Je verlegt steeds je eigen grens lijkt mij. Zo lag ik de eerste keer met een echo met een rood hoofd in de stoel, terwijl ik nu mijn broek zonder enige schaamte of iets dergelijks uittrek. Ik heb de laatste cyclus voor de beginnen met clomid. Vandaag weer een echo gehad en ik heb links een follikel van 16mm. Klusadvies mee en dan maandag informatie over behandelplan volgende cyclus mocht deze niet raak zijn.
Ja schaamte nam bij mij ook steeds meer af. Eindelijk na 25 dagen is m'n ei gesprongen. Dit was 1e ronde zelfstandig met clomid 50. Hopelijk is het nu raak en zo niet dan hoop ik dat volgende ronde m'n ei eerder springt
Ik heb er eigenlijk niet echt moeite mee gehad. Alleen toen ik hoorde dat ik op mijn 3e dag van ongesteldheid een echo moest. Gewoon een vies idee.. maar gelukkig was ij toen niet meer ongesteld. Maar zo eigenlijk nooit echt schaamtegevoel gehad. Heb ook eigenlijk altijd stagiaires er bij... hun kunnen ook ff proberen dan met de echo. Vind het allemaal niet erg.
Mooi dat ie gesprongen is iez! Moet jij dan over een week ook bloedprikken? Hier moet ik maandag bloed prikken. Heb jullie met clomid gebruik na de eisprong ook last van steken in je eierstok? Ik zit nu op 6dpo. Heb het aantal keer gevoeld. Wel aan de linker kant terwijl mijn eitje aan de rechter kant zat... Maar misschien komt het ook wel door de pcos.
Moeten jullie in elke cyclus bloedprikken? Ik mocht het alleen de eerste keer laten doen om te kijken of het eitje echt goed gesprongen was. Inmiddels ben ik nu 3 rondes clomid verder en is er elke keer een mooi groot rijp eitje te zien die volgens de arts op springen staat maar echt garantie dat hij goed gesprongen is heb je denk ik niet zonder bloed te laten prikken of zeg ik iets raars? @shia klopt ik heb dat afgelopen keer ook heel erg gehad terwijl het eitje rechts zat. Kunnen ook je darmen zijn tenminste dat denk ik nu bij mij achteraf....
Balen! Mijn ei is toch niet gesprongen 😞. Mijn temp was weer laag. Bovendien ben ik begonnen met spotten (lichtroze). Geen idee wat er aan de hand is, dus afwachten wat er gaat gebeuren komende dagen. Shia: omdat ik zelfstandig aan de slag mag wordt er geen bloed meer geprikt of echo's gedaan bij mij.
Hoi allemaal, Vrijdag 5-9 met Clomid 50 mg gestart i.v.m pcos, na een jaar proberen op de natuurlijke manier. Enige bijwerkingen nog zijn opgezette buik, duizelig, emotioneel en vergeetachtig. A.s. vrijdag 12-9, ( op de 10e dag van mijn cyclus) de eerste echo.. Ik hoorde dat je de eerste ronde niet zwanger mag worden ivm kans op meerlingen , meerdere eitjes die kunnen rijpen. Zou dit na evt goede controle komende vrijdag wel mogen ? Aangezien de echo op de 10e dag is en je de eisprong dan nog niet hebt gehad ? Dan zouden we de eerste ronde al een kans kunnen hebben op zwangerschap Ik heb altijd een al onregelmatige cyclus gehad tot aan de 80 dagen aan toe.. pas is via de gynaecoloog op mijn schildklierwaardes geprikt, toen bleek dat deze te traag werkte. Toen er opnieuw geprikt werd laatst bij de internist, waren de waardes weer oke. Dus ook geen medicatie gehad. Het valt me ook op dat mijn menstruaties de laatste 3 maanden weer regelmatig zijn ; tussen de 32 - 36 dagen, heeft waarschijnlijk toch een verband met de schildklier, aangezien mijn waardes oke zijn en de cyclus nu ook weer even. Ivm het niet krijgen van medicatie terug naar gynaecoloog gegaan, gynaecoloog denkt dat ik op basis van meerdere echos, symptomen en hormoonwaardes wel pcos zou kunnen hebben en heeft me dus clomid voorgeschreven. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken omdat ik de laatste 3 maanden wel regelmatig ongesteld ben geweest.. Ik hoor graag van jullie en houd jullie verder op de hoogte ! Groetjes Marielle
Hallo allemaal. ik ben na een tijdje weer terug. Juli een mk gehad. Was mijn 2de ronde clomid. nu mag ik morgen mijn eerste pillen 150 mg gaan slikken en ben weer in de race ik hoop weer te mogen mee schrijven en lezen natuurlijk. Groetjes niesuh
@ Marielle welkom! heel veel succes alvast voor vrijdag. Zou mooi zijn als de clomid gaat aanslaan. Wel vervelende bijwerkingen zeg. Ik heb het vooral heel warm met af en toe een opvlieger. @ niesuhh spannend om weer te beginnen! Hou ons op de hoogte Ik ben vanmorgen geweest,cd 16, weer een andere echoscopiste dan vorige week en die zei weer dat we echt deze cyclus nog afwachten en dat het nog tot dag 21 in de gaten wordt gehouden. Daarna ga ik ws eerst nog naar 150 mg en dan pas, als dat niet werkt, aan de spuiten. Gelijk weer wat rustiger en weer wat positiever! Vrijdag was er nog niets te zien in de rechter eierstok en nu zaten er ineens vijf eitjes. Nog wel te klein dat er een kan springen, maar vrijdag weer terug en kijken hoe het er dan voor staat. Geduld, geduld...
