wie is het commentaar ook zo zat als je weer zwanger bent!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door brooke, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiekebolletje

31 okt 2006
    57
    0
    0
    Bediende
    ik ben ook terug zwanger na een tweeling.
    Ik krijg de reacties: 'waarom nog eentje, je hebt al een jongen en een meisje'
    Pff kan ik eraan doen dat ik een tweeling had de eerste keer. Ik wou graag een tweede keer zwanger zijn.
    de reacties kan je toch niet tegenhouden hoor.
    succes ermee

2. lion78

lion78 Lid

17 jan 2009
    29
    0
    0
    Die ken ik: Na de geboorte van mijn zoontje (mijn oudste is een meisje) de opmerking gehoord dat ik nu dus "klaar" ben. Handig, dan weet ik dat even. Of toen de oudste net een paar weken was: "ah, een kleintje? Zo, nu de tweede er direkt even achteraan zeker!". Ook nog van een man die ik amper ken. Heel raar hoor, hoe het er soms uitkomt. Ik ga er maar vanuit dat ze het goed bedoelen.

Toch hoor je soms een bepaalde ondertoon; een vriendin deed na de tweede ook heel koel over te telefoon; "zo...een jongetje...nou....dus...nu hebben jullie een koningskoppel". Niet echt enthousiast zeg maar.

Nr. 3 is nu (nog maar 6 weken) op komst, ik ben nu al benieuwd naar de reacties. Ohja, nog één: de oudste was ruim 10 mnd en ik was net zwanger, zei mijn schoonmoeder: "oh, een ongelukje zeker". Zucht... Nee dus, en wat dan nog als het wel zo was geweest? Het was dan echt niet minder welkom... Werd het ook nog een miskraam. Bah.

3. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hoi allereerst van harte met de zwagerschap!
    wij hebben zelf 3 dochters van 8,,5en 1,5.
    we hebben besloten dat we nog heel graag een kindje erbij willen,dus nummer 4!?
    en ik kan me nu al druk maken over de opmerkingen van anderen{zijn net begonnen dus nog niet raak}.
    zou je het nu wel doen?
    is het niet te druk?
    heb 1 met gezondheidsproblemen die veel aandacht kost,dus dan krijg je helemaal van die vervelende opmerkingen"zou je dat u wel doen?"
    net alsof anderen kunnen beoordelen wat JIJ wel of niet aankunt.
    heb me eigen maar voorgenomen dat het gewoon jaloezie van mensen.
    zij willen wel,maar durven de stap niet te nemen en jij wel.

groeten een troste mama van 3 heerlijke meiden.

OOOOJAAAAAA met stip op 1;
    jullie willen zeker graag een jongetje?huh?nou dat kun je toch zeker niet plannen?als het maar gezond is!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nouja mensen verklaren mij soms ook voor gek omdat ik zelf chronisch ziek ben maar daarom juist wil ik ze snel achter elkaar want dan kan ik nu rustig aandoen qua zaak enzo en dan na een paar jaar weer volledig oppakken (nu hebben we extra mankracht op kantoor dus gaat het ook) mijn man laat zich hierna wel sterriliseren want 2 is echt max voor mijn lichaam (of een wonder moet een derde sturen die zou ik nooit weg laten halen ofzo) maar gepland geeneen meer ..

5. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    hay Imd,,
    ja dat bedoel ik dus met dat mensen voor jouw wel even denken te kunnen uitmaken over wat je wel of niet aan kan.
    als jij je eigen er goed bij voelt,wie is dan een ander om dat te beoordelen?
    kan me ook voorstellen dat het een reactie uit bezorgdheid,,maar dat geld lang niet voor alle mensen.

veel succes met de zwangerschap verder,
    groetjes erica

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Heel herkenbaar dat verhaal van Imd!
    Ik zelf heb ook een paar chronische ziektes, waardoor ik vaak nogal brak ben. Ik ben vorig jaar ook gestopt met werken o.a. om die reden. De combinatie werk-gezin (met 2 autistische kinderen) was echt niet meer op te brengen voor mij.

En dan de reacties, zo van "ze kan niet meer werken maar ze kan wel zwanger zijn/een kind krijgen en wat als deze ook autistisch is en kan je lichaam het wel aan?"

Nou, toevallig heb ik heel wat minder klachten dankzij de hormonen, brengen ze ook wat positiefs mee :) .

