Wie is hier enig kind?

Discussion in 'De lounge' started by Barocky, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Mijn ouders passen ook nog 2 dagen in de week op onze dochter. Overigens is mijn dochter ook mijn dochter ook alleen, ze heeft nog wel 2 halfzussen maar die schelen 10 en 15 jaar met mijn dochter.

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    ik ben zelf geen enig kind en ik denk ook dat een hoop mensen ervaringen meenemen uit hun eigen jeugd.
    Zo heb ik 2 zussen en dat altijd als heel fijn ervaren. Tuurlijk hadden we wel ruzie vroeger maar ook veel samen gespeeld en ik was altijd blij dat er altijd iemand was om mee te spelen.
    Daarbij woonde er bij ons een paar huizen verder een meisje die enig kind was. Wij waren altijd een beetje jaloers omdat zij echt alles had wat ze wilde qua speelgoed enzo maar uiteindelijk vond zij het heel jammer dat ze geen zussen had en wij wel.

Ik heb tot op de dag van vandaag ontzettend leuk contact met mn zussen, we hebben nu allemaal kinderen en die neefjes en nichtjes bij elkaar is gewoon erg leuk.
    Ook handig met alle babyspullen onderling uitlenen enzo.

Kortom ik zou niet zonder willen maar broers en zussen hebben natuurlijk niet altijd een goeie relatie met elkaar.

Het lijkt mij vooral rot als je ouders overlijden en je bent enig kind, dat heb ik bij mijn buurman gezien. Die is enig kind en vond het vreselijk dat hij niemand had om dingen van vroeger te delen.
    Hij heeft een lieve vrouw maar die is uiteraard pas veel later in zijn leven gekomen.

Moet ook wel zeggen dat mijn ( en mijn man zijn) ervaring van het hebben van zussen en broers ( mijn man heeft 2 broers) meegespeeld hebben om graag nog een 2e kindje te willen.
    Ik vind het voor mijn zoon ook leuk als hij straks en ook later iemand heeft behalve zijn ouders.

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben geen enigst kind. Ik had vroeger een mega goede band met mijn zusje en zou dus absoluut geen enigs kind willen zijn.
    Helaas is de band tussen mij en mijn zusje nu wat verwaterd.
    Ik zou best wel heel graag nog 2 of 3 broers of zussen willen hebben. Lijkt me geweldig. Daarom wilde ik ook graag zelf een groot gezin. Helaas is mijn man het daar niet mee eens.

Share This Page