Wie is in 2014 gestart met Clomid of gaat nog starten?

Discussion in 'MMM clubs' started by MZ25, Feb 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

Mar 17, 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Geniet ervan kleineroe!! En gefeliciteerd! !!
    Hopelijk kan ik je snel volgen :) x

2. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en heb jullie verhalen nog niet allemaal gelezen, maar ga dat straks snel doen.
    Ik zal wat over mezelf vertellen.
    Ik ben 23, mijn man is 30. Vorige week is er bij mij PCOS geconstateerd.

Sinds juni 2013 zijn wij aan het proberen om een kindje te krijgen. Na het stoppen met de nuvaring ben ik bijna een half jaar om de week ongesteld geweest. Ik werd ontzettend moe maar weet alles aan stress. Van januari tot maart had ik een nette cyclus van 23 dagen, maar sinds maart niet meer ongesteld geweest. We hoopten natuurlijk dat ik zwanger zou zijn, maar helaas...

Ik ben vrijdag begonnen met provera begonnen, maar nog niet ongesteld geworden :x. Hoe lang duurde dit bij jullie?

Ik hoop dat het kletsen met jullie me zal helpen om de PCOS een plekje te geven en weer een beetje hoop te krijgen.

Groetjes

3. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

May 11, 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Hey dames,

Hoe is het met iedereen??

Welkom Memmie, gezellig als je mee kletst! Moet je de Provera 10 dagen slikken? Meestal word je een paar dagen nadat je klaar bent met slikken pas ongesteld.. Ook beginnen met Clomid daarna?

Ik ben vandaag weer naar de gyn geweest, cd 13 en rechts zat een ei van 15.. die gaat als het goed is dus binnenkort springen:) Vrijdag weer terug!

Liefs!

4. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Geen idee memmie, ik heb nog geen provera geslikt.

5. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, moet het 7 dagen slikken, dus moet nog even wachten ;). Heb op dag 10 een echo en als het goed is mag ik dan met Clomid 50 mg beginnen. Ben benieuwd hoe alles gaat...

6. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

May 11, 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Oke:) nog even geduld dan idd... meestal ben je op dag 3/4 na het slikken wel ongesteld hoor.. Veel last van de provera?
    Spannend ja, wie weet gaat het wel heel snel allemaal;)
    Ik zit nu in de 2e ronde... straks weer die wachtweken, die zijn vreselijk..

7. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,076
    409
    83
    Ergens!
    Oh ik zie nu dit topic pas! Had er ook 1 gestart!
    Ik ben mama van een lieve dreumes van 15 maand en morgen weer naar de huisarts voor nieuwe doorverwijzing naar de gyncl.
    Moesten jullie dat ook?

8. beebi

beebi Actief lid

Jul 1, 2014
    231
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik ben nieuw.. maar vind het geweldig dat er een forum bestaat en dat iedereen alles kan delen..
    Ik zal eerst maar iets over mezelf vertellen.
    Ik ben 22 jaar en heb pcos. (Weet het al vanaf mijn 18e)
    Mijn vriend is 25 en met hem is gelukkig alles hoe het hoort.
    We zijn al 7 jaar samen. En willen sinds 2012 al een kindje. Ik slikte de pil al niet meer vanaf mijn 17 om te kijken of ik gewoon ongesteld werd. Dat was dus niet het geval dus heb ik me laten onderzoeken en ik had dus pcos.
    Ik heb sinsdien niet meer de pil geslikt. (Nog steeds geen ongesteldheid gehad)
    Nu komen we sinds december bij de gynaecoloog.
    Donderdag mag ik voor mijn 2e afspraak en ik hoop zo dat hij mij gaat helpen met clomid of iets anders.. na 2 jaar dat er niks vanzelf gebeurd kan ik wel wat hulp gebruiken. :p maar door jullie ervaringen kan ik me een beetje verdiepen.
    Nou een heeel verhaal. Haha
    Byebye ♡

Ow en heb op mijn 19e een keer een miskraam gehad. Maar toen wist ik niet dat ik zwanger was. :(

9. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hopelijksnel: daar kijk ik nog t meeste tegenop, t wachten... maar jij had nu een paar mooie eitjes toch? Ik heb gelukkig nog geen bijwerkingen, alleen zo nu en dan wat steekjes in mn buik.

@beebi: sinds december bij de gyn en nu pas je tweede afspraak? T ging bij mij juist allemaal heel erg snel met afspraken etc. Hopelijk gaan ze je nu snel op gang helpen...

10. beebi

beebi Actief lid

Jul 1, 2014
    231
    0
    0
    @memmie91. Ja hele drukke arts pff. En denk dat hij het nog even wou afwachten. Misschien dat ik spontaan nog zwanger raakte.. mja ik wist dat dat tog niet zou gebeuren..
    Alhoewel ik 24 mei sochtends een druppeltje roze bloed verloor en derna de heel dag alleen met vegen wat rozig bloed..
    Ik weet niet wat het was omdat ik totaal niet ongesteld word.. dus dat bespreek ii morgen ook eventjes..
    Ben wel zenuwachtig voor morgen

11. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

May 11, 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    @ Liefschaapje, welkom! Ja hier ook eerst een doorverwijzing. Bij je vorige zwangerschap ook Clomid gebruikt?