En ach..mocht de kleine ook autistisch zijn, weet ik in ieder geval hoe er mee om te gaan.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    haha toen ik vertelde zwanger te zijn van de 2e kreeg ik 2 nare opmerkingen en voor de rest positief.

de eerste was, dan zal je van de zomer wel weer dik zijn (was na de 1e 30kg aangekomen en na 6 maanden 20kg afgevallen, dus 10kg extra)

en de tweede dat ik ook de pil had kunnen slikken om dit soort dingen te voorkomen :confused:

8. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    ja ik word er ook helemaal gek van mijn man had het verteld aan zijn cllegas zo van ik word weer vader zei zijn chef ja dan latje je nu zeker wel steriliseren omdat het ons vierde kindje is !

hallo waar bemoeid die zich mee moet niet gekker worden maken wij zelf wel uit ook al willen we er 6 is mijn leven niet die vanhem moet niet gekker worden snappen die mensen dan niet dat wij genieten van een groot gezin dit zal vast de laatste zijn heb er altijd vier gewild en ben zo dankbaar dat mijn wens is uitgekomen en dat me kids allemaal mooi en gezond zijn

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je wordt inderdaad gek van die opmerkingen. De mensen weten niet, dat wij van de gyn de opdracht hadden gekregen, om snel zwanger te worden als we nog een tweede kindje wilde en dat vertel ik ze ook niet, want dat gaat niemand iets aan. De familie weet het natuurlijk wel en die maken ook geen rare opmerkingen, maar de mensen die er niks mee te maken hebben, kunnen de botste dingen zeggen.
    Bijv, dat ik nog erg jong ben of dat ik gek ben nu al aan een tweede te beginnen enz. Je wordt er gek van.
    Ze weten ook niet dat ze mensen ermee kunnen kwetsen. Ik maak me er niet zo druk om. Wij zijn erg blij met dit wondertje en dat is het belangrijkste.

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik ben ook zwanger van ons 4de kindje.

bij mij gaat het altijd zo.

leuk je bent zwanger?
    ikke:ja dat klopt.
    van je eerste?
    ikke:nee van de 4de.
    ohw,dan stoppen jullie hierna zeker wel,want 4 kindjes is wel veel.
    ikke:dat weten we nog niet hoor,ik kan geen ja,en geen nee zeggen.
    maare hoe oud ben je dan?
    ikke:31.
    zooooo 31 en dan al bijna 4 kindjes,ik moet er niet aan denken zeg.
    ikke:nee dat kan ik begrijpen,maar ik zou niet meer zonder willen.

wordt hier zo gek van.
    vraag me altijd af,waarom mensen 4 kindjes teveel vinden,en vroegen was het weinig,als je maar 4 kindjes had.
    wij moeten toch voor ze zorgen.
    pppffff sommige mensen.

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Pffffff mag ik wat dat betreft ook even spuien hier? :rolleyes:

Bij mijn eerste was ik 'uiteraard' pertinent te jong.
    Bij mijn tweede zou de relatie geen stand houden.
    De derde kwam veeeeeeel te snel op de tweede en die kwam natuurlijk alleen maar omdat we een jongetje wilden. De letterlijke opmerkingen varieerden van "jullie zijn toch geen konijnen" tot "wordt het niet eens tijd om er eentje weg te laten halen?!"
    En nu we dit kindje krijgen sporen we gewoon niet want vier kinderen is teveel, punt uit.

Ok, onze vierde was een grapje van moeder natuur, maar we wilden sowieso nog een vierde! Is dat nou zo'n schande? En NEE dat heeft niks te maken met het geslacht! Alleen hadden we deze keer liever het leeftijdsverschil wat groter gelaten....... Het is nu zoals het is en we zijn er gelukkig mee! Waarom moeten we daar iedere keer verantwoording over afleggen?! Excuse me for being fertile! :rolleyes:

Trouwens, toen bleek dat we nu 'dan eindelijk' een zoontje kregen, was de eerste reactie van mijn schoonouders tegen mijn man ook "dan kun je je eindelijk laten helpen!" :confused: :rolleyes:

Wij hebben nog NOOIT eens een leuke, spontane, enthousiaste felicitatie gehad............ Ik had ook eens zo graag zo'n reactie gehad......... :cry: But that's never gonna happen, want onze vierde is echt onze laatste...........

Liefs
    Esther

12. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    lieve daya.. gefeliciteerd!

haha.. iedereen weet het altijd beter.. eentje zei tegen mij "je bent nog zo jong, hoe zit het met je carriere" en iemand anders zei " nou, het werd wel tijd zeg, je werd er ook niet jonger op" ben 28 kom op zeg!

laat iedereen lullen.. zou zelf 4 kinderen niet aan kunnen (ben ontzettende chaoot), maar neig wel naar drie (al is dat ook best veel voor een chaoot) mensen zijn gewoon jaloers en het zit in de menselijke aard om altijd maar ergens een mening over te moeten hebben en die ook te verkondigen..

Deel Deze Pagina