Wie is in 2014 gestart met Clomid of gaat nog starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door MZ25, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Ik had de eerste ronde ook heel lang een ei van 10/11..zelfs de laatste echo was toen maar 13 ofzo maar heb toch een eisprong gehad bleek uit de waarde en heb het ook duidelijk gevoeld!
    Het kan dus echt nog wel;) Heb het de vorige ronde ook aangekaart, toen keken ze raar zo van dat kan niet maar toen zagen ze de waarde!

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Begrijp ik het goed dat ze je ei ook hebben gemist. Of is je ei van 13mm gesprongen?

3. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Het was die van 13 ja maar ze zeiden kleine kans dat deze nog gaat springen.. wel gebeurd dus.
    Gyn zei bij de laatste echo, je moet maar over 10 dagen met de primolut beginnen. Heb toen zelf moeten zeggen dat een lf 14 dagen duurt en toen zei ze je mag ook 14 dagen wachten:( Vond ik heel raar! Gewoon een eisprong gehad en zelf ongesteld geworden. Heel slordig dus net als een ei missen!

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Was primolut bedoeld om je menstruatie op te wekken? Want als dat zo is, dan is het toch juist goed dat je wachtte, want stel je voor dat je ei bevrucht was dan had je toch niet je menstruatie willen opwekken? Of wisten ze dat je ei niet bevrucht was?

Een ei missen is zeker slordig, want het is een gemiste ronde.

5. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Ja was om de menstruatie op te wekken. Gelukkig heb ik mn mond open gedaan en gewacht want anders had ik voor niks die troep moeten slikken en ik had zelfs zwanger kunnen zijn..
    Vind dat slordig hoe ze daar dan mee omgaan..

6. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

Hier zelfde verhaal ze zeiden deze maand krijg je geen eisprong maar ik had er wel een gehad en nog zwanger ook! Ze maken soms echt fouten ik hoop dat je gewoon je ei krijgt maar ik vind dat ze het tesnel zeggen soms duurt het iets langer voordat je een eisprong hebt

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Op basis waarvan zeiden ze dat je geen eisprong zou krijgen? Echo's? Bloedonderzoek? En op welke cd sprong het? Geweldig dat je zwanger raakte!

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Nog dames die dit weekend FM hebben?

9. niesuhh

niesuhh Niet meer actief

bij de echo. Ik kwam op maandag dag 10 en was mijn ei 9 mm
    toen moest ik terugkomen op vrijdag dag 15 en was me ei niet gegroeid nog steeds 9 mm. En die maandag ging ik op vakantie dus kon geen fm meer doen. Maar de gyn zei deze ronde gaat hem niet worden hij had zelfs als primolut uitgeschreven en verhoogd naar 150 clomid. Toen ik terug kwam heb ik gebeld dat ik tog nog even langs wilde komen om dingen te bespreken het was bij een andere gyn de laatste keer omdat de mijne r niet was. Dus ik mog komen zag ze een heel raar ei van 14 mm ze kon niet zien of het een gesprongen ei was of 1 aan het groeien en stelde voor bloed te prikken. 2 dagen later kreeg ik te horen dat ik een mooie eisprong had gehad van 36. En toen was ik 2 dagen heel misselijk en een test gedaan en hij was positief. Dat is nu 1.5 week geleden.. ik weet niet hoever ik nu ben.

Zo raar kunnen dingen lopen

10. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    @ Iez, heb je vandaag of morgen fm?

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Wow niesuhh wat een verhaal!!!! Wel geweldig dat het raak was. Zo verrassend kunnen zaken verlopen soms.

Hopelijksnel: ik heb morgen m'n 3e FM.

12. Vosje31

Vosje31 Lid

26 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, kan het kwaad als je snel op het toilet zit na het innemen van de clomid? Ingenomen maar kreeg echt onwijze buikkrampen... Zou de clomid eruit zijn gekomen? Op
    Internet en bijsluiter niets te vinden.... Morgen op vakantie, dus wie kan me helpen? :(

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik hoop dat het inmiddels beter met jou gaat Vosje. Ik denk niet dat als je meteen na inname op het potje moest dat je clomid eruit is. Het is een hele afstand wat afgelegd moet worden in je darmen lijkt me. Als je nog twijfelt kun je altijd bellen met je dienstdoende gyn om het te vragen toch? Ik hoop dat je op vakantie kunt zonder dat je nog krampen enzo hebt. En anders beterschap! Ik hoop voor je dat clomid geen hinder van je krampen heeft ondervonden.

14. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    @ Vosje, idd wat Iez zegt.. volgens mij duurt dat el even hoor. Zou anders zijn als je had over moeten geven. Hele fijne vakantie!!

@ Iez, en? Hoe was je fm?

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn FM was teleurstellend. Het was m'n 3e echo en weer zagen ze rechts een ei van 10mm. Links niets. Terwijl 1e echo links een ei van 10mm te zien was en 2e echo rechts van 10mm. Kunnen eitjes zoveel dagen 10mm blijven zonder te groeien? En is het mogelijk dat eitjes ipv groeien krimpen? Alleen m'n bms was verder gegroeid naar 12,3.

16. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    :(... Ja eitjes kunnen helaas krimpen en ook stil blijven staan in groei.. dat is gewoon de ellende van deze behandeling, het kan alle kanten opgaan.. Je bms is wel erg netjes hoor, dus als er toch nog een eisprong plaats gaat vinden is dat iig goed!

Op welke dag zit je nu?

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh dat is een openbaring voor me. Ik begon al te denken dat ze gewoon niet goed keken. Ik dacht dat eitjes doorgroeiden.

Ik zit op cd14 vandaag.

18. marleen777

marleen777 Nieuw lid

27 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames! Ik ben nieuw op dit forum... Zal mijn verhaal ook even vertellen... Ik ben ruim drie jaar gestopt met de pil. Na het stoppen heeft het voor mij een jaar geduurd voor ik een regelmatige cyclus had. Vanaf het moment dat ik dit had, ben ik heel erg veranderd. Ik kreeg last van huilbuien, stemmingswisselingen, bepaalde momenten somber voelen, hartkloppingen, ronde kringen met kale plekken op mijn hoofd, donkere haren op mijn bovenlip etc. Omdat mijn klachten begonnen zijn in de periode dat ik regelmatig ongesteld werd, dacht ik dat het door hormonen zou komen. Mijn huisarts geloofde hier niet echt in en heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Omdat het ook maar niet lukte om zwanger te worden, uiteindelijk toch de stap gemaakt om me te laten doorverwijzen naar de gynaecoloog. Uiteindelijk is na verschillende onderzoeken eruit gekomen dat ik, ondanks dat ik wel gewoon ongesteld word, geen eisprong heb. Schijnbaar heb ik een probleem in mijn eierstokken waarvan de oorzaak niet bekend is. Doordat ik geen eisprong heb, maar ik zo goed als geen progesteron aan en heb ik daardoor weer te veel oestrogeen. Voor mij was dit geen verassing, want ik heb altijd het idee gehad dat ik me niet goed voelde door een hormonaal probleem.

Ik ben deze maand gestart met de eerste ronde clomid 50 mg.
    Wat ik me afvraag.... Ik krijg helemaal geen echo's, terwijl ik op internet lees dat dit wel veel gedaan wordt. Ik moet 31 juli prikken voor mijn progesteronwaarde en heb dan 6 augustus een belafspraak en dan hoor ik of ik een eisprong heb gehad. Vind het zo ontzettend spannend!!!
    Vreselijke last van opvliegers! Ik hoop dat deze dosering voldoende is en niet omhoog hoeft!

Fijn om een beetje een actueel forum gevonden te hebben, met meiden die in hetzelfde traject zitten! Ik zal een beetje terug gaan lezen wat hiervoor geschreven is!

19. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    @ Iez, als de clomid niet goed aanslaat dat kunnen ze gewoon de maat blijven die ze dan zijn, meestal als ze dan doorgroeien naar 14 bijv kun je er wel voorzichtig vanuit gaan dat hij doorgroeit. Er zijn meiden die pas op dag 19 een eisprong krijgen dus het kan zeker nog wel;) Wanneer moet je weer?

@ Marleen, welkom! Die opvliegers heb ik ook altijd last van..:( vreselijk, nu ook weer!

20. marleen777

marleen777 Nieuw lid

27 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hopelijk snel: Thanx! Jij dus ook veel last van opvliegers? Irritant he! Heb jij wel steeds echo's sinds je gestart bent met Clomid? Want ik vind het zo vreemd dat ik er helemaal geen 1 krijg..

Deel Deze Pagina