hey meiden, zoals sommige al weten is er eindelijk voor ons een datum om écht naar uit te kijken, 3 juni zet ik de eerste spuit!(icsi) maar ja , ik zat net even in de info folders te lezen die ik van het ziekenhuis heb meegekregen. en ik las dat ik met de punctie een plaatselijke verdoving zal krijgen, dus ik neem aan dat ze bij mij vaginaal een injectie gaan brengen? en zo ja, zal ik dan weinig voelen tijdens de punctie? ik dacht namelijk dat ik alleen een pijnstilling zal krijgen via een pil en een sufmakend infuus zal krijgen. (ik loop bij t amc) ik hoop dat iemand het weet, groetjes mounia
Hallo Mounia, Ik heb nu 3 pucties achter de rug, waarvan 1 met verdoving en die werd gewoon via het infuus gegeven... (nouja gewoon ) Die werkt erg snel en je voelt je "dronken" worden. Maar ik geloof ook dat de ziekenhuizen het allemaal weer anders doen, ik zit bij het UMCG in Groningen... En of je veel voelt tijdens de punctie tja, iedereen heeft weer een andere ervaring, ikzelf vond het aardig pijnlijk ondanks de verdoving maar, omdat het niet lang duurt was het goed te doen gelukkig! Succes!
hey lieselot, dank je voor je antwoord! ja dat dacht is dus eerst ook, dus "gewoon" een infuus. maar omdat ik in de folder de woorden "plaatselijke verdoving" las,dacht ik van huh is dat dan vaginaal. mischien dat iemand anders het weet? jij trouwens ook succes verder met alles!
Hallo Mounia, Ik vond de punctie de laatste keer ook vrij pijnlijk, maar dat lag meer aan mij geloof ik. De verdoving is inderdaad vaginaal, daar voel je niet veel van, ik kreeg trouwens geen infuus. Bij het aanprikken van de mijn rechter eierstok voelde ik niet veel, je voelt wel dat ze de eitjes aanprikken maar dit deed geen pijn. Bij mijn linker eierstok was dat echter totaal anders, die zit namelijk te hoog en dus moeilijk aan te prikken, was echt onwijs pijnlijk (en ben echt niet zo'n zeikerd ofzo). Had je liever een "leukere" ervaring verteld, maar helaas... Maar bij jou kan het wel heel anders zijn hoor, iedereen ervaart dit weer anders, verschilt per persoon. Ik heb vrijdag de punctie, dus daar zie ik heel erg naar uit...
hey lindinha, oke dan heb ik het dus goed gelezen dat het vaginaal gaat, en ook fijn dat de verdovings prik niet gevoelig is. wist je van te voren al dat je linker eierstok te hoog lag? ja ik laat het allemaal wel op me af komen haha, veel succes vrijdag!ik hoop op een goed resultaat voor je.
Hoi Mounia, ja ik wist van tevoren al dat mn eierstok te hoog lag, maar niet dat de punctie daardoor moeilijker zou zijn. Helaas ligt ie deze keer weer te hoog, dus zal geen pretje worden vrijdag.... maar goed, met goede moed op naar vrijdag.. We zijn in ieder geval weer een stapje dichter bij ons beebje(s)!
mischien ook maar beter dat je het toen nog niet wist dat je eierstok te hoog lag hihi, nou meid hopelijk gaat het vrijdag goed en snel!het is idd een stap verder, ik kan zelf ook niet wachten.
Goh, wat apart eigenlijk dat er verschillende verdovingen worden gebruikt, ik kreeg inderdaad "alleen" verdoving in het infuus...
ja apart he, ik wist geeneens dat dat bestond een plaatselijke verdoving bij de punctie. ik moet wel zeggen dat ik er nu iets minder zenuwachtiger over ben omdat het dan minder pijn doet (meestal) (denk ik?).
Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik was ook al van plan om voor de volgende punctie het over een andere verdoving te hebben omdat, ik met en zonder verdoving eveneveel pijn had
wat vervelend dat je zo'n pijn had! ik zie dat je in maart waarschijnlijk weer een icsi behandeling gaat doen, ik zal het dan er even met de artsen over hebben. succes meid!
