Vandaag bij gyn geweest. Nog steeds niks te zien. Dus vandaag weer starten met provera.. hopen dat ik geen bijwerkingen heb dit keer. 3e dag van ongesteldheid wilt ze weer echo maken om te kijken of het bms goed is fzo. En dan mag ik met 100mg clomid beginnen. Hoop dat dat wel wat doet Xx
@beebi hoop voor je inderdaad dat de bijwerkingen mee gaan vallen! Duimen 👍 en dan inderdaad op de naar 100 mg. @iez of hij helemaal geen eitjes maakt, geen idee. Tweede ronde clomid nu. Ze zeiden toen dat de PCOS erger was in de rechter dan in de linker eierstok. Omdat eierstokken over het algemeen omwisselen, zat ik zelf op die manier te denken. Dat ik meer hormonen nodig heb voor de rechterkant... Maar goed, wie weet werkt het helemaal niet zo hoor! Volgende keer maar eens vragen on het ziekenhuis. Zulke vragen komen dan ineens op en nooit als je daar zit!
Beebi: jammer dat er geen ei was, maar fijn dat je meteen door mag met provera. Hopelijk heb je deze ronde geen bijwerkingen. Vosje31: idd handig om volgende keer te vragen wat ze nou precies bedoelen. Heel herkenbaar hoor dat die vragen niet op dat moment bij je opkomen. Ik voel me vaak overrompeld als ik er ben en ze iets nieuws en onverwachts melden. Meestal bel ik dan om alsnog m'n vraag te stellen. Ik heb al 2 dagen flinke hoofdpijn. Vandaag nog erger dan gisteren, moest me zelfs ziek melden. Dus hele dag op bed in donkere kamer en om het uur paracetamol van 250 Mg, want ik mag geen ibuprofen . Hopelijk is het morgen weer over.
@ Iez, nee deze keer geen bloed laten prikken.. ook zoiets, ben ik ook helemaal vergeten te vragen! Echo krijg ik voorlopig niet meer. Moet nu verder gaan met 100 mg maar denk echt dat ik geen eisprong heb gehad dus dat tijdens m'n vakantie ook niet door kan gaan.. Als 100mg nu niet gewerkt heeft gaat het volgende cyclus ook niet werken Maare voor jou word het nu ook alweer erg spannend! En vervelend van je hoofdpijn Beterschap! @ Beebi, balen hoor Hopelijk heb je idd niet zoveel last van de provera.. Dat ze bij jou nog een echo doen tijdens je menstruatie? .. @ Shia, welkom! Spannend he als je net begint? Hopelijk heb je niet zoveel last van de tabletten! @ Vosje, hoe was je vakantie?? Hmm balen zeg van het ziekenhuis... Ik begin m'n vertrouwen een beetje te verliezen in de gyn's, ze zullen er vast verstand van hebben maar heb nu eigenlijk nog geen 1 normale ronde gehad.. het is iedere keer wel raar! Mijn gyn zei zelf maandag nog dat ze het eigenlijk niet eens goed kunnen zien allemaal...... niet teveel van aantrekken van wat ze dus zeggen te zien op de echo Pff ik zie het allemaal wel hoor deze ronde.. en anders eerst maar op vakantie! Daarna toch ook die kijkoperatie, als dat niet goed is moet ik toch een andere behandeling hebben.. Hebben jullie dat nou ook dat iedereen om je heen zwanger is?? Pfff .. gisteren nog iemand die nog geen half jaar geleden een baby heeft gekregen en nu zwanger van de 2e Waarom wij nou niet...
@hopelijksnel ja dat vond ik ook vreemd. Want de eertstekeer hoefde ik dat niet.. En op me 10e dag zag mn baarmoeder er perfec uit.. Maar toen had ik mijn hoofd gyn.. Ik heb nou steeds een andere gehad mrt echos en die houdt ik ook. Maar ik behoud ook mijn hoofd gyn. Misschien gaat zij iets anders te werk.. Nja vind alleen een vies idee dat ze moeten kijken wanneer je nog ongesteld ben. Maargoed ik ben blij dat ik het niet hoef te onderzoeken haha we zien wel. En indd bij mij raakt ook iedereen zwanger. Vooral mensen wat er niet eens klaar voor zijn. Vriendin van mij nou zwanger van de derde. En het tweede kindje moet nog een jaar worden.. Pf achja
Hopelijksnel: houd je je temperatuur bij? want o.b.v. je temp kun je wel zien of je ei wel of niet gesprongen is. Dan heb je ook bewijs om richting het zkh te gaan. Geniet van je vakantie. Ik deel ook je gevoel hoor over de zwangeren om je heen. @hier: ik schrok vandaag. Had opeens rode bloedverlies en weefseltje ook (sorry). Maar lijkt te zijn gestopt. Vandaag gelukkig geen hoofdpijn gehad tot nu toe. Hopelijk blijft dat zo. Vanavond en morgenochtend inpakken en dan zaterdag vliegen naar zonnige oorden. Ik zal de komende 4 weken mogelijk beperkt online zijn, maar ik zal mn best doen om af en toe te posten. misschien heeft mijn moeder wel wifi in huis, moet ik nog zien.