@ Beebi, ook welkom! Dan zijn jullie ook al een tijdje bezig:( Balen he als het zo lang duurt.. Hopelijk slaat de behandeling snel aan bij je! Ben je helemaal niet meer ongesteld geweest in die tussentijd? Niet zenuwachtig zijn hoor, het stelt niet zoveel voor;)

@ memmie91, ja gelukkig een ei die als het goed is bijna springt. Heb alleen dit weekend een weekendje weg met familie en met een beetje pech slapen we met meerdere op een kamer als ik dan net m'n eisprong heb.. nou ja je snapt het wel.. baal daar een beetje van..
    Jij kunt met een beetje geluk na het weekend beginnen met je Clomid;) Ja dat wachten is echt vreselijk.. wist niet dat 2 weken zo lang konden duren:(

12. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @beebi: Heb je je afspraak al gehad? Hoe is t gegaan? Ben benieuwd wat hij zegt over dat beetje bloedverlies, ik heb dat ook eens gehad...

@hopelijksnel: Oh, echt irritant. Jammer dat dat zo uitkomt. Hoop dat je verder wel n beetje geniet van je weekendje weg. Misschien vinden jullie tussendoor tijd en n plekje :D

13. beebi

beebi Actief lid

Jul 1, 2014
    231
    0
    0
    Vandaag bij gynaecoloog geweest. & ik heb ook provera voor 10 dagen en dan mag ik dag 3 beginnen met clomid 50mg. En 23 juli terug naar gynaecoloog.
    Ben helemaal happy dat er eindelijk iets gebeurd. Nu hopen dat het werkt
    Dat beetje bloedverlies kwam door de hormonen dat kwam vaker voor zei hij.. dusja geen idee wat het nou precies kan zijn geweest.
    Xx beebi

14. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Fijn he dat er iets gebeurd. Dan heb je het gevoel dat je verder komt. Hopelijk slaat het aan. Waarom moet je op 23 juli terug (ik bedoel waar is die datum op gebaseerd)? En krijg je geen echo's tussendoor na inname clomid?

15. beebi

beebi Actief lid

Jul 1, 2014
    231
    0
    0
    Nou ik moet dag 3 met clomid beginnen tot en met dag 7 en hij wou mij dag 10 terug zien. Dan is het de 23e en Dan krijg ik een echo. Maar eerst 10 dagen provera.

Maar nu was ik vergeten te vragen aan de gynaecoloog ..
    Met provera stel je wordt eerder ongesteld..
    Moet ik dan stoppen met provera en dan gwn dag 3 beginnen mrt clomid..
    Of gebeurd dat niet met provera dat je tussen door ongesteld word..

16. Vosje31

Vosje31 Lid

Jun 26, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeahhh! Ik had vandaag een follikelmeting, dag 12 van mijn cyclus. Na 5 dagen clomid op dag 3tm7, eerste keer, een eiblaasje van 18,5 mm! Volgens de echoscopist binnenkort dus echt een eisprong. Nu moet ik over 1,5 week bloedprikken om te kijken of het een goede eisprong is geweest. Opgelucht! Totaal geen vertrouwen in mijn lichaam, maar de clomid heeft dus toch gewerkt.

@beebi ik heb zelf primolut geslikt om mijn menstruatie op te wekken, dus geen idee. Ik werd netjes na primolut geslikt te hebben, drie dagen later ongesteld ...vervelend dat je met zoveel vragen zit

@memmi91 nu ook begonnen met clomid?

17. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Wat fijn Vosje!

Beebi geen idee, geen provera gebruik.

18. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,076
    409
    83
    Ergens!
    Hopelijkesnel: Ja bij de eerste hebben we ook clomid nodig gehad 100mg. Ik had eigenlijk verwacht dat je zonder doorverwijzing wel weer terecht zou kunnen maar zo werkt dat dus niet.
    Eerst langs de gyncl... kunnen ze mooi geld vangen natuurlijk!

Maaar dinsdag kan ik al terecht! Super spannend!!

19. memmie91

memmie91 Lid

Jun 30, 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook provera geslikt. Als het goed is slik je t 7 of 10 dagen en dan wordt je 3 of 4 dagen na het slikken van de laatste pil ongesteld. Ik moest van de gyn de kuur altijd afmaken. Ik moet zelf bellen zodra ik ongesteld word (nu op dag 4 na de kuur, maar t zet nog niet echt door dus ik hoop dat t vandaag komt). Dan weet ik eigenlijk niet zo goed wat er gaat gebeuren. Weet wel dat ik op dag 10 voor n echo moet, maar weet niet of ik dan meteen aan de clomid mag beginnen.
    Ik heb nog geen recept gekregen. Hoe ging dat bij jullie de eerste keer?

20. iez

iez VIP lid

Dec 4, 2013
    5,215
    1,041
    113
    Ik zou met provera starten, maar laatste moment zelf ongi geworden. Heb vervolgens vanaf cd3 t/m cd7 clomid geslikt. Clomid kreeg ik mee van gyn (bij de Bali van fertiliteitskliniek gemeld en een paar minuten later kreeg ik die). Dus ik hoefde hier niet apart voor naar een apotheek. Op cd10 1e echo gehad.

Dus misschien handig als je nog even informeert over clomid en wanneer je die moet nemen. Anders ben je misschien een ronde kwijt?

Share This Page