Wie is hier 5 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door boeboe, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    oh das wel mooi om je meisje zo te vernoemen :) maare wil de naam nog niet weten hoor ;)
    bij ons wordt ons meisje ook vernoemd. Vind dat zelf erg mooi om te doen.

ja dat dacht ik dus ook mbt de flesvoeding...denk je zal net zien dat we 's nachts bevallen en dan niets in huis hebben haha...afijn...elk scenario kan gebeuren want we hebben alles in huis :p

2. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hoi hoi, hoe is het hier met iedereen...vandaag alweer 36 weken zwanger...wat gaat het hard he?

afgelopen week echt last van onderbuik gehad met opstaan/lopen/draaien in bed. Vermoedelijk toch indalen aangezien het na de AB kuur niet weg was...de verloskundige dacht het ook. Nu sinds gisteren lijkt het iets beter te gaan. Afgelopen week weinig kunnen doen, maar nu vanmorgen beneden kunnen stofzuigen en vaatwasser weer fatsoenlijk uit kunnen ruimen...wellicht ligt de kleine nu goed ingedaald. bij de vk vorige week maandag was ze wel bezig met indalen...

heb sinds van de week ook een yogabal in huis van de lidl (die waren in de aanbieding)...die hadden we bij de zwangerschapsyoga en vond dat wel heel fijn om op te zitten en bewegen om straks de weeen op te vangen....ook staat sinds zaterdag ons bed op klossen....en moet ik dus met een keukenopstapje in bed klimmen haha...was wel ff wennen hoor...was de eerste nacht wel bang om uit bed te rollen, maar het gaat goed...

begin nu toch wel wat gespannen te worden voor de bevalling...merk ook dat ik wat onrustiger wordt ten aanzien van dingetjes die nog moeten gebeuren, zoals de 3 flesjes uitkoken voor gebruik...ledikantje opdekken...we hebben van het weekend de easyfix en maxicosi getest in de auto zodat we weten hoe die te gebruiken...ook mijn man heeft wat last van nesteldrang, want die wil ook alles maar gedaan en af hebben voor als de kleine wat eerder zou komen....erg schattig!

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    De laatste loodjes zijn idd begonnen :D @Misty75

Vervelend zeg, indalingsweeen.Lijkt niet niet fijn. Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat!

Haha met een keukenopstapje in bed klimmen. Zie het al helemaal voor me :p
    En wellicht helpt de yoga bal idd tijdens de weeën.

Wat grappig dat je man ook een beetje nesteldrang heeft! Tis natuurlijk ook zijn eerste kindje.

Ik ga dit weekend de maxi cosi, of nouja ik heb de izi sleep van Stokke, uitproberen.

Mijn buik is in een week enorm gegroeid en hangt helemaal laag. Ik waggel ook :)
    Ook heb ik de laatste tijd last van harde buiken als ik een stukje heb gelopen.
    Was gisteren even de stad in geweest, nou dat heb ik geweten :(
    Mijn buik leek wel een baksteen zo hard en ik heb nu enorm pijn mijn rug.
    Vrijdag heb ik weer controle bij de vk.. Ik vermoed dat ik last heb van voorweeen.
    Verder nog steeds erg grieperig, morgen maar is naar de dokter...

4. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hoe was het bij de huisarts? wat wijzer geworden? toch wel in de gate houden dat de koorts niet te hoog wordt lijkt me....wel vervelend zeg dat je grieperig bent....

en is de stokke makkelijk in gebruik?

van dat lopen en harde buiken krijgen herken ik wel....maandag was mijn beste vriendin geweest en zijn we gaan lunchen bij intratuin, daar ook rondgelopen en dat wordt mijn buik ook zo hard...

Het pijnlijke gevoel in mijn onderbuik blijft helaas...meestal 's ochtends niet, en in de middag wel...doe nu dus erg rustig aan dan gaat het wel...niet teveel lopen of fietsen...zal volgende week wel met vk bespreken....baal er wel van, voel me nu zo beperkt...

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Mijn huisarts geeft liever geen AB nu...
    Uitzieken en rusten.. Vind koorts ook echt eng.. Lag vannacht te klappertanden pfff.. Maar nu gaat het alweer stukken beter!
    Heb wel iets voor maagzuur gekregen, de gaviscon was niet meer aan te slepen!

