Wie is hier 5 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door boeboe, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Mijn babyshower was ook echt gaaf :D

Volgens mij hier hetzelfde.. Werd vanmorgen wakker met zeurdige buikpijn.. Savonds ook weer.. Voel haar nu echt heel laag! Volgende week weer naar de vk, zal ik het toch even vragen.

2. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    nou van de week dus weer gerommel in mijn buik...en altijd is het 's avonds laat hihi....weer keer hoop gedoe en diarree gehad (sorry!) en dan wordt de kleine zo druk! alsof ze zich naar beneden wurmt in mijn buik...

van de week ook keer 's avond alsof ik lichte weeen had...kwam opzetten in mijn rug en zakte erna weer af....met wat ademhalingsoefeningen voelde ik er verder weinig van...maar was wel ff vervelend...is ook allemaal nieuw he...dus ja wat is eht nu precies hihi...ze ligt echt wel lager nu, heb meer ruimte om weer te kunnen eten bv....en voel haar getrappel ook iets lager...

nou midweekje weg was heerlijk...lekker weinig gedaan...en genoten van de rust samen....komende 2 weken nog wat werken en dan verlof! gaat opschieten meiden :D

3. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hihi hier gisteren ook verrast met een babyshower :D we zouden eigenlijk naar opa's verjaardag gaan, maar manlief ging dus alleen en dropte mij bij z'n nichtje ;)

super leuk en super verwend :D

4. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Denk echt dat je meisje aan het indalen was!
    En jullie midweekje weg was ook geslaagd lees is. Fijn, nog even met z'n tweetjes er uit! Misty75

Leuk dat je ook een babyshower hebt gehad :D

Ik lig helaas al een paar dagen op bed met griep :( Niet fijn!

5. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    oh das zeker niet fijn nee....hopelijk knap je snel op! Beterschap Mienemuisje!

Hier gisteren weer late dienst gewerkt na de vakantie, maar wat viel dat tegen zeg....ik doe zo makkelijk teveel...had last van mijn buik, harde buik, pijnlijk....dus zometeen toch maar mijn manager bellen en kijken of ik niet deze week al kan stoppen ipv 28 september....zie het echt niet meer zitten :( voelde zo niet goed...en voelde me zo rot...midweekje weg helemaal bijgetankt en voelde me echt weer goed, maar merk nu vanochtend dat mijn onderbuik nog gevoelig is van gisteren....vanavond weer late dienst van 14:15 tot 23 uur...dus ben benieuwd....proberen zoveel mogelijk te blijven zitten, maar ja...zo eerst maar eens bellen ;)

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Zo geregeld, verstandig voor mijzelf en de kleine gekozen...ik werk vandaag en vrijdag nog van 14:15 tot 23 uur en dan verlof...deze week ook geen cursus meer en volgende week ook niet...

best beetje trots op mijzelf :)

wilde er steeds niet aan, maar voelde me zo ellendig gisteren en dan vind ik het niet waard...nu kan ik het werk netjes afsluiten en gerust een weekje eerder met verlof gaan...

7. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Dankjewel! Misty75

Goed gedaan! Op dit moment ben je zelf het belangrijkst! En je kleintje natuurlijk! En wat niet gaat, gaat niet!
    Goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
    Nu lekker genieten van je verlof. Je verdiend het!

8. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    dank je gaat goedkomen....vrijdag avond trek ik de deur achter me dicht tm 1 februari...

9. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    ohh lekker hoor zwangerschaps verlof! die van mij is gister ingegaan, had vorige week wel al een week vak. dus ik zit nu al iets meer dan een week thuis en kom 22 jan. weer werken..:) hoe doen jullie het met opvang? en hoeist met eten.....ik heb savonds altijd lekkere trek..is moeilijk te weerstaan..voel me soms echt zwak..:(

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hier is de lekkere trek ook weer aangewakkerd Boeboe en hielp niet dat ik verpakte cakejes van de lidl in huis had...die zijn nu dus op....afijn ;)

wat heerlijk dat je verlof is ingegaan! kan je er ook een beetje van genieten??

Wat betreft opvang zometeen hebben we het zo geregeld het eerste jaar: maandag past mijn moeder op, dinsdag heb ik vrije dag van gesp[aarde uren, woensdag mijn vaste vrije dag, donderdag past schoonmoeder op, vrijdag mijn man papadag en weekend is mijn man altijd vrij (en kan ik af en toe werken volgens rooster). ook mijn nachtdiensten zullen voortaan in het weekend gepland gaan worden, maar die heb ik meestal maar eens per 3 a 4 weken....dus dat is wel lekker....ik blijf dan ook 28 uur werken...net als voor mijn zwangerschap...

wanneer het niet zo kan zal er voor de dag die wegvalt kinderopvang geregeld gaan worden...

