Door kuil met fiets, nu wat kramp...bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annedore, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Euhm...ik ben een beetje onzeker :(

Ik fietste vanochtend op wegwerkzaamheden af, maar zag het te laat. Ik ramde dus ineens door een kuil en dat was niet heel fijn.
    Direct daarna geen pijn gehad of zo.
    Maar nu, een paar uurtjes later, heb ik wat lichte krampen in baarmoeder.

Is dit een reden om de gyn te bellen voor een echo of zo?

Weet 't niet zo goed :(:)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Och lieve meid, wat schrikken zeg!!

Ik had toen in december (nadat ik van trap was gelazerd) wel gebeld. De assistente wist mij gerust te stellen. Enkele uren daarna kwam bij mij de kramp. Toen ik aan het einde van de middag/begin avond thuis kwam (had gewerkt) heb ik nogmaals gebeld en toen mocht ik langskomen.
    Er was niets te zien.

De volgende dag kreeg ik bloedverlies en ben ik om een uur of 3 langs geweest. Er was verder niets raars te zien in de BM zelf.
    Pas de volgende dag kwam ik weer voor een echo en toen was een hematoom te zien. Een hematoom kan voor gemene krampen zorgen. Deze is alleen niet direct al te zien op een echo. Pas uren na het ontstaan.

IK ZEG ABSOLUUT NIET DAT JIJ OOK EEN HEMATOOM HEBT OPGELOPEN!! Maar als jij je zorgen maakt, dan zou ik zeer zeker ff contact openemen met de poli. Mochten je krampen aan blijven houden: dan plat liggen en opnieuw een echo regelen.

Maar de kans bestaat ook dat je van de zorgen krampen hebt. In het begin is het soms lastig te voelen of je nu kramp in je BM of bij je darmen hebt.

Laat je ff weten hoe het verder gaat!?!?!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Thanks Maartje. Kan me jouw verhaal nog goed herinneren...

Het zijn niet mijn darmen. Ik was het namelijk alweer vergeten totdat ik dus de kramp kreeg. Die linkte ik na een paar minuten aan de klapper door kuil in de weg.

Ga eens aan mijn man vragen wat hij vindt.

Moet over een uur overigens richting werk. Vind ik niet zo'n fijn idee :( (werk met drukke kinderen, dus weinig stil zitten)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als jij je zorgen maakt en dat doe je, dan moet je gewoon ff bellen, ze zullen dan vast voorstellen dat je ff langs mag komen.
    Gewoon doen hoor, als jij je dan beter voelt!!

5. Ik ben met 11 weken voorover gevallen bovenop mijn schaamboje. Direct daarna ook geen kramp maar later wel. Ik ben toen wel langs het ziekenhuis geweest omdat mijn schoonzus daar werkt en me even snel tussendoor kon loodsen, en achteraf bleek er niets aan de hand. Krampen kwamen gewoon door de zorgen. Maar ik ben wel blij dat ik toen gegaan ben! Dus als je je zorgen maakt gewoon bellen hoor.

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, ik heb gebeld.

Heb geen bloedverlies, dus dat is goed.
    Krampen konden ook komen door buikspieren die de klap op hebben gevangen.

Krampen duren nu een half uur, da's nog niet zo lang.

Als het nog erg lang aanhoudt, als ze heeeel pijnlijk worden en/of bij bloedverlies moet ik weer bellen...

Tot nu toe geen reden voor zorgen...

7. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoe is het nu, Annedore?

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Lief dat je dat vraagt Marlayne :)

Mijn buik is weer rustig en heb geen bloed gehad.
    Nu alleen weer de gebruikelijke bandenpijn...dat vind ik niet erg :)

9. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Gelukkig :)

Deel Deze Pagina