Ik vind de Stokke echt super fijn. Vriendin van me heeft 'm ook. Vandaar ook mijn keuze.
    En inklappen, zit gedeelte of maxi cosi erop is ook zo gebeurd! (Als je eenmaal weet hoe het moet hihi)

Ik heb sinds gisteren echt enorm pijn mijn rug. Vannacht wakker geworden met buikpijn... Constant harde buiken..
    Moet morgen na de vk, ga het toch even bespreken... Voelt in ieder geval niet fijn :(
    En ben een beetje bang dat ik dalijk met 36 weken beval.

Voel me ook beperkt. Vind het zo vervelend dat niks meer makkelijk gaat...

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    @mienemuisjePfff nou goed rust houden en uitzieken dan maar....wel balen zeg! :(

Hoop voor je dat je niet op korte termijn gaat bevallen en dat de kleine nog ff lekker bij je blijft zitten...

In ieder geval veel beterschap!

Hier zojuist koffertje zo goed als klaar gezet. Althans voor wat er in kan dan. lijstje ligt boven op de koffer waarop al is afgestreept wat er in zit. Nou geloof dat we dan zo wel een heel eind zijn. Heel erg aftellen nu, en de kriebels krijgen zo nu en dan hihi...

wat mij betreft zou ik best willen bevallen zo tussen de 38 en 40 weken...begin alle beperkingen behoorlijk zat te worden en mijn nieuwsgierigheid is moeilijk te bedwingen, maar ja zit niets anders op he ;) daarbij vind ik het met de dag moeilijker worden om de naam voor me te houden :p wanneer zal ons prinsesje zich aandienen? :(

7. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    @Misty75! Dankjewel!

Ik hoop het ook.. Al blijft ze nog maar een weekje zitten, ben ik tevreden!

Fijn dat alles nu echt 'af' is. Ik hoef alleen nog nieuwe nachthemden en ondergoed te kopen voor in het vluchtkoffertje.

En verder idd afwachten ja :D Nog heel eventjes meis.. Laatste loodjes zijn het zwaarst en duren het langst :p

8. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ah jij bent ook ver klaar dus....fijn idee he dat alles zo ver klaar staat....manlief was ook tevreden over de koffer...heeft instructies waar de laatste dingen te vinden zijn (zoals mijn ID kaart etc) dus van hem mag de kleine eind volgende week ook gaan komen.

dat komt ook omdat ik sinds de laatste weken zo snurk 's nachts. heb er zelf geen last van, maar manlief dus wel...best gênant want ik slaap best ok en hij dus niet....vind het wel een vervelend probleem. dus straks als de glazenwasser is geweest ff naar de kruidvat om oordopjes....en nog een mini flesje shampoo en douchegel voor in de vluchtkoffer...

9. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    halloo dames,

hier ben ik dan weer s een keer :)
    hier ook alles goed, lekker verkouden en pijn in de keel maar is bijna over gelukkig! bed klossen heb ik vandaag pas besteld..
    krijg ze maandag al binnen..tsja ik sta erom bekend een beetje laat te zijn met alles! maarrrr we hebben alles al in huis voor t ventje! ook wij zijn erg nieuwsgierig hoe hij eruit zal zien! kleertjes zijn al bijna allemaal gewassen dus hij kan zo hup zijn rompertje in en pyjamatje en zijn wiegje! volgend mijn schoonzus hoef ik de wieg niet op te maken, dat doet de kraamzorg als die kleine er is dus dat scheelt haha!
    flesjes moet ik nog uitkoken..en er moeten nog wat dingetjes gebeuren maar die zijn zo gedaan!

verder, gaat mijn zwangerschap voorspoedig alleen het slapen iets minder..maar ja ook dat hoort erbij een maagzuurtje hier en daar alleen iets minder moet ik zeggen..t ventje is hier al bijna goed ingedaald..:)

10. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    oeh spannend hoor boeboe! wel erg leuk allemaal he...:D

hadden wij het gisteren nog over om van het weekend het ledikantje op te gaan maken. en idd de flessen nog even uitkoken van de week.

Fijn dat je zwangerschap nog steeds voorspoedig gaat :D en ja die kwaaltjes die er af en toe bijkomen zijn idd vervelend/lastig...

mooi dat de kleine al bijna goed is ingedaald...dat wordt aftellen :D

11. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    @Misty

ja inderdaad aftellen! en ja het wordt erg spannend! ben zo benieuwd wanneer hij komt..ik heb steeds het gevoel dat hij iets later komt dan dat ik ben uitgerekend maar ja we zullen zien!

ik denk dat ik die flesjes nog heel even op zich laat wachten ook omdat die al binnen 5 min klaar zijn..wiegje staat er al alleen nog ff netjes maken (er zit nu nl. wat schone was in..:$ die ik nog moet inruimen...ga het vandaag maar even doen...