En hoe gaan jullie het doen met opvang??

P.s. vanmorgen urine weg gebracht om te testen op blaasontsteking...het is dat of indalen waardoor ik al paar dagen pijnlijke onderbuik heb, voornamelijk als ik loop, maar ook als ik draai in bed...erg vervelend...blij vandaag mijn laatste werkdag te hebben :) en dan ook lekker verlof...Tussen 11:30 en 12 kan ik bellen voor de uitslag trouwens...ben benieuwd...

11. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    update: idd ontstekingswaarden te zien in mijn urine, dus toch lichte blaasontsteking...einde van de dag kuurtje ophalen...alhoewel dat doet mijn man dan want ik ben mijn laatste dienst werken ;)

vroeg nog of kuurtje kwaad kon voor de kleine, mevrouw bent u zwanger dan? Ehhh heb het op het potje zelfs geschreven...dus hopelijk ligt er vanmiddag het goede klaar!

12. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik geef gewoon toe aan de trek :) boeboe
    Ik kan mezelf toch niet bedwingen haha
    En ben toch al enorm veel aangekomen, dus die laatste kilo's kunnen er ook nog wel bij :p

Hoop dat je buikpijn snel weg is Misty75.
    Ik heb zelf 2x nitrofurantoine gekregen.

Hier erg veel maagzuur. De bewegingen van mijn meisje doen soms ook gewoon pijn! Ook last van rugpijn en m'n liezen :(
    Heb trouwens het kraampakket ontvangen. Jullie ook?

13. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier ook nitrofurantoine gekregen...gisteren avond mee begonnen...is maar voor 5 dagen gelukkig, dus hoop dat het erna weg is...ben wel blij dat nu mijn verlof is in gegaan, kan ik in ieder geval alles op mijn eigen tempo doen...

ja de bewegingen worden wel gevoeliger he, maar ze hebben ook steeds minder ruimte in onze buiken hihi....voel je ook verschil? in begin waren het echt schoppen, nu is het meer schuiven hihi...

hier ook kraampakket gehad...en de klossen hebben wij anderhalve week geleden ook in huis gehaald, die gaan binnenkort onder het bed...

echt wel spannend nu dat binnenkort de kleintjes kunnen komen....erg benieuwd hoe iedereen het gaat ervaren en hoe de bevallingen gaan en hoe de kleintjes het gaan doen....

af en toe krijg ik ook wel beetje de kriebels hoor, en zie ik wat op tegen de bevalling, maar probeer het nog maar wat van mij af te zetten tot het zo ver is...

vanavond hebben wij nog een familiefeest met eerst bowlen...daar doe ik maar niet aan mee, ik maak wel foto's :p
    en daarna muziek en hapjes en drankjes...morgen nog 2 verjaardagen...dus druk weekend....maandag lekker bekomen van het weekend en 's avonds weer controle bij de vlos...

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hoop dat de kuur aanslaat! Bij mij hielp het wel goed.

Das waar! Ze schuift steeds haar kontje van links naar rechts, schopt continue tegen me ribben... Soms vraag ik me af of ze überhaupt wel slaapt :p Klein druktemakertje!

Ik heb een nieuw bed gekocht, een boxspring. Volgens mij kan die niet op klossen :( Maar als het nodig is leg ik gewoon even het matras van het andere bed op mijn kant.

Ik was eerst ook heel kalm onder. Maar ik krijg nu toch ook wel de kriebels.. Ik denk omdat ik niet weet wat ik kan verwachten...

Klinkt als een leuk en gezellig weekend :D

Ik moet dinsdag weer op controle en vanaf dan elke week.

15. MamavanBas2009

17 sep 2013
    24
    0
    0
    Mijn 2 knapperds en werken !
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik ben 5 weekjes zwanger !

Groetjes.

16. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hoi hoi, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

wij zijn inmiddels iets verder in onze zwangerschap hihi kijk maar naar onze banners ;)

@ mienemuisje denk idd dat een boxspring lastig op klossen te zetten is ja...misschien ff overleggen met thuiszorg/vlos wat te doen? misschien is ie wel hoog genoeg en hoef je je bed niet te verhogen...

hier ook geen idee wat ik kan verwachten...elke keer als ik krampen heb of iets anders voel zitten met z'n twee op de bank te googelen haha...echt erg ;) ben benieuwd hoe vaak wij nu op controle gaan moeten...denk ook wel elke week nu....vanavond geboorteplan meenemen....mijne is nogal uitgebreid maar afijn....lijstje straks uitprinten voor koffertje en dan deze week ook koffertje maar vast klaar gaan zetten....je weet immers nooit he ;)

gaat opschieten nu! 35 weken zwanger....nog 35 dagen tot de uitgerekende datum hihi....

we waren gisteren bij mijn moeder en 3 weken terug had mijn man zich gruwelijk versproken toen we daar waren...hij had de naam per ongeluk gezegd van onze kleine...gisteren toch maar ff zitten vissen, maar mijn moeder had het niet gehoord!! oef gelukkig hihi de naam is dus nog niet uitgelekt :D sindsdien noemen we de naam thuis ook maar niet teveel meer om kans op verspreken zoveel mogelijk te voorkomen...

hier nu ook verlof...ben blij dat ik weekje eerder met verlof ben gegaan...afgelopen vrijdag mijn laatste dienst gehad....nu veel meer rust in mijn lijf...

17. MamavanBas2009

17 sep 2013
    24
    0
    0
    Mijn 2 knapperds en werken !
    Noord-Brabant
    Hallo dankjewel.
    O ja Jullie zijn inderdaad al heel wat verder in Jullie zwangerschap haha.
    Gefeliciteerd allemaal en succes met de laatste loodjes denk Ik ?

Groetjes.

18. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    @Misty75 Ik zal mijn bed vandaag even opmeten en morgen even kraamzorg opbellen om te overleggen.

Haha ik zie jullie al helemaal samen zitten op de bank, te googelen :)
    Mijn vriend is super relax onder mijn zwangerschap. Ik denk omdat hij al 3 kindjes heeft..

Hoe is je controle gegaan?
    Ik ben vandaag op controle geweest. Mijn meisje is al ingedaald, ligt diep in mijn bekken, maar nog niet helemaal vast.
    Qua groei ligt ze ook precies op schema.

Ik ga deze week ook mijn vluchtkoffertje klaar zetten. Dan staat tie in ieder geval klaar en hoef ik daar niet meer naar om te kijken.

Haha moeilijk is dat hé? De naam geheim gehouden.. Mij lukt het inmiddels niet meer ;) Mijn familie weet de naam dus ook al en een paar vriendinnen.

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je een weekje eerder met verlof ben gegaan. Kan je je helemaal concentreren op jezelf en jullie meisje. Geniet ervan meis!

19. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Oh ja kan helemaal snappen hoor dat je de naam niet meer geheim kon houden...hoe reageerden ze in je familie?? krijgt jullie meisje 1 naam of meerdere namen/vernoemingen?

mooi dat jullie meisje helemaal op schema ligt :) en ook al ingedaald ja...

de controle gisteren ging goed...geboorteplan doorgenomen waar geen gekke dingen in stonden, dus dat is mooi...kregen nog een snelle echo zodat de vk zeker wist dat ze goed lag, alhoewel ze dat ook al goed kon voelen....en ons meisje is ook aan het indalen...kregen kaartje met belinstructies mee...en van e week ga ik ook mijn koffertje klaar zetten....vandaag bij de kruidvat geweest omdat ze knoeidoekjes in de aanbieding hadden haha....dacht we kunnen ze maar hebben....en ook alvast een pak met flesvoeding gehaald hypoallergeen (gaan flesvoeding geven en mijn vriend heeft allergieën) kan maar in huis zijn he...

wel fijn dat jouw vriend zo relaxt is met je zwangerschap. zal idd wel schele dat hij al 3 kindjes heeft...hoop dat hij je daardoor ook juist goed kan steunen....

bij de vk nog gehad over pijnlijke onderbuik, maar dat is met de AB niet we gegaan, dus zal toch van indalen zijn....merk het wel hoor, dus is idd maar goed dat ik nu verlof heb....kan ik het lekker rustig aan doen, zoals vandaag...

20. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Gelukkig reageerde iedereen positief! Vonden het meteen leuk...
    Ze krijgt meerdere namen. Ik vernoem haar naar mijn overleden moeder en naar mijn vriend's overleden oma, die heeft hem opgevoed.
    Wil de naam nu eigenlijk ook aan jou verraden haha :p
    En bij jullie?

Je kan het idd maar in huis hebben! Scheelt straks weer om het te halen!

Ohh das wel vervelend, pijnlijke onderbuik...
    Dan zit je je maar af te vragen wat het kan zijn... Denk ook dat het toch met indalen te maken heeft. Lekker rustig aan doen, misschien een kruik tegen je buik?

Deel Deze Pagina