Ik kreeg alleen een slaap pil en een verdoving in mn bil! Verder het ik voor de punctie zo min mogelijk gelezen...........ik wist dat het pijn deed en meer wilde ik niet weten! Ik was al zenuachtig genoeg zonder dat ik alles in detail wist. Het is voor iedereen anders en het ligd ook aan de hoeveelheid eitjes die ze vinden en hoe gemakkelijk ze op de zuigen zijn. Je hoort vaak dat ze meerdere eitjes kunnen weghalen met een keer aanprikken. Bij mij was het zo dat ik 17eitjes had en die moesten bijna allemaal afzonderlijk aangeprikt worden........hierdoor werd het een hele durende puntie. Na ongeveer 40min was ik pas klaar! Heel veel sterkte en ik ga voor je duimen!
sloppy, zo 40 minuten is niet niks! klopt het is voor iedereen anders, ik was/ben erg benieuwd over de verdovingen, ik merk dat het in veel ziekenhuizen anders gaat daarmee. maar ik zie aan je banner dat je punctie niet voor niks is geweest, gefeliciteerd!
Ik heb 3 puncties gehad en ik vond ze echt alle keren erg meevallen. De eerste was natuurlijk het engst, maar ik had me echt druk gemaakt, zonder dat dat nodig was. Bij ons krijg je de avond van te voren pilletjes om makkelijker te slapen, 1 uur voor de punctie mag je er daar nog een van. Bij de punctie zelf kreeg ik een infuus. Van de eerste prik schrok ik een beetje. Meer omdat het een vreemd gevoel was dan wat anders. Ik had iedere keer veel eicellen. (2x tegen overstimulatie aan) Toch viel het dus erg mee. Het prikken zelf duurt ook niet zo lang hoor. (anders echt hoge uitzondering) er zit ook redelijk wat tijd in de voorbereidingen etc.
Heb vandaag 2e punctie gehad en het was gelukkiger beter te doen dan de vorige keer. Voelde wel iets meer van de verdovingsprikjes, maar niet echt heel veel pijn ofzo. Ik moest nu bij het aanprikken ook hard op mn buik drukken om een soort tegendruk te geven en dat de eierstok op zn plaats blijft zitten, was redelijk te doen moest ik zeggen. Ach het is natuurlijk niet iets dat echt lekker is, maar goed... we hebben het weer overleefd. Had deze keer ook Lorazepam (valium) genomen, heerlijk geslapen vannacht en vanmorgen weer een genomen, wordt je toch wat relaxter van. Mounia weet je al wanneer je punctie is?
Lindinha: fijn dat deze punctie meeviel! 11 eicellen lees ik in je onderschrift. Goed hoor, nu afwachten op de bevruchting. Heel veel succes met deze poging! Mounia begint pas met spuiten op 3 juni, dus ze kan nog niet weten wanneer haar punctie is.
@angelbaby wat super dat het bij jou meeviel! ja ik las dat ze idd veel tijd kwijt zijn met de voorbereidingen. moesten jullie ook nuchter zijn met de punctie trouwens? @Lindinha ook fijn voor jou dat deze wat meeviel, ik zie dat ze 11 eitjes hebben kunnen vinden,mooi aantal! wat angelbaby al goed zag ik begin pas 3 juni met de eerste spuit, dus dat duurt nog wel even voordat ik de punctie heb. maar was/ben erg benieuwd dus naar de verhalen (voornamelijk dus de manier van verdoven) dus vandaar dat ik nu al wat vraagjes erover had, ik moet zeggen dat ik blij ben met de manier van verdoven in mijn ziekenhuis, hoe ik het echt ga vinden zal ik ontdekken in juni groetjes mounia
Nee hoor, je hoeft niet nuchter te zijn voor de punctie. Je moet wel nog even plassen voor de punctie, maar gewoon wat eten hoor. Ik at vaak zelfs nog een broodje in het uur dat we er al moesten zijn om het potje van mijn vriend in te leveren.
Mounia, ik zit ook in het AMC en moet straks voor de punctie inderdaad wél nuchter komen, mag 's ochtends (6 uur voor de punctie) alleen thee en water. En 2 paracetamol en diazepam 10mg. Ik zal je wel even verslag doen van de punctie in het AMC als die geweest is . Aan mij hebben ze trouwens aangegeven dat de baarmoedermond inderdaad verdoofd wordt. Ik heb die verdoving al eerder gehad bij een kijkoperatie om een poliepje weg te halen en heb er weinig van gevoeld. Ze laten je hoesten als ze de spuiten (4) zetten, merk je echt weinig van... Succes met wachten komende maanden!
Ik heb helemaal geen (plaatselijke) verdoving gehad moest alleen de ochtend van de punctie een zetpil paracetamol inbrengen en een pilletje diazepam slikken... De eerste keer was het wel erg pijnlijk, de 2e punctie ging veel beter, kon mezelf goed afsluiten en was erg met ademhaling bezig (op advies van de verpleegkundige) en vond het toen heel erg meevallen, kon t eigenlijk geen pijn noemen...Hoop dat het bij jullie ook zal meevallen!