In mijn huidige werk zijn er een aantal ontwikkelingen geweest waardoor ik me niet meer op mijn plek voel. Daarom ben ik me aan het oriënteren naar een andere baan. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die werk hebben als klassen / onderwijsassistent. Hoe bevalt je jullie werk? Welke opleiding hebben jullie hiervoor gevolgd? Gaat er veel veranderen nu de overheid veel aan het bezuinigen is? Hoe ziet jullie dag er uit? Welke werkzaamheden verrichten jullie? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
Ik heb het diploma, maar werk er niet in. ( ben nu apothekersassistente) Maar wat ik om me heen hoor van oud klas genoten dat er geen werk in te krijgen is bijna. Want je bent extra, en dus te duur. De scholen zijn allemaal aan het bezuinigen.
Ik raad het je af, waarom? Ik heb zelf de PABO gedaan en dat verdient véél meer terwijl je praktisch hetzelfde werk verricht. Veel scholen werken met een invalpool omdat er zo weinig banen zijn. Soms zit je jaren in de invalpool te wachten op een vaste baan. Ik ga om die reden een andere studie doen!
Niet aan beginnen. Je bent erg duur voor scholen en een baan is dus moeilijk te vinden. Verder wordt je vaak overvraagd is mijn mening (vanwege drukte taken krijgen toebedeeld die eigenlijk alleen een leraar mag doen). Ik zou het je afraden.
Absoluut geen werk in te vinden. Ik heb de PABO en daarmee is al geen baan te vinden, laat staan als onderwijsassistent. De opleiding was voorheen SPW maar geloof dat het nu een aparte opleiding is op MBO-4 niveau. Maar ik zou wat anders kiezen als ik jou was.
Ik ben onderwijsassistent. Hoe bevalt je jullie werk? Mijn werk bevalt heel erg goed. Ik ben ooit de pabo begonnen maar dat ging hem om meerdere redenen niet worden. Ik ben nog altijd blij met mijn baan. Nu ga ik mijn 7e jaar beginnen. Voorlopig zou ik niets anders willen. Welke opleiding hebben jullie hiervoor gevolgd? De onderwijsassistenten opleiding. Gaat er veel veranderen nu de overheid veel aan het bezuinigen is? Voorlopig merk ik nog niet veel van de bezuinigingen. Behalve dat er minderen kinderen met een rugzak zijn omdat heel veel aanvragen geweigerd worden. Hoe ziet jullie dag er uit? Mijn dag begint met voorbereidend werk. Ook help ik de eerste drie kwartier collega's met van alles en nog wat. Dat kan zijn: kopieren, nakijken, cijfers invoeren, knip en plak werk. Daarna haal ik kinderen uit de klassen of help ik kinderen in de klassen. Dit zijn voornamelijk kinderen die een rugzak hebben. Welke werkzaamheden verrichten jullie? Ik begeleid vooral kinderen die een rugzak hebben. Daarnaast sta ik 1 dagdeel in de week voor de klas.
Ik heb gewerkt als onderwijsassistent. Ik heb pedagogiek gestudeerd. Ik ben uiteindelijk door verhuizing weggegaan bij de basisschool waar ik destijds werkte. Erg jammer, want ik vond het werk in principe hartstikke leuk ( ware het niet dat ik als afgestudeerd pedagoog meer het salaris conform dat van een groepsleerkracht behoor(de) te krijgen ). Maar ik geloof dat het nu helemaal op de schop ligt. Mijn moeder werkt nog als onderwijsassistente, maar alle hulp 'extra' vliegt er als eerste uit nu met de bezuinigingen. Zij is een van velen die mocht blijven. Dus ik ben bang dat het nu goed zoeken wordt als je er een baan in wilt vinden. Maar desalniettemin is het een erg leuk beroep!! Ik heb het echt met heel veel plezier gedaan!
Ik krijg trouwens als leerkrachtondersteuner uitbetaald omdat ik elke week een ochtend voor de groep sta en ook wel eens inval bij ziekte.
Ik zou het niet doen. Mijn schoonzuster heeft de opleiding gedaan en van de 24 in haar klas hebben er 2 een baan gevonden.
ik heb mijn diploma's en werk nu in de kinderopvang (nso en soms inval kdv) heb diploma's onderwijs en klassen assistent toen via spw
Heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden! Daar heb ik echt wat aan. Het lijkt me ontzettend leuk maar denk dat ik toch maar verder rond ga kijken. Zekerheid is wel een van de belangrijkste dingen die ik nu zoek in een baan aangezien ik dat in mijn huidige werk niet heb.
Ik he het diploma, erg leuk, zowat het leukste wat ik ooit heb gedaan, maar werk vinden ho maar. Goed dat je even verder kijkt, ik denk dat je erg veel geluk moet hebben wil je snel een baan hierin vinden.
Ik heb ook het diploma, daarna heb ik de PABO afgerond en nu werk ik in de kinderopvang. Ik ben blij dat ik de opleiding heb gedaan, vond het heel erg leuk en ben blij dat ik nu in de kinderopvang een vaste baan heb, want het onderwijs bied hier in de omgeving bollenstreek te weinig mogelijkheden...
Ik heb ook het diploma maar heb er helaas nooit werk in kunnen vinden dus heb altijd in de kinderopvang gewerkt.
hier ook even een tijdje in gewerkt maar werd gebruikt als leerkracht. Neee...geen onderwijs voor mij. Ik ben activiteitenbegeleider met ouderen! ook heeeeel leuk!