Hoi allemaal, ik ben weer terug na drie weekjes vakantie. Wat een verhalen allemaal, heb flink wat gemist zie ik... Ik heb zelf ook geen goed nieuws, 50 mg clomid heeft niets gedaan. Nu weer een provera-kuur en dan met 100 mg beginnen. Heb nu vier afspraken gehad met drie verschillende gyns... T schijnt er allemaal bij te horen dat je je steeds door n andere wildvreemde inwendig laat onderzoeken, maar t blijft vreemd voelen...
@ Beebi, ja zou kunnen dat dat de reden is. Achja ook wel weer fijn wat extra controle Niet druk over maken hoor dat je tijdens je menstruatie de echo laat maken, het is hun werk @ Iez, nee heb ik helaas nog niet bijgehouden.. zou nu wel handig zijn geweest. Ga morgen wel vragen of ik als nog progesteron mag laten prikken dan weet ik het maar zeker ipv af te gaan zitten wachten. Bloedverlies ja? Da's ff schrikken.. Nu eerst maar lekker van je vakantie genieten!! Veel plezier Ik moet nog 2 weekjes werken en dan mag ik ook. @ Memmie, hoe was je vakantie? Balen dat 50 niet gewerkt heeft... op naar de 100 met hopelijk wel een goed resultaat! Die verschillende gyn's blijft wennen he.. gelukkig is t allemaal voor een goed doel
@hopelijksnel: we hebben een heerlijke vakantie gehad. Was echt ff goed voor mannetje en mij. Moesten halverwege even terug voor n afspraak met de gyn, maar waren gelukkig niet erg ver weg. Ik houd mezelf ook voor dat t voor n goed doel is, maar is wel s lastig als t dan niet aanslaat. Hopelijk heb ik snel n goed eitje en n eisprong... Mag jij laten prikken?
Ik hoop ook voor je dat de behandeling snel aan slaat! En idd ik vind het soms ook heel moeilijk om vast te houden dat het voor een goed doel is.. soms word je er zo moedeloos van.. die onzekerheid Nee mag gewoon niet laten prikken.. tenminste gyn moest mij eerst bellen maar was vanmorgen al in het ziekenhuis voor de voorbereidingen van de kijkoperatie en moest daarvoor ook laten prikken. Heb gezegd dat het dan over ging want anders blijf ik naar t ziekenhuis gaan en daar had ik niet zo'n zin in! We wachten maar af en anders zie ik het wel na de operatie
Echt iedereen is zwanger en overal baby's!! Paar weken geleden drie baby's geboren in een week binnen onze vriendenkring...maar ja, bij ons allemaal komt het ook echt goed. daar gaan we voor toch!!!! & hopelijksnel Super vervelend dat je niet gelijk dan daar op kon prikken. Vraag me af of ze echt wel eens beseffen hoe vervelend al dat wachten, de onzekerheid en de verschillende reacties en advies vanuit het ziekenhuis is. Wel spannend, die kijk operatie! @ memmie91 Vervelend dat de 50 niet aangeslagen is!! op naar de 100 in ieder geval. Heb zo'n vermoeden dat ik met je mee ga doen volgende maand! Cd 19 vandaag, dus voorlopig nog wachten....
memmie91: hopelijk slaat de 100mg wel aan. Herkenbaar dat je telkens iemand anders ziet. Ik heb wel 5 verschillende gyns gehad en ook telkens weer andere verpleegkundige. Dus ongeveer 8-10 verschillende personen al gezien. hopelijksnel: dank je wel. We zullen zeker genieten. Ga op o.a. familiebezoek, dus dat is altijd leuk. @hier: Vandaag heeft de gyn gebeld om de resultaten van bloedonderzoek (progesteron) terug te koppelen. Ik had een goede eisprong. Mijn progesteronwaarde was 53 en dat vond de gyn heel erg goed. Hij zei en nu zwanger worden. Heel aardig deze gyn. Heb ik nog niet eerder gesproken/gezien. Dus nu mag ik idd de komende 4 maanden zelfstandig aan de slag met clomid 50. Fijn 4 maanden geen echos enz0.
