Wie herkent dit ? Bewust zwanger geworden van een tweede maar voel me zo ongelukkig. Vraag me af waarom ik zwanger ben, wat ik er mee moet, en of het niet gewoon weg kan gaan. Heb dit overigens bij de 1e zwangerschap totaal niet gehad. Daar leefde ik echt naar momenten toe en genoot vanaf dag 1. alvast bedankt.
heej meid, wat naar dat je nu niet helemaal blij kan zijn, maar denk dat je je niet al te druk moet maken. Waarschijnlijk wordt je nu helemaal gek van het idee dat je misschien niet blij bent met dit kindje en wordt je daar weer depri van. je lichaam doet zoveel met je. de eerste zw kon je misschien tussendoor je rust pakken? nu heb je al een kleintje rondlopen. Nu weet je wat je straks te wachten staat en ben je niet meteen op de roze wolk. ik denk helemaal niet dat het zo erg is hoor. Als je druk bent met dat je eigenlijk liever blijer had willen zijn, wordt je daardoor verdrietig. probeer gewoon even voor jezelf te relativeren en straks ben je er echt wel blij mee. en wees niet boos op jezelf als je soms even niet blij bent!
Hee Monedoos Wat naar voor je zeg! Wel beetje herkenbaar... Ik denk dat een tweede sowieso heel anders voelt dan de eerste, ik ben nu ook zwanger van nummer 2 en zit ook totaal niet op een roze wolk, bij de eerste wel. Als je je zo blijft voelen zou ik het met je verlos bespreken, het kan heel goed dat je hormonen deze gevoelens veroorzaken en je even in een prenatale dip zit. Is je situatie nu heel anders? Ben je erg druk/moe? Houd je wel genoeg rekening met jezelf? Het kan denk ik door heel veel dingen komen.... En voel je niet schuldig! Als je perse blij moet zijn van jezelf dan voel je je dubbel k£t, door je gevoelens over deze zwangerschap en je schuldgevoel omdat je je nu eenmaal zo voelt. Heel veels sterkte! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
Ik twijfelde ook heel erg in het begin, maar dat waren echt de hormonen en omdat ik me niet lekker voelde. Dat in combinatie met zorgen voor mijn dochtertje vond ik het echt zwaar. Had ook nergens zin in, alle dingen waar ik me voor mijn zwangerschap weer op verheugd had (babyshoppen, kamertje maken, etc.) had ik geen zin in en fut voor. Hormonen zijn echt heel sterk wat dat betreft. Na 16 weken ging het beter!
Hey. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Niet jezelf kwalijk nemen dat je niet blij bent. Hormonen kunnen rare dingen met je doen en mogelijk speelt ook nog de onzekerheid mee of deze zwangerschap doorgaat. Het is nog pril dus ook je gevoelens voor deze baby moeten nog groeien. De tweede zwangerschap vind ik niet te vergelijken met de 1e. Je hebt veel minder rust, weet al zo ongeveer wat er komen gaat (ook de minder leuke dingen) en hebt gewoon domweg minder tijd om er bij stil te staan. Je hebt de meeste spullen ook wel en kortom het echt nieuwe is er vanaf. Hoe blij je ook met je baby bent, want geloof me. Dat komt echt nog wel. Ik heb het veel minder als 'roze wolk' ervaren dan bij mn eerste. Zelfs nu ik elk moment kan bevallen denk ik de ene dag 'blijf nog maar even zitten' en de dag erna ' kom maar gauw' Allemaal hormonen.
Hey meid, wat naar zeg! Ik denk ook dat het je hormonen zijn...Heb alleen geen ervaring, ben net op de helft van mijn 1e zwangerschap. Maar ik dacht in het begin ook weleens:"waar ben ik aan begonnen..." Soms zit ik nog weleens te piekeren hoor, wat me allemaal nog te wachten staat, of ik de bevalling wel aan kan, dat er geen complicaties optreden en hoe ons leven wel niet op zn kop komt te staan als de baby er eenmaal is... Ik hoop voor je dat je snel gelukkiger bent, wil je heel veel sterkte wensen!
Heel herkenbaar!! Ik had dit ook bij de eerste termijn van mijn tweede zwangerschap. Voelde me zo leeg en depri. Twijfelde over de hele zwangerschap etc. Maar...het zijn echt je hormonen! Want na een aantal weken verdwenen die gevoelens vanzelf. Herken die 'depri' momenten nog wel eens als ik ongesteld moet worden. Hormonen...zetten heel je leven op zn kop
Hey..... compleet herkenbaar! Combinatie van hormonen en je niet lekker voelen. Ik ben al 6 weken elke dag misselijk, overgeven, moe en nergens zin in...... Ik heb nog twee kindjes en het huishouden..... Mijn man doet zijn best maar heeft een drukke job. Ik heb woensdag tweede echo en kijk er wel naar uit. Bij de eerste echo voelde ik wel dat ik blij was.
Heel herkenbaar! Ik had dit ook in het begin van de zwangerschap en wat hate ik die stomme hormonen! Wat mij heeft geholpen is door aan de bel te trekken bij de dokter zodat ik mijn hart kon luchten en veel bewegen en het weer speelde ook mee. Hoop dat het gevoel snel weg is bij jou en dat je wel kunt gaan genieten
Hi, Ik herken jou verhaal ook. Ben nu 10 weken zwanger van de 2e maar nog weinig blij geweest en vooral beren op de weg gezien: kan ik het wel aan, is het straks niet te druk etc. Hier ook bij de eerste juist een soort roze wolk gehad. Ik hou mezelf maar voor dat het inderdaad de hormonen zijn en dat het over een paar weken wel beter zal worden, maar ben ergens wel gerustgesteld dat het dus bij eerdere meiden voorkomt..... Ik wens je veel sterkte en alsnog een roze wolk toe! X Lovie
Voor mij ook super herkenbaar... Bewust en heel gewenst vlot zwanger geworden van de tweede. En toen het eenmaal zo ver was, was ik helemaal niet blij! Zag plots alleen nog maar beren op de weg, wist niet meer waarom ik dit ook alweer wilde... Nu ruim in het tweede semester voel ik me een stuk lekkerder, en begin ik me ook te verheugen op dit kindje. Maar dat voelde een stúk anders dan de eerste keer!