Vandaag weer fm gehad. Nog steeds niks te zien. Dus ook Door tot dag 21. En dan weer aan de provera en 150mg. Dan pas mag ik ook over op het spuiten.. Dus ben benieuwd. Deze ronde weet ik toch dat niks wordt. Mja ze willen toch kijken of het toch nog ontwikkeld maar ze verwacht het zelf niet zei ze. Balen..
Zo dat is niet niks allemaal, blijft spannend en het lijkt me dat je er zoveel geduld voor op moet brengen. Sterkte ermee !
Irritant he @ beebi! Ik verwacht er zelf ook helemaal niets van deze ronde. En ook dat klopt, heel veel geduld moet je hebben. Je wilt het liefst dat het allemaal veel sneller gaat maar helaas, wachten hoort er echt bij!
Indd. Heel veel geduld. Als je 150mg slikt ben je al gauw 3/4 maanden bezig. (En ik denk dan steeds voor helemaal niks.) Maar goed het is een grote puzzel.
Hey Ladies, Ik ben er ook weer Welkom alle nieuwe meiden! Heb weer even snel alles bij gelezen Hier al 2 rondes geen menstruatie te bekennen dus geen eisprong gehad ( testen zijn neg) Voor de vakantie clomid 100mg gehad en heeft dus blijkbaar niks gedaan.. Vandaag gyn maar gebeld, zou eigenlijk nu moeten bellen op mn 1e menstruatiedag omdat ik eerst een kijkoperatie moet maarja da's lastig als je niet ongesteld wordt.. vrijdag word ik terug gebeld..
hey hopelijk hoe was je vakantie? Ik ben begonnen met 150 mg en volgende week een echo. wat raar en vervelend dat je geen eisprong heb gehad met 100. wanneer heb je je kijkoperatie? Miss kan je aangeven primolut te gebruiken dat moes ik nu ook eerst. Rot spul is dat. groetjes
Wat balen die niet succesvolle rondes!! En wat gek dat er ondanks de clomid geen eisprong was. Hopelijk gauw je ongi opwekken met medicatie en weer verder! Ik heb vrijdag uitslag van bloed en uitslag semenanalyse. Spannend
Ik had op dag 10 een eitje van 18mm nu moet ik op dag 17 bloed laten prikken om te kijken of ik ook een goeie eisprong gehad heb. Op dag 12 en 13 overduidelijke positieve ovulatietest. Is het niet zo als je een goed eitje hebt en een positieve ovulatietest dat ie altijd springt?
Ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar als je op cd12 en cd13 positieve ovulatietesten hebt gehad, is je ei niet op cd10 gesprongen, maar waarschijnlijk op cd14 of cd15. Dan zou je pas rond cd 21/22 bloed moeten prikken om te kijken of het een goede eisprong was. Heb je al je behandelende arts geinformeerd dat je op cd12 en cd13 positieve ovulatietesten had?
@Hopelijksnel: balen dat je nog niet ongi bent geworden. Weet je dat ik heb gemerkt dat als ik op vakantie ben dat mijn cyclus ontregelt raakt. Ook nu is mijn ei pas gaan springen nadat ik weer thuis was (ondanks de clomid). Balen als je denkt eindelijk gaat het werken en het doet zn werk niet. Misschien moet je provera of zo om het op te wekken?