Wie is er zwanger geworden zonder er iets (alcohol) voor te laten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikaatje, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb wel ovu testjes gebruikt, maar er verder niks voor gelaten of wat dan ook en was in ronde 2 zwanger.

2. Peri

Peri Niet meer actief

Hier was het nagenoeg technisch onmogelijk maar wel in een keer raak. Vijf dagen voor de eisprong, voor het zingen de kerk uit, 36 jaar, flink overgewicht...allerlei redenen om niet zwanger te raken.
    We zijn er trouwens superblij mee.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij ons is het ook heel ontspannen gelukt. Ik ben in januari begonnen met foliumzuur slikken, niet in de laatste plaats omdat aan mijn man zijn kant 2 open ruggetjes voorkomen. Verder hebben we alles op ons af laten komen. Ik heb zelf nooit gerookt en ik dronk bij elkaar zo'n drie glaasjes wijn per week. Dat ben ik blijven doen toen ik zwanger wilde worden. Mijn man rookt zo'n 5 sigaretten per dag en drinkt ook af en toe. We spraken af dat, mochten we een half jaar later niet zwanger zouden zijn, we beide zouden stoppen met drinken en roken.
    Heel dankbaar zijn we dat het min of meer in een keer raak was toen we er ook echt voor gingen (maart/april).
    Ik weet nog wel dat ik een glaasje wijn dronk op de dag voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar dat het me helemaal niet smaakte. Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was, ben ik gestopt met drinken.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik twee weken geleden, tijdens een vakantie in Griekenland, 1 glaasje witte wijn met ijs heb gedronken, eigenlijk om te vieren dat de uitslag van onze vruchwaterpunctie helemaal in orde was. En de kleine spartelt nog net zo hard sindsdien hoor!

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Geweldig, Peri!!! :)

5. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik heb mijn leven geleefd zoals altijd vantevoren!
    Gewoon lekker stappen enz.

6. Laust

Laust Niet meer actief

Ik ben per ongeluk zwanger geraakt op vakantie. We waren met vrienden 2 weken in Frankrijk dus iedere avond wijn erbij. Daarbij rookte ik best wel heel erg veel. En tsja, dan let je 1 avond niet goed op en meteen raak.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    na de beslissing wel begonnen met foliumzuur maar er voor de rest niets voor gelaten tot ik de test in handen had en bleek dat ik zwanger was/ben...

8. Rezah

Rezah Lid

19 mrt 2009
    56
    0
    0
    Flevoland
    Hier nog zo één; we werden verrast door de positieve test (nuja; je haalt hem toch vanwege vermoedens,...) maar we waren er geheel niet mee bezig.
    Dus gewoon gerookt en gedronken (dat laatste deed ik uberhaupt al niet veel) en geen foliumzuur geslikt, of wat voor dingen dan nog meer.

9. Alita

Alita Niet meer actief

hier in november gestopt met de pil, gewoon geleefd zoals normaal maar ik rook niet drink bijna nooit dus en in januari waren we zwanger....

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hier beide keren meteen raak, zonder er ook maar iets voor te laten. Bij beide wist ik nog niet dat ik zwanger was en heb voordat ik kon testen beide keren nog een keer flink de beest uit gehangen... roken en drinken... daar voelde ik me achteraf best schukdig over, maar mijn kindjes hebben d'r niks aan overgehouden, gelukkig!

Gr's Niki

11. Peri

Peri Niet meer actief

Ik heb me heel erg schuldig gevoeld over het feit dat ik zo makkelijk (ongepland) zwanger ben geworden terwijl sommige stellen het jarenlang zonder resultaat proberen.

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

De 1e geen flauw benul gehad totdat me moeder ineens vroeg of ik die maand wel ongesteld was geweest omdt we het altijd tegelijk waren (was net 18 en woonde nog thuis) toen maar eens een test gedaan, en ik was dus idd zwanger. Helemaal super maar wel eng de 1e. Me vader zei ook nog dat hij het al doorhad want me buikje was anders :$

2e hebben we er wel bewust voor gekozen maar wel op de normale loop gelaten.

3e ook bewust voor gekozen, en toen had ik het al een week na de eisprong door omdat ik zoooooooo misselijk was. Maar goed je vraag was hoe en wat, bij de eerste had ik ook nog drank gehad in de begin periode, roken deed ik niet. Bij de 2e was ik voorzichtig met wat ik at, maar bij de 3e was ik er alweer makkelijker in.

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

Dat had ik ook hoor, bij de eerste was ik net 18 jaar nog niet de bedoeling om aan kinderen te beginnen hoe graag ik ze ook wou hebben. Maar toch gekomen, nooit een minuut spijt van gehad. Het rottige was alleen dat me schoonzusje al jaren aan het vechten was voor een kindje, en zij het er dus eerst moeilijk mee hadden dat wij zo maar een cadeautje kregen, en ik vond het ook moeilijk voor hun, maar het is allemaal goed gekomen. Nu na 6 jaar vechten is ze toch zwanger en wel van een tweeling!

Deel Deze Pagina