en voor de rest ach, kan hij komen als hij het zijn tijd vind:)

12. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Haha ja dat heb ik vaker gelezen dat je kan gaan snurken tijdens de zwangerschap :p Misty76

Ik ben gisteren naar de verloskundige geweest. En mijn buikpijn en rugpijn is waarschijlijk door het indalen gekomen. Mijn meisje ligt nu helemaal vast en diep in mijn bekken. Haar hoofje was niet meer te zien op de echo.
    Ik heb ook niet meer zoveel vruchtwater als eerst en ze word op 7 pond geschat bij de geboorte.
    Ik heb ook echt een enorme buik gekregen opeens. De vk zei: jou buik is 1 en al baby joh :p Ze is nu al groot! ;)
    Ik heb nog steeds wel last van buik en rugpijn, niet meer zoals eerst gelukkig, maar ik heb goede hoop dat ze tot 37 weken blijft zitten iig.

13. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ik mag woensdag weer naar de vk...ben benieuwd...
    Vandaag precies 37 weken zwanger...nu begint hete cht te kriebelen...koffertje staat klaar, ledikantje staat opgedekt...zojuist de lijst met adressen gemaakt voor de geboortekaartjes en proefdruk aangevraagd van het geboortekaartje...

Zo benieuwd wanneer ze gaat komen :D

Bij ons werd de kleine ook op 7 a 8 pond geschat. dus ben benieuwd hoe zwaar ze uiteindelijk gaat zijn...

heb besloten de flesjes nog maar even in de verpakking te laten...kan altijd nog uitgekookt worden als de eerste weeën beginnen...
    we hebben van het weekend nog wel een luchtbed gehaald en in de andere kamer boven geïnstalleerd ivm mijn snurken...mijn man kan dan altijd uitwijken voor goede nachtrust mocht ik weer een nacht snurken...oordopjes hielpen toch onvoldoende....maar heb gelukkig niet elke nacht last van snurken hihi...

van het weekend voor mijn doen nog veel gedaan...vrijdag avond uit eten geweest ivm teamdag van het werk...was erg gezellig...ben blij dat ik ben gegaan nog....zaterdag en zondag met manlief op pad geweest en oa bij mijn moeder op de koffie geweest....naar de winkels geweest, appeltaart gebakken haha...vandaag weer een rustig dagje...zometeen alleen nog even de was in de droger doen en stofzuigen...

nou meiden ben benieuwd wie van ons als eerste gaat bevallen :D hopelijk blijven de beebs zitten tot in ieder geval de 37 weken...is hier nu gelukt :D en hopelijk gaan de bevallingen voorspoedig...in ieder geval allemaal succes!!

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ben ook super benieuwd wie van ons als eerst gaat bevallen!
    Vind het ook leuk dat we hier kletsen sinds we allemaal 5 weken zwanger waren. Moet je ons nu zien... Hoogzwanger en klaar op te bevallen :p

15. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    haha ja gaaf he :D als de kleine er hier is dan zal ik wel een fotootje posten :D ben ook wel benieuwd hoe we de bevalling gaan ervaren ;)

Morgen weer controle bij de verloskundige...hopelijk is de kleine nu helemaal ingedaald...en is verder alles goed....is wel gek eerste controle dat ik alleen ga zonder mijn man hihi...

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hoe is je controle gegaan @Misty75?

17. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Controle was goed. Mooi het hartje gehoord. Ze ligt alleen kog niet helemaal ingedaald dus zal deze week nog wel niet gevallen denk ik hihi

18. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    trouwens nog steeds die pijnlijke onderbuik, maar lijkt toch meer mijn bekken te zijn. daardoor loop ik ook moeilijker en is het pijnlijker met omdraaien in bed en met opstaan....ws was het dus geen blaasontsteking....ach ja...nog heel even en het zit er op...hoop ik :D

19. angel2

angel2 Actief lid

5 feb 2012
    336
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier een rare tijd geweest. Liep tegen een zwangerschapvergifting aan.
    Maar ik kan zeggen op 8 oktober is de kleine Milan geboren!!
    Hij is 52 cm en weegt 3785!
    En ik ben op dit moment echt aan het genieten van de kleine man!

Liefs van mij!

20. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Jeetje dat is spannend geweest voor jullie! Maar van harte gefeliciteerd met jullie kleine man!Wat een mooie naam, Milan...

Lekker gaan genieten :D

Nu wel alles goed met jou/jullie?

Deel Deze Pagina