terwijl je toch de pil slikte? Heb zelf namelijk een beetje twijfels over de werking van mijn pil. Ik slik stediril en reageer heel gevoelig, als ik hem bijvoorbeeld een keer vergeet krijg ik meteen de dag erna een soort lichte doorbraakbloeding die een halve dag of dag duurt. (voorbeeld: dinsdag niet ingenomen, woensdag weer wel, donderdagochtend doorbraak).

Omdat er iets in me zegt dat ik misschien zwanger ben (misschien houd ik mezelf voor de gek) zoek ik een beetje antwoord op m'n vragen. Ik ben op 25/11 met een nieuwe strip begonnen (keurig elke avond ingenomen). Volgens het kalendertje op deze website heb ik op een 'vruchtbaar' moment geklust. Dit alleen met bescherming van de pil maar voor t zingen de kerk uit (dat gebeurde gewoon zo, niet gepland). Als ik het goed begrijp is er toch helemaal geen eisprong als je de pil slikt? Nou heb ik sinds 2 dagen ongi pijn onderin mn buik en ben steeds zo raar misselijk. Komt ineens aanwaaien en dan heel heftig, moet echt even 5 minuten zitten. Kan iemand me duidelijkheid geven? Testen kan nog niet (had ik al eerder via dit forum vernomen). Alvast dank jullie wel.

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier zwanger geworden door de pil heen hoor zie mijn banner

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Niemand kan nu zeggen of je wel of niet zwanger bent, dat moet je gewoon even afwachten. Maar het is zeker mogelijk hoor!

Ik heb de pil altijd heel nauwkeurig geslikt en toch ben ik 2 keer door de pil heen zwanger geworden (van Milan en bij m'n miskraam). Op één of andere manier werkt de pil gewoon niet goed bij mij.

4. saggitarius

Dec 4, 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's,

Bedankt voor de reacties. Verderop op het forum met zelfde onderwerp kwam ik nog vele anderen tegen! Pff rotpil, microgynon 30 is hetzelfde als wat ik nu neem (tenminste dat zegt de apotheek...) en schijnt toch niet zo betrouwbaar te zijn. Nog een weekje en dan zien of ongi komt en anders ff testje....bah ik wil het gewoon nu weten :).

5. Chai

Chai Niet meer actief

Als je ongi komt zegt dat niks, want de pil veroorzaakt een ontrekkingsbloeding dat is namelijk geen "echte" ongesteldheid.
    De pil zorgt er gewoon voor dat je baarmoederwand samentrekt waardoor je dan die bloeding krijgt.
    Dus als jeje echt zorgen maakt gewoon even testen als je aan het eind van je strip bent sowieso.

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik ben ook zwanger geworden door de pil heen, gebruikte de microgynon 30, nu een kindje van bijna 14 maand :D

7. hier ook 1 die zwanger is geworden door de pil heen en bang is dat ze nu weer zwanger is geworden door de nuvaring heen.. al 5 dagen overtijd...

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik breek ff in, heb je al een test gedaan?? Spannende tijden dus weer voor jullie.
    dikke knuffff

9. xprisjex

xprisjex Lid

Oct 9, 2009
    48
    0
    0
    Hoi dames

Ik ben van de oudste door de pil heen zwanger geraakt
    Werdt ook gewoon aan het einde van de pil elke keer.
    Na 5 maanden kwam ik er achter.

Ben super gelukkig met haar. Maar het was niet helemaal de bedoeling
    Na mijn zwangerschap kon k niet meer tegen de pil.
    Werdt echt ziek van me pil toen.

Nu heb ik een spiraal (dat is ook niet veilig)

Gr priscillia

10. saggitarius

Dec 4, 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Nog geen test gedaan, wel zo'n KV setje gekocht, denk morgenochtend maar even proberen, woe avond de laatste pil ingenomen (voelde me trouwens wel steeds schuldig er één in te nemen terwijl er mischien niet eens wat aan de hand is)

11. @Sloppy, nee, nog niet getest.. Ga ik denk morgenochtend doen, want dan moet de nieuwe ring er eigenlijk weer in.. Dus...

12. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

May 21, 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik ben van de 1e ook zwanger geworden door de pil heen ook microgynon 30! Nooit een pil vergeten of antibiotica of wat dan ook! Kwam erachter toen ik 9 weken was en toen teste ik ook pas positief!

Dus het hoeft niet zo te zijn maar het kan zeker wel!

Succes!!

13. MvN

MvN Niet meer actief

knuffelkonijn: Spannend! Wat hoop je? Altijd 3 kindjes gewilt? ( ben trouwens roos89 van de oktmamas ;) )

14. dacht al dat jij dat was ;)

ik wou altijd wel 3 kindjes, maar nu zou ik het zef nog te vroeg vinden, maar we zien wel.. tot op heden nog niet ongi en ook geen tekenen van!

heb gister 3 testen besteld bij sensitest, maar nog niks binnen helaas.. terwijl ze binnen 24 uur binnen zouden zijn... gister zijn ze ook al verstuurd.. vaag, mja.. :(

15. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Oeh, wat spannend!! Sterkte meiden!

Ik ben ook zwanger geworden ondanks dat ik de Nuvaring gebruikte. Toen ik een half jaar daarvoor bij de huisarts zat om te bespreken welke andere vorm van anticonceptie ik kon gaan gebruiken, stelde ze de Nuvaring voor. Deze zou even betrouwbaar zijn als de pil. Later hoorde ik dat dat niet waar was. Maar goed, niets is 100% betrouwbaar...

16. MvN

MvN Niet meer actief

knuffelkonijn... kan door de kerstpost end komen dat t verlaat is... anders ff naar de kruidvat?

17. mannetje is vanaaf naar sdb geweest, dus kan sowieso morgen een test doen..

18. saggitarius

Dec 4, 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal, gisterochtend testje gedaan, negatief. Is niet te vroeg toch? Ongi moet morgen beginnen. Bedankt voor alle support en ik ga nog eens heel goed nadenken over de pil als anticonceptie...

19. Yesim

Yesim Lid

Dec 13, 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige testen pas laat positief, dus het hoeft niets te zeggen.

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Alleen ben ik helaas iets te laat begonnen met het slikken van mijn pil. Ik ben zelf vorige week wel (een soort van) ongesteld geworden. Maar dit duurde heel kort, en was heel anders dan anders.

Daarnaast blijf ik zwangerschapssymptomen houden. Vandaag kwam ik weer bruin vloed tegen, terwijl het bijna een week geleden is dan mijn ongesteldheid over is. Mijn borsten zijn gevoelig (geregeld steken), last van lage rugpijn, en m'n buik borreld op een rare manier. Het is een soort rare buikpijn, die ik zelf niet ken. Ik merk ook dat ik heel moe ben. Maar ja, dan ook ook van m'n rare werktijden komen en het feit dat het erg koud is buiten.

Ik heb vorige week ook negatief getest. Ik heb daarom geprobeerd om het idee van zwanger zijn uit m'n hoofd te zetten. Maar dit lukt niet, doordat m'n lichaam raar doet.

Ik ga morgenochtend weer een testje doen. Als het weer negatief is, ga ik toch even langs m'n huisarts.

Share This Page