Ik heb steeds de zelfde gyn. Alleen de eerste 2x mijn hoofd gyn gehad nu een vrouwelijke. Soms zijn er wel van die co assistenten bij maar dat vind ik niet erg.. Lijkt me indd vervelend steeds verschillende gyn's. In welk ziekenhuis lopen jullie als ik vragen mag.. Ik in maastricht ( azM ) Is voor mij steeds 3 kwatier rijden.. dus met echo's is het alleen vervelend.. en vooral als er niks te zien is. Slik nou 3 dagen de provera. En heb een heel klein beetje last van misselijkheid. Niet zo als de vorige keer. Dus ik ben tot nu toe happy. Haha x
@iez: wat fijn dat je een goede eisprong had! Nu komt t vast goed, ik duim voor je @beebi: ik loop in n klein ziekenhuis in t noorden en iedereen kent elkaar hier , dus zeg liever niet welk ziekenhuis... @vosje: ik hoop dat t bij jou nog aanslaat, maar als dat niet zo is gaan we gewoon samen voor de 100 mg...
Hoi Zit inmiddels op dag 3 van de provera, heb gelukkig geen last van bijwerkingen. Hopelijk gaat dat ook met de clomid zo goed straks... Ik heb ook al 2 verschillende gyns gehad. Vind het niet zo'n probleem. Zag eerst ook heel erg tegen echo op en vond het ongemakkelijk. Zie het nu puur als een functioneel iets wat moet. De gyns doen dit toch zoooo vaak. @iez: mooi dat je nu 4 maanden zelf bezig mag met de clomid, scheelt een hoop gedoe met afspraken enz. @beebi: dus jij bent nu ook weer aan de provera? heb je last van bijwerkingen nu? @hopelijk snel: ik zie ook overal zwangeren. Komt omdat we er nu zo mee bezig zijn. Ik merk wel dat ik het van sommigen slechter kan hebben dan anderen. xxx
Hoihoi allemaal, Ik ben 25 jaar, en zit nu in de eerste periode van Clomid 50 mg. Na een jaar geprobeerd om mijn cyclus op een natuurlijke manier regelmatig te krijgen, hebben wij besloten om de mmm in te gaan. De Clomid lijkt aan te slaan. Ik had op cd 14 een eicel van 11 mm, op cd 17 eicel van 16,5 mm en op cd 18 een eicel van 17, mm. Dus er is hoop, haha. Wij zijn nu flink aan de klus en maandag moet ik terugkomen om te kijken of het al gevallen is. Het is best spannend allemaal, vooral ook de onzekerheid.. Pff, hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik merk dat ik emotioneel niet lekker in mijn vel zit momenteel. Misschien ben ik er ook te veel mee bezig, maarja.. is ook zo makkelijk gezegd dat je er niet zo veel aan moet denken. Het lijkt mij dan ook leuk om hier mee te lezen en herkenning te vinden. Ik las al wel dat men wisselende artsen hebben. Dat heb ik nog niet ondervonden, gelukkig. Het lijkt mij helemaal niks zoveel verschillende gezichten. Qua bijwerkingen mag ik verder ook nog niet klagen. Alleen op de dagen dat ik Clomid moest slikken, ondervond ik vrij heftige opvliegers en anstig gevoel. Maar dat verdween min of meer wel nadat ik cd 7 / 8 voorbij was. Hoe ervaren jullie de Clomid/provera & de mmm? Hoop dat iedereen die bezig is in de mmm snel zwanger mag worden! Fingers crossed.. X
@memmie. Geen probleem je hoeft het ook niet te zeggen maar was nieuwschierig. En als iedereen elkaar kent zou ik zelf denk ook zwijgen. Haha @shia. Ja vandaag is me 4e dag provera. Deze ronde heb ik nauwelijks last. Alleen misselijk. Maar de vorige x had ik het goed te pakken.. ben alleen 10 dagen ongesteld geweest En met clomid eiglijk geen bijwerkingen gehad.. mijn gevoel zei toen al dat de clomid niet zou aanslaan omdat ik niks voelde. Maar dat hoef niet altijd. Mr was zo onderbuikgevoelletje.. en had wel gelijk. Dus nog 6dagen provera en dan 3e dag echo en dan eginnen met clomid 100mg
Haha ik snap t helemaal hoor! Ben zelf ook wel benieuwd wat voor vrouwen er achter al deze berichten zitten en waar ze vandaan komen
@memmie91: ik denk dat er vast bekenden tussen zitten. Komt toch vaak voor maar mensen houden het voor zichzelf @beebi: ik heb voor 5 dagen provera (2 pilletjes per dag). Verschilt dan ook weer per arts ofzo.. Werd jij snel ongesteld na het stoppen met provera? @vlinder25: spannend, morgen dus weer heen! Inderdaad is een traject als dit best pittig en emotioneel. Probeer het soms ook los te laten maar je bent er gewoon veel mee bezig. Ik heb vd provera geen bijwerkingen. Clomid is nog afwachten..,
@shia. Ik werd de vorige x pas na 5 dagen ongesteld.. terwijl de arts had verwacht na 2 dagen. Maar in bijsluiter staat geloof ik ook dat het tot 7 dagen kan duren.. mrja je wilt zo snel mogelijk ong. Zijn zodat je mag beginnen met clomid. Haha